نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-09-19

نویدنو  28/06/1397 

 

 

  • سوری ها روز یکشنبه به محض باز شدن مراکز رای گیری در ساعت 7 صبح به وقت محلی در مناطق تحت کنترل دولت در سراسرکشور در اولین انتخابات محلی از سال 2011  شرکت کردند.

 

 

 

 

اولین انتخابات محلی شهرداری ها در سوریه پس از 2011

برگردان : رحمان هاتفی

سوری ها روز یکشنبه به محض باز شدن مراکز رای گیری در ساعت 7 صبح به وقت محلی در مناطق تحت کنترل دولت در سراسرکشور در اولین انتخابات محلی از سال 2011  شرکت کردند.

بیش از 40.000 نامزد برای 18.748 کرسی شورای اداری محلی رقابت می کنند. اکثریت نامزد ها اعضا حزب حاکم بعث یا وابسته به آن هستند.

رای گیری در مناطق خارج از کنترل دولت از جمله بخش تحت کنترل کرد ها و در ادلیب ، یکی از  آخرین محل های تحت کنترل نیروهای ضد دولتی برگزار نخواهد شد.

قوانین سوریه رای دادن غیابی و رای نیابتی را ممنوع می کند که می تواند پناهندگان را از دادن رای خود باز دارد. قانون همچنین افرادی را که در داخل کشور جابجا شده اند از دادن رای باز می دارد چون افراد باید در استانی که متولد شده اند و در شناسنامه آن ها قید شده است رای دهند و نه در محلی که در آن ساکن هستند.  

مثلا یک سوری اهل حلب ساکن دمشق نمی تواند برای انتخابات شهرداری در دمشق رای دهد . آن ها باید با حضور فیزیکی در حلب رای خود را به صندوق بیندازند. این مقررات انتخاباتی ، که قبل از جنگ موجود بود ، اکثریت بزرگی را از رای دادن محروم می کند ، در نتیجه خروجی رای دهنده پایین است .

کرسی ها در این انتخابات از 17000 کرسی در انتخابات گذشته افزایش یافته است چون روستاهای کوچک به شهرداری های تمام عیار ارتقا یافته اند. نمایندگان انتخابی این دوره نسبت به پیشینیان خود مسئولیت های بیشتری خواهند داشت چون برای باز سازی کشور تلاش خواهند نمود .

آخرین انتخابات محلی در سوریه در سال 2011 برگزار شد. کشور انتخابات مجلس را در سال 2016 و انتخابات ریاست جمهوری را در سال 2014 برگزار کرد که شاهد پیروزی درخشان بشار اسد با 88.7 درصد آرا بود .   

 

برگرفته از اخبار خارجی و تله سور

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: