نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-08-26

نویدنو  05/06/1397 

 

 

  • این امر خلاف آزادی بیان و نقض حقوق بنیادی کاربران دنیای مجازی است .و این در حالی است که آوازه دخالت فیس بوک در انتخابات های مختلف از جمله امریکا بر سر هر بازاری نواخته می شود . آخرین مورد آن مربوط به دخالت فیس بوک در انتخابات 2015 آرژانتین است

 

 

فضولی فیس بوک درانتخابات آرژانتین

فیس بوک در چند روز گذشته حساب کاربران بسیاری را با ادعای وابستگی به ایران و تولید محتوی ضد اسرائیلی ، ضد امریکایی و ضد سعودی مسدود کرده است .این کار فیسبوک معنایی جز تحمیل سانسور بر کاربران و دفاع از منافع سیاسی کشورهای خاص ندارد . این امر خلاف آزادی بیان و نقض حقوق بنیادی کاربران دنیای مجازی است .و این در حالی است که آوازه دخالت فیس بوک در انتخابات های مختلف از جمله امریکا بر سر هر بازاری نواخته می شود . آخرین مورد آن مربوط به دخالت فیس بوک در انتخابات 2015 آرژانتین است که متن کامل آن را می خوانید :

فضولی فیس بوک درانتخابات آرژانتین

تحقیقی از سوی مجلس بریتانیا تایید می کند که شرکت فیس بوک کارزاری پوشیده (سری) را علیه کریستینا فرناندز کریچنر نامزد ریاست جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری 2015 آرژانتین به راه انداخته بود .

گزارش کمیته دیجیتال ، فرهنگ و رسانه مجلس عوام با عنوان " کارزار ضد کریچنر" به وجود "شواهد هشدار دهنده"ای از دخالت کمبریج انالیتیکا در انتخابات این کشور امریکای جنوبی اشاره می کند. 

  رئیس جمهور کنونی آرژانتین ، موریسیو ماکری ، با پایان دادن به دولت 12 ساله نسترو کریشنر (2003-2007) و کریستینا فرناندز (2007-2015) برنده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2016 شد .

پویش (کارزار)  علیه رئیس جمهور سابق آرژانتین بارها با استفاده از "تاکتیک های جاسوسی" " اطلاعات جنگی" و افسران بازنشسته اطلاعاتی و نهادهای امنیتی اسرائیل ، بریتانیا و روسیه ، در حمایت از گروه بریتانیایی مامور دخالت در آرژانتین عملی شد .

این امر را باید ، به دستکاری اطلاعات حداقل 87 میلیون کاربر فیسبوک ، استفاده از اکانت های جعلی ، هم در فیسبوک و هم در توئیتر، با هدف دستکاری در افکار عمومی اضافه کرد.

پارلمان بریتانیا انتظار دارد که مارک زاکربرگ صاحب شبکه های اجتماعی برای پاسخ به پرسش هایی که در آخرین حضور خود در برابر نمایندگان مجلس به آن ها جواب نداد یا با اطلاعات دروغ جواب داد  در مجلس بریتانیا حاضر شود .

کمبریج آنالتیکا پیش از این زمانی که در ماه مارس 2018 افشا شد که به حساب کاربری بیش از 50 میلیون کاربر از طریق فیسبوک ، برای حمایت از کارزار انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال 2016دسترسی داشته است ، اخباری در باره جمع آوری غیر قانونی اطلاعات منتشر کرده بود . 

source Cubadebate

 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: