نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-09-07

نویدنو  15/06/1397 

 

 

  • دکتر مرتضی محیط در برنامه اول سپتامبر ( 10 شهریور 1397) خود به نقد های مطرح شده از سوی نویدنو پاسخ داد.

  • 1- ما از این که دکتر محیط با جدیت به موضوع های مطرح شده پرداخت خرسندیم

  • 2- از دست پاچگی ، در لحظاتی عصبانیت ، گریز از پذیرش صحیح انتقاد و نشستن بین دو صندلی " درست است " اما "درست نیست" و به بیراهه کشاندن بحث متاسفیم .

 

 

 

 

پاسخ دکتر مرتضی محیط به نقد نویدنو

 

دکتر مرتضی محیط در برنامه اول سپتامبر ( 10 شهریور 1397) خود به نقد های مطرح شده از سوی نویدنو پاسخ داد.

1- ما از این که دکتر محیط با جدیت به موضوع های مطرح شده پرداخت خرسندیم

2- از دست پاچگی ، در لحظاتی عصبانیت ، گریز از پذیرش صحیح انتقاد و نشستن بین دو صندلی " درست است " اما "درست نیست" و به بیراهه کشاندن بحث متاسفیم .

3- استناد به یکی از فراریان کشورهای سوسیالیستی ولفگانگ لئونارد برای تایید سخن مارکس از موارد شگفت انگیز سخن دکتر محیط بود . آقای لئونارد درست پس از پایان اسمی مک کارتیسم (سال 1964) وارد امریکا شد و در سمت پژوهشگر در تاریخ شوروی و کمونیسم بین الملل در دانشگاه ییل نیویورک مشغول به کارشد . یکی از دانش آموختگان آقای لئونارد بعدا رئیس جمهور امریکا شد : جرج دبلیو یوش ! فکر می کنیم نیاز به توضیح بیشتری نباشد .

4- دکتر محیط باتکیه بر چند پارگی ! حزب توده ایران برای توضیح مواضع حزب در دوران دهه 1320به سخنان پروفسور آبراهامیان متوسل می شود . در حالی که نه سخن پروفسور آبراهامیان جدید است و نه برخلاف استنباط دکتر محیط رفقای 10 مهر برای عبور از سخن پرفسور آبراهامیان پرسش بعدی را مطرح کرده اند. مفصل تر از سخن پرفسور آبراهامیان را خود حزب در سال 1336 ودر پلنوم چهارم در این موارد مطرح کرده است که دکتر محیط را به خواندن ان ها دعوت می کنیم .

5- دکتر محیط در مورد چپ ملی اگر چه دست به توجیه زد که منظورم حزب توده ایران نبود ، اما در توضیح رابطه "چپ ملی" و انترناسیونالیسم هم قانع کننده سخن نگفت و عملا به نوعی سفسطه متوسل شد . لازم به توضیح است که مبتکر عبارت "چپ ملی" دکتر محیط نیست و خیلی دهه ها پیش تر از ایشان این عبارت از سوی زنده یاد خلیل ملکی ابداع و از سوی پیروان او دنبال شده است . عاقبت زنده یاد خلیل ملکی را نیز حداقل اسناد رسمی منتشر شده امریکایی و انگلیسی مشخص کرده است !

6...

ما برای ان که دیگر وقت دکتر محیط را نگرفته باشیم ، تنها برای روشن شدن ادعاهای ایشان برای خوانندگان نویدنو در فرصتی دیگر به نقد گفته های ایشان خواهیم پرداخت .

در همین شماره نامه رسیده از یکی از خوانندگان نویدنو را در همین رابطه مطالعه خواهید کرد .

 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: