نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-08-14

نویدنو  23/05/1397 

 

 

  • کنگره به جای مبارزه با حملات ترامپ علیه طبقه کارگر ، وقت خود را صرف حمله به روسیه می کند. این رویکرد نسبت به روسیه به منحرف کردن جنبش کارگری از مبارزه متحد علیه سیاست های ترامپ یاری می رساند. این روند از روز انتخاب او ادامه داشته است ، و باید برای خیلی ها گیج کننده باشد

 

 تجارت بزرگ امریکا انتخاب ترامپ را می خرد

اما روسیه را سرزنش می کند

 جیم مک ماهان  - برگردان : هاتف رحمانی

رئیس جمهور ترامپ انتخابات 2016 را با حداقل 1میلیارد دلار کمک - که به رشوه نیز معروف به رشوه- از سوی کمک کننده ها برد . دولت ترامپ به تمام برنامه های اجتماعی از  خراب کردن لایحه مراقبت قابل پزشکی تا لغو حفاظت های زیست محیطی نجات دهنده زندگی حمله کرده است . دولت او جنگی علیه مهاجران و ان چه از حقوق دموکراتیک در کشور باقی مانده است به راه انداخته است . دولت ترامپ اشکارا دست اندر کار دشمنی با کشورهای سراسر جهان - دست اندرکار تحریم ها، تهدید های هسته ای ، سلاح های وسیع بنجل و تمام اشکال دخالت اقتصادی و نظامی - است

این دولت ممکن است بدترین دولت باشد ، اما کلا متفاوت از دولت های گذشته امریکا نیست .

با معلوم بودن تمام حملات رژیم ترامپ ، خیلی عجیب است که کنگره اکنون در حال سرزنش روسیه به خاطر پیروزی ترامپ در انتخابات سال 2016 است . 

کنگره به جای مبارزه با حملات ترامپ علیه طبقه کارگر ، وقت خود را صرف حمله به روسیه می کند. این رویکرد نسبت به روسیه به منحرف کردن جنبش کارگری از مبارزه متحد علیه سیاست های ترامپ یاری می رساند. این روند از روز انتخاب او ادامه داشته است ، و باید برای خیلی ها گیج کننده باشد ، که درست زمانی که مردم می خواهند از ترامپ به خاطر مهاجرت و به کار گرفتن رفتارهای غیر انسانی گمرک ها با خانواده های مهاجر فراتر روند ، درعوض شاهد آن هستند که هیلاری کلینتون در 21 جولای پوتین را" تهدید مستقیم دموکراسی ما" می خواند.   

رابرت مولر رایزن ویژه ، رئیس سابق اف بی آی ، 12 روس را برای به اصطلاح دخالت در انتخابات امریکا از طریق هک و دیگر فعالیت ها متهم کرده است . اکنون گفته می شود که اف بی آی به خوبی از دخالت چند روس قبل از انتخاب 2016 ترامپ اطلاع داشته است . اما تحقیقات انجام شده از سوی اف بی آی و رئیس آن زمان آن ، جیمز کومی ، در باره نادرستی انتخابات در آن زمان نه روی روسیه بلکه روی نامزد حزب دموکرات هیلاری کلینتون تمرکز داشت .  

فلاپی دیسک ها و خبر های رسانه ای کلینتون را به استفاده از سرور ای میل های خصوصی خود به جای سروری امن در زمان تصدی وزارت خارجه متهم می کردند. او به همین خاطر در تمام طول سال و در رسانه های خبری مورد سرزنش قرار می گرفت . ترامپ او را " هیلاری نا درست " خواند . سپس در 28 اکتبر 2016، کومی به کنگره گفت که اف بی آی  در حال تحقیق دوباره ای میل های کلینتون است ، انتخاب او را درست چند روز قبل از انتخابات مورد تردید بیشتری قرار دادند. 

سرانجام ،هیچ آسیبی در ای میل های کلینتون یافته نشد. بساری در آن زمان کومی را به تاب دادن انتخابات به سود ترامپ متهم می کردند .

اما اندکی پس از انتخابات 2016 ، نهادهای اطلاعاتی امریکا ارزیابی خود را تغییر دادند و سرزنش ارتباط ترامپ / روسیه را به خاطر تاثیر در انتخابات اغاز کردند. تمام این رفتار ها برای ترامپ وحامیان متحد او بسیارمناسب بود .  

اف بی آی ، که تحت دولت های اوبامای دموکرات و ترامپ جمهوری خواه کار می کند هیچ اعتباری به تحقیقاتش در باره انتخابات نداده است. نهاد های به اصطلاح اطلاعاتی (جاسوسی) مانند اف بی آی ، سیا و امنیت ملی به شدت سازمان های سرکوب کننده هستند ، و بلیط های کثیف آن ها در کشور و به صورت جهانی به خوبی شناخته شده است . به اف بی آی یا سیا نباید اجازه داده شود تا روی بی طرفی هر انتخاباتی حاکم شوند.

از زمان فروپاشی شوروی در سال 1991، دولت امپریالیسم امریکا در زمان هایی به شدت دشمن روسیه بوده است ، حتی اگر چه روسیه اکنون سرمایه داری است . سرنگونی دولت سوسیالیستی در سال 1991 استاندارد زندگی تمام مردم در اتحاد شوروی سابق را نابود کرد ، اما این موجب نگرانی امپریالیست ها ، که روسیه را تحت کنترل خود می خواهند نیست.

اکنون گسترش ناتو تحت رهبری امریکا و سربازان ناتو در سراسر اروپای شرقی و اکرایین درست در آستانه روسیه سبب هشدار به دولت روسیه نسبت به هدف های امریکا شده است . 

نقش کمبریج انالتیکا

حاکمان شرکتی امریکا منابع بسیار بیشتری از روس ها برای خریدن سیاست مدار ها دارند. در حالی که رسانه های بزرگ امریکا به سرزنش روسیه پیوستند ، اما دخالت گسترده به سود ترامپ از سوی یک شرکت درنده بنام کمبریج انالیتیکا که از سوی یک افشاگر در ماه مارس افشا شد کمترین توجه اخبار را جلب نکرد .

کمبریج توسط  روبرت مرسر میلیارد سرمایه گذار و خانواده او در امریکا تاسیس شد . کمبریج ارتباطاتی با مشاوران سابق ترامپ دارد. استیو بنون ، رئیس استراتژیست کاخ سفید معاون مدیر عامل شرکت بود .   

کمبریج از نقض حریم خصوصی افراد برای جمع آوری اطلاعات از حداقل 50 میلیون کاربر فیس بوک استفاده کرد . آن شرکت مراسم ، دوستان قابل بررسی را از تمام صفحات مجازی فیس بوک در راستای تدارک پیامی مناسب برای آرایش اجتماعی و روانی خاص هر کاربر جمع اوری کرد . ستاد انتخابات ترامپ 50میلیون دلار برای هدف گرفتن رای دهندگان پرداخت کرد .

درست چند روز قبل از انتخابات 2016 ، شرکت به اخبار ان بی سی گفت که اطلاعات 230 میلیون بزرگ سال امریکایی را با تقریبا 4000 مورد (اطلاعات ) در باره هر یک از آن ها در اختیار دارد . استفاده از این داده ها می توانست به سادگی نتیجه انتخابات را به سوی ترامپ بلغزاند.

در حقیقت ، کمبریج تنها یکی از پوشش های موثر امریکای سرمایه داری است که برای دخالت در انتخابات ها کار می کند. زمانی که در کشور بزهکاران بزرگتری با منابع بیشتر برای دزدیدن انتخابات ها ، تنزل زندگی مردم و استاندارهای زندگی و ترویج نژادپرستی ، تعصب و جنگ را دارند دنبال کردن رد "قدرت های خارجی" مانند روسیه روی شانه هایمان اشتباه است .  

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: