نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-08-06

نویدنو  15/05/1397 

 

 

  • دولت میوهٔ سیاست‌های شکست خورده خود را می‌چیند و از همان شیوه مدیریت شرکت‌های دولتی (س ‌اُ ای) استفاده می‌کند. افزایش هزینه زندگی، بیکاری و فقر تازه کشف نشده‌اند و از سوی کارگران و اتحادیه‌ها به‌وجود نیامده‌اند. نابرابری، بیکاری و فقر از ملزومات و محصولات سیستم سرمایه‌داری و استثمارند.

 

 

پیکار کارگران آفریقایجنوبی برای مزد عادلانه و بر ضد برنامههای اقتصادی ضدمردمی

کارگران به اقدام‌های تحریک ‌کننده و گستاخانهٔ شرکت "اسکام" (شرکت ملی خدمات عمومی و برق آفریقای جنوبی) جواب مناسبی خواهند داد
کنگرهٔ اتحادیه‌های کارگری آفریقای جنوبی (کوساتو)، از تصمیم "اتحادیهٔ ملی معدن کاران" (ان‌ یو ا‌م) مبنی بر بسیج کارگران و مبارزه با تصمیم‌های غیرمسئولانه و مخرب شرکت اسکام، کاملاً حمایت می‌کند. متأسفانه نوع برخورد اسکام با مذاکرات مزدی امسال، نشانگر وجود نیرویی است که کارگران را وادار می‌کند تا فساد، غارت و سوءمدیریت در شرکت‌های تحت نظر دولت را برملا کنند.


این امر نشانگر بی‌توجهی دولت به مردم است و به‌جای رشد با محوریت مردم، ما را به این منجلاب اقتصادی کشانده است. کارگران مسئول این آشفتگی اوضاع نیستند و نباید تقاص اشتباه‌های دیگران را آنان پس بدهند. ما تأکید می‌کنیم که این عمل گستاخانه اسکام جواب مناسبی از طرف کارگران دریافت خواهد کرد
تاکنون حتی یک نفر مقصر به‌خاطر این غارت اسکام دستگیر نشده است و هنوز مدیریت بر عدم افزایش حقوق کارگران اصرار دارد. مدیریت اسکام و دولت باید مسئولیت آنچه را که طی ده سال گذشته بر این شرکت رفته است به‌عهده بگیرند. کارگران به‌طور دائم تولید برق را انجام داده‌اند و بررغم افزایش تورم، استثمار شده‌اند، در مقابل، دولت و کارفرما همیشه از اصلاح دستمزدها طفره رفته‌اند.
دولت میوهٔ سیاست‌های شکست خورده خود را می‌چیند و از همان شیوه مدیریت شرکت‌های دولتی (س ‌اُ ای) استفاده می‌کند. افزایش هزینه زندگی، بیکاری و فقر تازه کشف نشده‌اند و از سوی کارگران و اتحادیه‌ها به‌وجود نیامده‌اند. نابرابری، بیکاری و فقر از ملزومات و محصولات سیستم سرمایه‌داری و استثمارند. دولت آفریقای جنوبی باوجود تذکرات متعددی که کارگران در این‌باره داده‌اند، این راه را انتخاب کرده است و حالا نتیجهٔ آن این است که سرمایه‌داری آفریقای جنوبی مشکلات فقر و نابرابری را شدت بخشیده است.
ما به سیاست‌های نولیبرالی افراطیون درون دولت و همکاران‌شان در اسکام- کسانی که سعی بر تنبیه کارگران دارند- به‌طورمطلق اعتماد نداریم و برای جلوگیری از این جور و ستم لحظه‌یی هم درنگ نخواهیم کرد.
کوساتو از همهٔ اتحادیه‌های همکار و به‌طورکلی از همهٔ کارگران می‌خواهد تا از "اتحادیهٔ ملی معدن کاران" (ان‌ یو ا‌م) و دیگر اتحادیه‌ها در اسکام که پشتیبان مبارزات کارگران اسکام که خواستار توقف این تصمیم خطرناک و تحریک‌کننده‌اند، حمایت کنند. اگر در این اعتراضات از همدیگر پشتیبانی نکنیم، همگی به جرگهٔ بیکاران پرتاب خواهیم شد.

کنگره اتحادیه‌های کارگری آفریقای جنوبی(کوساتو).
سویز پالما (سخنگوی ملی کوساتو)
http://www.cosatu.org.za/show.php?ID=13971

به نقل از ضمیمۀ کارگری «نامۀ مردم»، شمارۀ ۹، ۱ مرداد ماه ۱۳۹۷

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: