نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-11-04

نویدنو  13/08/1397 

 

 

  • یوبی اس بر آورد می کند که جهان اکنون 2.158 میلیاردر دارد که 179 نفر از آن ها در سال گذشته میلیاردر شده اند.امریکا به تنهایی خانه 585 میلیاردر - بیشترین تعداد در جهان - بیشتر از 563 میلیاردر درسال 2017 است .

    با این حال طبق گزارش فیلیپ الستون گزارشگر ویژه سازمان ملل در فقر شدید و حقوق بشر، 18.5 میلیون امریکایی در فقر شدید و " 5.3 میلیون نفر در فقر مطلق شرایط جهان سوم زندگی می کنند."

     

 

میلیاردرها در سال 2017 بیش از هر سال دیگری در تاریخ پول در آوردند.

 

گزارش سالانه UBS ( بانک سوئیسی بررسی کننده سرمایه گذاری های جهانی ) می گوید :" 30 سال گذشته شاهد تولید ثروت بیشتری نسبت به دوران طلایی بوده است ."

در طی یک سال ، سال 2017که در آن جهان با فقر ژرف، تاثیر خرد کننده ریاضت اقتصادی و هوای شدید ناشی از تشدید بحران آب و هوایی - بشری ( از طوفان های ویرانگر گرفته تا سیل و آتش سوزی های مرگبار ) رو به رو شد ، یک طبقه از افراد بیشتر از هر سال دیگرثبت شده در تاریخ میلیاردرهای جهان پول پارو کرد.

طبق اعلام پنجمین گزارش سالانه میلیارد ها ی بانک یوبی اس سوئیس که در روز جمعه منتشر شد ، میلیاردر های سراسر جهان ترکیب ثروت خود را با افزایش 1.4 تریلیون دلاری درسال گذشته - 20 درصد شگفت انگیز - به 8.9 تریلیون دلار رساندند.

 گزارش یو بی اس یادآور می شود که " سی سال گذشته شاهد تولید ثروت بیشتری نسبت به دوران طلایی بوده است که نسل هایی از خانواده ها را در امریکا،اروپا تربیت کرد که بیش از 100 سال به اثر گذاری روی تجارت ، بانکداری، سیاست، بشر دوستی ، و هنر ادامه دادند."

یوبی اس بر آورد می کند که جهان اکنون 2.158 میلیاردر دارد که 179 نفر از آن ها در سال گذشته میلیاردر شده اند.امریکا به تنهایی خانه 585 میلیاردر - بیشترین تعداد در جهان - بیشتر از 563 میلیاردر درسال 2017 است .

با این حال طبق گزارش فیلیپ الستون گزارشگر ویژه سازمان ملل در فقر شدید و حقوق بشر، 18.5 میلیون امریکایی در فقر شدید و " 5.3 میلیون نفر در فقر مطلق شرایط جهان سوم زندگی می کنند."

درصد قابل توجهی از میلیارد های "به تازگی ایجاد شده" به ندرت مردان خود ساخته افسانه های مردمی هستند.

طبق اعلام یو بی اس ، 40 نفر از 179 میلیاردر ایجاد شده در سال گذشته ثروت خود را به ارث برده اند - روندی که انفجار نابرابری ثروت را در چند دهه گذشته به پیش می برد .   

طبق اعلام یو بی اس ، با معلوم بودن ان که در حال حاضر 701 میلیاردر بیش از 70 سال سن دارند این روند در طی بیست سال آینده به شتاب خود ادامه خواهد داد .

گزارش یو بی اس نتیجه می گیرد که " انتقال عمده ثروت اغاز شده است . در طی 5 سال گذشته (2012-2017)  میزان منتقل شده از سوی میلیارد های در گذشته به ذینفعان به طور متوسط سالانه 17 درصد رشد داشته است ، ما طی دو دهه آینده انتقال جهانی ثروت 3.4 تریلیونی - تقریبا 40 درصد ازکل ثروت میلیاردر های کنونی - را انتظار داریم .

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: