نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-12-01

نویدنو  09/09/1397 

 

 

  • ما اعلام می کنیم که با وجود مواجهه با چالش ها و حملات بی وقفه ، 60 سال تجربه کوبا ، در فاصله ای بسیار نزدیک به سنگر سرمایه داری جهانی ، شاهد زنده اثبات مشروعیت سوسیالیسم علیه سرمایه داری است .

     

     

فیدل در بیستمین همایش احزاب کمونیست و کارگری مورد تقدیر قرار گرفت

روز پایانی همایش احزاب کمونیست و کارگری با گرامی داشتی برای فیدل کاسترو در دومین سالگشت درگذشت او و بزرگداشت یاد تمام رزمندگان انقلابی که جان خود را از دست دادند آغاز شد .

بیانیه همبستگی که از سوی حزب کمونیست ترکیه مطرح شده بود با حمایت گسترده احزاب شرکت کننده مواجه شد .

فیدل کاسترو رئیس سابق شورای کشوری و شورای وزیران ، رهبر تاریخی حزب کمونیست کوبا ، فرمانده نیروهای مسلح انقلابی کوبا ، شخصیت برجسته تاریخ قرن بیستم ، در 90 سالگی درگذشت .

بیانیه می گوید " ما اعلام می کنیم که با وجود مواجهه با چالش ها و حملات بی وقفه ، 60 سال تجربه کوبا ، در فاصله ای بسیار نزدیک به سنگر سرمایه داری جهانی ، شاهد زنده اثبات مشروعیت سوسیالیسم علیه سرمایه داری است ."

بیانیه می افزاید " در این 60 سال ، کوبا سیستم اجتماعی مشارکتی را بر پایه برابری و عدالت بر قرار کرده است و به تامین نیاز های اساسی تمام شهروندان، بدون آن که هیچ شهروندی بی محافظت رها شده باشد قادر بوده است .توسعه های استثنایی در آموزش ، بهداشت ، فرهنگ و علم انجام شده است ، که به روش های بسیاری خلق های جهان را بر خوردار و روشن می کند. کوبا نه تنها الهام بخشید بلکه از مبارزه رهایی بخش و از دلایل عادلانه خلق هایی که علیه امپریالیسم قیام کردند حمایت کرد ."    

احزاب کمونیست و کارگری شرکت کننده در بیستمین همایش جهانی احزاب کمونیست و کارگری در آتن ، بدینوسیله اعلام می کنند که به خاطره رفیق فیدل کاسترو با احترام ، تحسین و احساسات انقلابی درود می فرستند.

بیانیه می گوید "  ما در همبستگی با حزب کمونیست کوبا و خلق کوبا علیه تجاوز امپریالیستی می مانیم و محاصره غیر عادلانه امریکا علیه کوبا را کاملا محکوم می کنیم .   

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: