نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-11-17

نویدنو  25/08/1397 

 

 

  • به تازگی کتاب پادشاه خورشید مجموعه  مقالات منتشر شده رفیق احسان طبری در نشریه چیستا به سردبیری  دکتر پرویز شهریاری به همت  دوتن از یاران وشاگردان دکتر  شهریاری اقایان خسرو باقری و کورش تیموری فر انتشار یافته است

     

     

پادشاه خورشید

 

انقلابی بودن در عصر ما ،دگرگون کردن شیوه معتاد زندگی است . عادت ، نیروی بزرگ و مهیبی است : یک "اینرسی اجتماعی" است . این اینرسی گاه می تواند انقلاب را(که لوکوموتیو تاریخ است) به ایستاند یا آن را به سوی واپس بگرایاند. شیوه زندگی انسانی در جامعه " تاریخی" ( اعم از بردگی، فئودالی ، سرمایه داری) بر اساس فقر و ثروت ، فرماندهی و فرمان بری، بهره کشی وبهره دهی، سروری و چاکری ( یا حالات بینابینی آن ها) تنظیم شده است و وجود بینش های غیر علمی و غیر منطقی نیز در این شیوه زندگی  ، امری  معتاد است . (احسان طبری ، پادشاه خورشید ، ص 9)

 

به تازگی کتاب پادشاه خورشید مجموعه  مقالات منتشر شده رفیق احسان طبری در نشریه چیستا به سردبیری  دکتر پرویز شهریاری به همت  دوتن از یاران و شاگردان دکتر  شهریاری اقایان خسرو باقری و کورش تیموری فر انتشار یافته است . این کتاب حاوی 16 نوشتار منتشر شده در چیستا و یک نوشتار منتشر نشده است  که در 188 صفحه  از سوی انتشارات  پژواک فرزان به قیمت  250.000 ریال روانه بازار کتاب شده است . ناشر در توضیحی نوشته است :
از مهرماه ۱۳۶۰ تا اردیبهشت ۱۳۶۲، مقاله‌هایی از دکتر احسان طبری با نام مستعار «کاووس صداقت» در مجلۀ چیستا به چاپ رسید. تمامی آن مقاله‌ها، اینک در کتاب پادشاه خورشید گردآوری شده است. علاوه بر آن، استاد پرویز شهریاری، سردبیر مجله، مقاله چاپ نشدۀ دست‌نویسی از ایشان را در اختیار فراهم‌کنندگان این کتاب قرار دادند که در اینجا با عنوان «برگی از تاریخ باستانی رم»، برای نخستین بار به چاپ می‌رسد. در پایان کتاب، تاریخ انتشار هرمقاله در مجلۀ چیستا، آورده شده است
.
این مقالات، مهر و نشان آکندگی محیط اجتماعی پسا انقلاب از امید و طراوت را با خود دارند. مخاطب این مجموعه، ضمن التذاذ از عمق دانش این فرزانۀ فقید، با ادبیات بی‌بدیل وی –به‌ویژه در عرصۀ تاریخ، اخلاق و هنر بیشتر آشنا شده و درمی‌یابد که چگونه می‌توان هم دانشمند بود، و هم نیازهای عصر خود را به‌تمامی دریافت.
احسان طبری در رشته‌های مختلف شعر، قصه، نقد هنری، بررسی‌های فلسفی و تاریخی و زبانی، آثاری داشته است. احسان طبری تحصیلات خود را در آکادمی علوم اجتماعی مسکو انجام داده و به دریافت مقام علمی نامزد علوم فلسفی موفق شده سپس آن را در آکادمی علوم اجتماعی برلین ادامه و به دریافت مقام علمی (دکتر هابیل در فلسفه) رسید.

 

چیستا، نشریه‌ای علمی و ادبی به سردبیری پرویز شهریاری از سال ۱۳۶۰ خورشیدی شروع به انتشار کرد و نشر آن تا سال ۱۳۹۱ ادامه یافت.

نویدنو خواندن کتاب را به همه خوانندگان عزیز خود پیشنهاد می کند.

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: