نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-10-14

نویدنو  22/07/1397 

 

 

  • مبارزه فرهنگیان بخشی از پیکار همگانی مردم به ویژه زحمتکشان میهن ما علیه ظلم، سرکوب، فساد و استبداد حاکم است. این مبارزه ایی با اهمیت و بسیار مهم علیه دیکتاتوری ولایی و برای نیل به حقوق اساسی، آزادی های دمکراتیک، عدالت اجتماعی و نیز تامین معیشت مردم ما در شرایط ناگوار کنونی است. باید از تحصن فرهنگیان حمایت و در راه  پیوند مبارزات مردمی با یکدیگر به طور خستگی ناپذیر کوشش کنیم.

     

 

حزب توده ایران از مبارزه معلمان پشتیبانی می کند!

 درود پر شور بر معلمان دلیر و ترقی خواه کشور

 

فرهنگیان و آموزگاران در اعتراض به سیاست های فاجعه آفرین رژیم ولایت فقیه، به ویژه شرایط ناگوار ناشی از بحران فراگیر اقتصادی و برای تامین حقوق مسلم و به حق خود، فراخوان به تحصن در مدارس و مراکز آموزشی سراسر کشور داده اند.

کاهش ارزش پول ملی، شکاف مزد-هزینه، رشد فقر در جامعه، طبقاتی شدن آموزش، فساد نهادینه و بی عدالتی تاثیر مستقیم و مخرب بر معیشت، قدرت خرید و امنیت شغلی آموزگاران و فرهنگیان همچون دیگر لایه های اجتماعی باقی گذاشته است.

معلمان آگاه و متعهد به درستی راه مقابله با این وضعیت را تشدید مبارزه تشخیص داده و برای روزهای ۲۲ و ۲۳ مهر ماه، اعتراض و مبارزه خود را با برگذاری تحص در مدارس اعلام می دارند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در فراخوان خود به تاریخ ۱۸ مهر ماه اعلام کرده است: «حال که گرانی و تورم افسارگسیخته شده و قدرت خرید معلمان چون اکثریت زحمتکشان جامعه بسیار پایین آمده، آموزش هزینه اش گزاف گشته، و مجلس و دولت نتوانسته اند برای سفره تقربیا تهی فرهنگیان بازنشسته و شاغل و بهبود وضعیت آموزش چاره ای بیندیشند، وقت آن رسیده است که ما نیز اعتراض خویش را نسبت به این اوضاع آشفته آموزش و پرورش نشان دهیم ... صندوق ذخیره  فرهنگیان به تاراج رفته و از سهم هر عضو. طبق آمار کمیته تحقیق صندوق، حدود ۱۸ میلیون تومان دزدیده اند. نرخ تورم و حقوق فرهنگیان هیچ هم خوانی با هم ندارند و عملا اکثریت معلمان زیر خط فقر هستند و مدارس دولتی بی کیفیت گشته اند و با پول مردم اداره می شود... نهادهای امنیتی و قوه قضاییه به جای برخورد با دزدان و فاسدان جامعه، معلمان مطالبه گر و عدالت خواه را تهدید، تبعید، انفصال، اخراج و زندانی می کنند».

در بخش دیگر این فراخوان آمده است: «بنابراین دلایل گفته شده و هزاران مشکل از پیش گفته، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به تمام فرهنگیان کشور در کلیه مقاطع تحصلی، فراخوان می دهد که روزهای یکشنبه ۲۲ و دوشنبه ۲۳ مهر ماه  در دفتر مدارس تحصن نمایند و از حضور در کلاس درس خودداری نمایند با آگاه سازی دانش آموزان، دلایل تحصن را برای آنها تبیین نمایند... دغدغه های ما معلمان، یک زندگی شرافتمندانه برای همه و برخورداری کودکان از آموزش با کیفیت، رایگان و عادلانه است».

مطابق گزارش هایی که تاکنون انتشار یافته ارگان های امنیتی رژیم در برخی از شهرها برای جلوگیری از تحصن روزهای ۲۲ و ۲۳ مهر ماه تعدادی از معلمان و فعالان صنفی فرهنگیان را تهدید و تا به حال یک نفر را در شهر مشهد بازداشت کرده اند.

حزب توده ایران از مبارزه به حق و دلیرانه فرهنگیان کشور و فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران برای تحصن با تمام توان پشتیبانی کرده و همدوش و همگام با معلمان شریف و ترقی خواه برای تحقق خواست های آنها مبارزه می کند. مبارزه فرهنگیان بخشی از پیکار همگانی مردم به ویژه زحمتکشان میهن ما علیه ظلم، سرکوب، فساد و استبداد حاکم است. این مبارزه ایی با اهمیت و بسیار مهم علیه دیکتاتوری ولایی و برای نیل به حقوق اساسی، آزادی های دمکراتیک، عدالت اجتماعی و نیز تامین معیشت مردم ما در شرایط ناگوار کنونی است. باید از تحصن فرهنگیان حمایت و در راه  پیوند مبارزات مردمی با یکدیگر به طور خستگی ناپذیر کوشش کنیم.

 

متحد و یکپارچه از مبارزه فرهنگیان پشتیبانی کنیم

پیش به سوی اتحاد عمل فراگیر به هدف مبارزه متشکل علیه استبداد مذهبی

معیشت معلمان باید تامین گردد

معلمان در بند را آزاد کنید

کار، نان، آزادی برای همه مردم میهن

 

سایت حزب توده ایران

بیست و یکم مهره ماه ۱۳۹۷

 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: