نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-11-14

نویدنو  22/08/1397 

 

 

  • معلمان گرامی وهم سرنوشتان عزیز،اتحادسراسری بازنشستگان ایران بار دیگر ضمن حمایت گسترده از تحصن شما در روزهای 22و 23 آبان ،سرنوشت مطالبات وخواسته های خود را در پیوندبا مطالبات به خق شما می داند وتا تخقق خواسته هایتان در کنار شما خواهد ماندو بر این باوریم که با اتخاد پیروزی دست یافتنی است.
     

     

 

اتحادسراسری بازنشستگان ایران

 در حمایت از تحصن 22و23 آبان معلمان کشور

 

پس از ده ها سال شکوائیه واعتراض و تجمع ،همچنان مطالبات وخواسته های معلمان در کنارسایر اقشار زحمتکش جامعه بر زمین مانده است و جز وعده و وعید های دروغین چیزی نصیب معلمان و مزدبگیران نشده است.گرانی وتورم و حقوق های ناچیز چندبرابر زیر خط فقر و بی عدالتی وتبعیض ونابرابری همچنان زندگی مارا متلاطم و زیر فشار قرار داده است. دراین راستا راهی جز اعتراض ،تجمع ،اعتصاب وتحصن برای معلمان،کارگران ،بازنشستگان ،رانندگان وکارمندان وسایر اقشار زحمتکش باقی نگذاشته اند.چنین است که ما معتقدیم روح اعتراضی حاکم بر تحصن معلمان کشور همانا خواسته های مشترک تمام مردمان زحمتکش است یعنی اعتراض به دستمزدهای چندبرابر زیر خط فلاکت،اعتراض به پولی سازی آموزش،وتبعیض ونابرابری در خدمات وامکانات آموزشی و بودجه نا عادلانه،اعتراض به گرانی وفقر وگرسنگی،اعتراض به زندانی کردن معلمان وکارگران وفعالین صنفی ومدنی به جرم دادخواهی است و کیست که با پوست وخون خود این همه مصیبت وبی عدالتی را درک کرده باشد و با معلمان دادخواه همراه نباشد.
معلمان گرامی وهم سرنوشتان عزیز،اتحادسراسری بازنشستگان ایران بار دیگر ضمن حمایت گسترده از تحصن شما در روزهای 22و 23 آبان ،سرنوشت مطالبات وخواسته های خود را در پیوندبا مطالبات به خق شما می داند وتا تخقق خواسته هایتان در کنار شما خواهد ماندو بر این باوریم که با اتخاد پیروزی دست یافتنی است.
«اتحادسراسری بازنشستگان ایران»

 

 

متن فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

فراخوان به تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان

در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان

روز ۱۷ آبان ۱۳۹۷ شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به فرهنگیان سراسر کشور برای برگزاری دومین تحصن سراسری معلمان که در روزهای ۲۲و۲۳‌ آبان برگزار خواهد شد؛ فراخوان داد.

در ابتدای این بیانیه به بی‌نتیجه بودن «گفتگو، نامه نگاری، طومارنویسی، تجمع و تحصن برای توجه مجلس و حکومت به حل مشکلات معلمان» اشاره شده و در ادامه آمده است« نهادهای امنیتی و حراست‌ها نیز همچنان بر مدار گذشته خط پرونده سازی و سرکوب فعالان را ادامه می‌دهند. بطوری که از تهدید و ارعاب پا را فراتر گذاشته و به فعالان صنفی اتهام اخلاقی و روانی می زنند

در قسمت دیگری از این بیانه ضمن اشاره به اینکه تمام اعضای مجلس اولا بطور آشکار نارضایتی واعتراضات معلمان در قالب تحصن را منکر می‌شوند و برخوردشان با معلمان توهین آمیز و الفاظ بکار رفته از طرف آن‌ها زشت و رکیک است؛ می‌افزاید:« در چنین شرایطی است که معلمان بر اساس حقوق شهروندی و امتیازات قانونی برای تحقق مطالبات خود مجبور به اعتراض و تحصن می شوند

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در ادامه این بیانیه فراخوان خود را برای برگزاری تحصن سراسری در مدارس برای دومین بار در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۲و ۲۴ آبان اعلام می‌کند و از تمامی فرهنگیان و معلمان در سراسر کشور خواسته است در این دو روز ضمن حضور در مدرسه از رفتن به کلاس ها خودداری نمایند و در دفتر مدارس تحصن کنند.

شورای هماهنگی همچنین «ضمن سپاس از تمام فرهنگیان که در تحصن مهرماه حضور داشتند از معلمان خواسته است به تبلیغ این بیانیه در فضای مجازی برای حضور هرچه گسترده‌تر معلمان و فرهنگیان بپردازد و از فرصت زنگ تفریح در روزهای منتهی به تحصن سراسری معلمان برای گفتگو با همکاران و دعوت به تحصن استفاده نمایند

این شورا از فرهنگیان خواسته است که صفوف خود را متحد کنند و آن دسته از فرهنگیان که بنا بر هر دلیل در تحصن مهرماه شرکت نکردند درخواست می‌کند متحدانه به صفوف متحصنین بپیوندند. بر ترس و دو دلی غلبه نمایند و از تهدیدات نهراسند که قدرت ما در گروِ اتحاد ماست.

شورای هماهنگی همچنین  خطاب به دانش آموزان و والدین آن‌ها اعلام کرده است:« هدف از تحصن آن است که حاکمان مجبور شوند به وظایف خود در قبال دانش آموزان و تامین آموزش رایگان، کیفی و عادلانه عمل نمایند و بیش از این معیشت و منزلت معلم  را مورد هجمه قرار ندهند

در پایان نیز شورای هماهنگی ضمن خطاب قرار دادن حکومت و مجلس و قوه قضاییه به اینکه «اگر امروز رسانه‌های برون مرزی صدای معلمان را منعکس می‌کنند ربطی به تشکل‌ها ندارد چرا که شما صدای ما را خفه می کنید. صدا و سیما بعنوان رسانه به اصطلاح ملی برای ترویج و تبلیغ برنامه‌های ضد آموزشی در اختیار و اجاره‌ی مافیای آموزشی و کنکور است و هرگز توجهی به خواست و مطالبات معلمان ندارد و هر وقت هم خبری را بازتاب داده یا برای پرتوقع جلوه دادن معلمان بوده یا به دنبال تسویه حساب سیاسی با جناح مقابل بوده است.»؛ اهداف تحصن آبان ماه را به شرح زیر اعلام کرده است:

۱. تامین و تضمین بودجه عادلانه برای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و رفع تبعیض علیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی،آموزش رایگان

۲. اجرای فاز دوم رتبه بندی

۳. توقف طرح معلم تمام وقت

۴. توقف روند پرونده سازی و سرکوب معلمان و آزادی معلمان دربند.

بدیهی است ما از هر گام مثبت استقبال می‌کنیم و چون به این پاسخ تکراری مسئولان که همواره می‌گویند “مطالبات بار مالی دارد” عادت داریم به شما پیشنهاد می‌کنیم برای نشان دادن حسن نیت معلمان زندانی را آزاد کنید و روند پرونده سازی برای فعالان را متوقف کنید.

ما باور داریم تمام مطالبات فرهنگیان قابل تحقق و قانونی است پس اعلام می‌کنیم در صورت ادامه روند فعلی، اعتراضات در ماههای آینده به هر طریق ممکن ادامه می‌یابد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۱۷ آبان ۹۷

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: