نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-07-03

نویدنو  12/04/1397 

 

 

  • تجربه ماه های اخیر نشان داده است که سرکوب خشن دستگاه های امنیتی نتوانسته است جو بحرانی کشور را آرام کند و ثبات را برای رژیم ایجاد نماید.  تلاش در راه هماهنگ کردن اعتراض های مردمی و ایجاد ساختارهای اجتماعی‌ای هدفمند و مردم محور، اتحادیه‌های صنفی مستقل و تشکل‌های مدنی با هدف دفاع از صلح و دموکراسی ، و برای مبارزه مستقیم با دیکتاتوری راه نجات کشور از خطر مداخله خارجی و حرکت به سمت پایان دادن به حاکمیت ظلم، جهل و استبداد در میهن ماست.

 

 

بیانیۀ حزب تودۀ ایران:

 تهدید، سرکوب و خشونت وحشیانه

پاسخ سران رژیم ضدمردمی به مردم جان به لب رسیده

 

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه رژیم ولایت فقیه و دستگاه عمده ظلم و سرکوب در میهن ما در روزهای اخیر ضمن اشاره به تظاهرات مردم تهران و بسته شدن بازار، که پایگاه سنتی رژیم بوده است، در رابطه با بحران ناشی از سقوط ارزش برابری ارز ملی در مقابل دلار از جمله گفت: "ما به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و با این افراد برخورد می‌کنیم و هشدار می‌دهیم که این کار به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور مجازات سنگینی دارد و اگر مصداق افساد فی الارض باشد طبق قانون اعدام برایشان در نظر می‌گیریم".

علی خامنه ای، ولی فقیه رژیم نیز در دیداری با  صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و دیگر مدیران ارشد قضایی، روز ششم تیرماه از جمله گفت: ""تبلیغات علیه قوه قضائیه به‌گونه‌ای است که یک قاتل بی‌رحم که چند جوان حافظ امنیت را به قتل رسانده و در یک فرآیند قانونی و منصفانه چند ماهه به جرم وی رسیدگی و محکوم شده است، مظلوم جلوه داده می شود و قوه قضائیه دلسوز و پیگیر حقوق مظلومین، ظالم و متجاوز معرفی می‌شود". البته نیاز به توضیحی نیست که براساس بسیاری شواهد این دادگاه و حکم صادره در  آن نه تنها منصفانه نبود، بلکه به گفته زینب طاهری، وکیل آقای ثلاث، که ساعاتی پس از اعدام موکل اش بازداشت شد، حکم اعدام او و نحوه دفن جنازه اش همه غیرقانونی بود.

همه شواهد بر این دلالت دارند که در دو ماهه اخیر و پس از خروج آمریکا از برجام و تشدید تلاش های دولت دونالد ترامپ و متحدان ارتجاعی آن در منطقه برای تحمیل دور دیگری از تحریم های اقتصادی و انزوای جهانی بر رژیم، بحران همه جانبه اقتصادی – سیاسی عمیق تر شده است.  گزارش های مستند شاهدی بر موج جدید و گسترده تعطیلی کارخانه ها و بیکاری فزاینده کارگران، گرانی کالاهای ضروری برای زندگی روزانه، و حمله های گسترده مقام های امنیتی- قضایی به شهروندان و به ویژه زنان زحمتکش، دانشجویان و  کارگران آگاه و معترض می باشد

همچنین در دو روز اخیر گزارش های متعددی از اعتراض های مردم خرمشهر نسبت به بی آبی منتشر شده است که با یورش وحشیانه و مسلحانه مزدوران رژیم به جمع اعتراض کنندگان و تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور به خشونت کشیده شد. گزارش ها حاکی از زخمی شدن شماری و دست‌کم کشته شدن یکی از شهروندان است. بر اساس گزارش‌ها میزان سختی آب شبکه آبرسانی خرمشهر و آبادان در سه روز گذشته به "شش برابر" حد مجاز رسیده که عملا آب آشامیدنی در این منطقه را غیرقابل استفاده کرده است.

اعتراض فزاینده طبقه‌ها و لایه‌‌های مختلف زحمتکشان به بحران شدید اقتصادی و بی آبی خصوصاً در جنوب کشور،  به ظلم شدید دستگاه های حاکمه و بی‌عدالتی اقتصادی، به‌روال معمول، با چوب و چماق و تکفیر و سرکوب خشن و خونین مواجه می‌شود. لازم به تذکر است که پیش از حوادث روزهای اخیر تهران و خرمشهر نیروهای انتظامی و امنیتی در یورشی وحشیانه به کارگران اعتصابی گروه ملی صنعتی فولاد اهواز ده‌ها کارگر را بازداشت و روانه زندان شدند. کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، همچون دیگر زحمتکشان، تأمین امنیت شغلی، حفظ و ادامه کار این مرکز تولیدی مهم که در آن مشغول به‌کارند، و همچنین دریافت دستمزدهای معوقه‌شان را خواستار بودند.  

نظام سیاسی حاکم بر میهن ما، نظامی متکی بر استبداد مطلق قرون وسطایی است و همه نهاد ها و ارگان های قانون گذار، اجرایی و قضایی تنها وظیفه شان حفظ "نظام" پوسیده و ضد مردمی و اجرای بی چون و چرای  فرامین ولی فقیه است. از خیزش مردم جان به لب رسیده از ظلم و استبداد و محرومیت و گرسنگی در هشتاد شهر کشور، در دی ماه ۱۳۹۶،‌چند ماهی بیشتر نگذشته است و به رغم همه تلاش های رژیم هر روز اعتراض های مردمی به ادامه روند کنونی در گوشه ای سربلند می کند و رژیم ضدمردمی را به چالش می کشد. تجربه ماه های اخیر نشان داده است که سرکوب خشن دستگاه های امنیتی نتوانسته است جو بحرانی کشور را آرام کند و ثبات را برای رژیم ایجاد نماید.  تلاش در راه هماهنگ کردن اعتراض های مردمی و ایجاد ساختارهای اجتماعی‌ای هدفمند و مردم محور، اتحادیه‌های صنفی مستقل و تشکل‌های مدنی با هدف دفاع از صلح و دموکراسی ، و برای مبارزه مستقیم با دیکتاتوری راه نجات کشور از خطر مداخله خارجی و حرکت به سمت پایان دادن به حاکمیت ظلم، جهل و استبداد در میهن ماست.

 

حزب تودۀ ایران

۱۱ تیرماه ۱۳۹۷

 

 سایت حزب تودۀ ایران


 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: