نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-07-31

نویدنو  09/05/1397 

 

 

  • پروژه همبستگی بین المللی خوزه مارتی مورد حمایت یونسکو در سال 2003 زمانی که از سوی کنفرانس عمومی آن سازمان بین المللی تصویب شد ایجاد شد ، و حمایت سازمان آزادی کشورهایی امریکایی برای آموزش و پرورش ، علم و فرهنگ و دیگر نهاد های با ماهیت متفاوت را که به این پروژه پیوسته اند دارد

 

 

چهارمین کنفرانس بین المللی برای تعادل جهان

برگردان : هاتف رحمانی

پروژه همبستگی بین المللی خوزه مارتی مورد حمایت یونسکو در سال 2003 زمانی که از سوی کنفرانس عمومی آن سازمان بین المللی تصویب شد ایجاد شد ، و حمایت سازمان آزادی کشورهایی امریکایی برای آموزش و پرورش ، علم و فرهنگ و دیگر نهاد های با ماهیت متفاوت را که به این پروژه پیوسته اند دارد، این سازمان توسط بیش از سی عضو برجسته مشهور و روشنفکران برجسته از کشورهای مختلف اداره می شود که شورای جهانی آن را تشکیل می دهند.

پروژه از سوی دفتر برنامه مارتی کوبا هماهنگ می شود ، و در حال حاضر بعنوان تنها ابتکار منطقه ای در جهان امروز برای ترویج مطالعه ، دانش و انتشار اطلاعات در باره زندگی و کار یک تشکل مهم در عرصه افکار تلقی می شود .

پروژه خوزه مارتی از آغازفعالیت خود جنبش بین المللی بزرگی را با هدف گسترش میراث رسالت و قهرمان ملی کوبا انجام داده است . این امر پیش از این در ظرفیت بسیج و در تعداد فعالان مرتبط با مارتی که در مناطق عیر همانند جهان و کشور ها برگزار شده است ، از جمله اهدا جایزه بین المللی خوزه مارتی یونسکو  خود را نشان داده است .

       برنامه های کار پروژه برای دوره ای سه ساله ترسیم می شوند ،که برای به اوج رسیدن همراه با گرامی داشت فروم جهانی اندیشه های جمعی مانند آن چه اکنون برای آن در اینجا گرد آمده ایم برنامه ریزی می شود .

در حال حاضر چهارمین کنفرانس برای تعادل جهان خواهد بود ، که در قصرکنوانسیون های هاوانا در 28-31 ژانویه ، 2019 برگزار خواهد شد . 

مراسمی که مقدم بر آن برگزار شد ، دومین کنفرانس باهمه و برای خیر همه (ژانویه 2016) با شرکت بیش از یک هزار نماینده از 53 کشور تمام قاره های جهان بود. مقاله ها وسخنرانی ها و بازتاب های این فروم در یک کتاب دیجیتالی جمع آوری شد که بین دانشگاه ها و کتابخانه ها ی جاهای مختلف جهان توزیع شده است . همان کار با این کنفرانسی که ما در ژانویه 2019 برای آن گرد خواهیم آمد انجام خواهدشد .   

کسانی که برای این همایش اندیشه جمعی ثبت نام کنند دیپلم هایی با اعتبار اکادمیک مربوطه را در رابطه با شرکت خود ، دریافت خواهند کرد .

کنفرانس چهارم برای تعادل جهان ، علاوه بر این ، گسترش بحث های کنگره جهانی انسانیت برگزار شده در اوت 2017 در شهر لیگ بلژیک است که مورد حمایت یونسکو و شورای بین المللی برای فلسفه و علوک اجتماعی بود. 

در راس موضوعات دیگر تم های زیر، در این فوروم (همایش) جهانی مورد بحث قرار خواهد گرفت :

·      اهمیت گفتگوی بین مذهبی و بین فرهنگی .

·      هنر ها : چشم انداز های تنوع

·      نقش و چالش های جنبش های جدید اجتماعی

·      مبارزه برای صلح

·      ضرورت متوقف کردن نابودی مداوم اکو سیستم حیاتی برای موجودیت گونه های ما

·      کمبود آب آشامیدنی ورانش جمعیت روستایی

·      مخاطرات و امید های مطرح شده از سوی توسعه فن آورانه و علمی ، به ویژه فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)

·        دسترسی به آموزش و فرهنگ برای اعمال حقوق اساسی انسان درشرایط قرن بیست و یکم

·      مبارزه علیه تمام اشکال تبعیض – جنسی ، نژادی، جانی ، سنی و شرایط اجتماعی – که نا برابری را پایدار و مبارزه برای عدالت اجتماعی را جنایی می سازد .

·      سلامت بعنوان حق مسلم تمام بشریت

·      نقش سازمان های زنان درتغییر جامعه . حق زنان در جامعه

·      نقش جوانان ، دانشجویان و سازمان های انان .  تاثیر آن ها در روند های تغییرات

·      جنبش اتحادیه های کارگری و نقش آن در مبارزه برای دنیایی بهتر در شرایط جدید ایجاد شده از بحران جهانی

·      نیاز به برنامه ریزی و ایجاد بنیان های نوین اقتصادی بر مبنای هماهنگی نسبی بین انسان و محیط زیست ، باهدف توسعه پایدار.

·      از نظریه تا عمل : اختلاط واقعیت ها برای پروژه های برابری اجتماعی 
همگرایی و همبستگی در امریکای لاتین و کارائیب . امکانات و خطر ها  

·      سازمان های مدهبی ، سنت تلاش برای نزدیکی مذاهب مسیحی ، گفتگوی بین مذاهب و مشارکت آن ها برای صلح جهانی ، که بشریت برای خواسته خیر آرزو می کند .

·      جمعیت های بومی و اقلیت های قومی : نیاز به سیاست های فراگیر و احترام  در برابر محرومیت و حاشیه نشینی .

·      مصرف مواد مخدر و قاچاق مواد مخدر ، علت ها ، پی آمد ها و مخالفان با آن معضل گسترده .

·      ترویج دموکراسی مشارکتی بعنوان ابزار هایی برای ساختن جوامع نوین

·      ضرورت مخالفت با تروریسم در تمام اشکال آن

·      عدالت و ارزش  جهانی صلح

چهارچوب اخلاقی مرجع برای اقدام اجتماعی در برابر بحران ، مبتنی بر بهترین سهم اندیشه امریکای لاتین از سیمون بولیوار و خوزه مارتی تا مربوط ترین متفکران قرن بیستم و روزگار ما .

   هریک از این عرصه ها و تم ها می توانند و باید موضوع ابتکارات متنوع متعدد از سوی شرکت کنندگان باشند. از همه آن ها باید استقبال کرد .

برنامه علمی کنفرانس – علاوه بر کمیسیون های کار در رابطه با تم ها ، که مقاله های ارائه شده را  مورد بحث قرار خواهد داد –شرکت کنندگان ویژه ، پانل هایی در موضوع های مورد علاقه بین المللی ، سمپوزیومی در باره اخلاق زیستی و توسعه ، طیف گسترده ای از فوروم جوانان و دیگر روش های واکنش را در بر خواهد گرفت .

ما از روشنفکران مترقی جهان ، ازمربیان ، هنرمندان ، نویسندگان و روزنامه نگاران ، از تمام مبارزان اجتماعی ، رهبران اتحادیه های کارگری ، رهبران احزاب سیاسی ، از جوانان ، زنان ، روستائیان ، بومیان و سازمان های تخصصی ، نمایندگان پارلمان ها ، سازمان های غیر دولتی که با اصول عدالت و برابری حرکت می کنند، دانشگاه ها و دیگر نهادهای آموزشی ، علمی، مذهبی و فرهنگی و از دولت های تشکیل شده از سوی افراد خیر خواه ، دعوت خواهیم کرد تا تبادل اطلاعات کنند و در این گرد همایی که در روشنای اندیشه خوزه مارتی برگزار می شود شرکت نمایند . این همایش در نظر دارد  در تلاش برای آگاه کردن افکار عمومی جهان برای ایجاد وجدانی جهانی علیه شر های تحمل شده از سوی بشر امروز و ان چه که موجودیت هر گونه ای را در خطر قرار می دهد مشارکت نماید .   

  برای پیشنهاد آماده کردن اسناد و شامل کردن آن ها در برنامه ، شرکت کنندگانی که خواهان ارائه مقاله هستند  باید قبل از 30نوامبر 2018 در کمیته برگزار کننده ثبت نام نمایند. اطلاعات ثبت نام باید شامل عنوان مقاله ، اطلاعات نویسنده و خلاصه ای حداکثر در 100 کلمه به خط آریل 12 ، مشعر بر آن که چه وسیله سمعی بصری برای ارائه مطلب مورد نیاز خواهد بود . نمی توان اطمینان داشت که خلاصه مقالات رسیده به کمیته برگزاری پس از 30نوامبر 2018 در برنامه مراسم گنجانده خواهد شد .

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: