نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-06-14

نویدنو  24/03/1397 

 

 

  • فیلترشدن دسترسی به نقد اقتصاد سیاسی به‌یقین استمرار همان راهی است که تاکنون به تعمیق بحران‌ها انجامیده است و آزادی بیان شرط لازم برای کسب توفیق در مهار بحران‌هایی است که احاطه‌مان کرده‌اند.

 

 

نویدنو محدود کردن دسترسی به تارنگاشت نقد اقتصاد سیاسی را مصداق  سانسور اشکار، جلوگیری از آزادی بیان و تحمیل سکوت بر منتقدان تلقی و ان را شدیدا محکوم می نماید .

سکوت نخواهیم کرد 

 
محدود کردن نقد و بستن زبان منتقد هیچ‌گاه راه به جایی نیافته و نقادی لازمه‌ی پویایی هر جامعه‌ای است. متأسفانه از ساعاتی پیش دسترسی به سایت نقد اقتصاد سیاسی در ایران بدون استفاده از فیلترشکن ناممکن شده است و بدین ترتیب مخاطبان ما ناگزیر از استفاده از فیلترشکن برای دسترسی به مجموعه‌مقالاتی خواهند بود که طی نزدیک به شش سال فعالیت تولید کرده‌ایم. این مقاله‌ها که تعدادشان اکنون نزدیک به شش‌صد مقاله می‌شود که پیش‌تر در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده بود، با هدف ارتقای دانش اقتصاد سیاسی به زبان فارسی نگاشته و ترجمه شده است.

بی‌گمان، ما منتقد سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی چهار دهه‌ی اخیر هستیم و معتقدیم بدون گسست بنیادی از این برنامه‌ها و سیاست‌ها قادر به ممانعت از زوال اجتماعی نخواهیم بود.

اکنون روزها و ماه‌هایی بحرانی را تجربه می‌کنیم. از سویی بحران حاد ژئوپلتیک جهانی و منطقه‌ای سرنوشت ایران را به‌شدت متأثر از خود کرده و از سوی دیگر مجموعه‌ای از بحران‌های حاد مرتبط با قطبی‌شدن و تشدید شکاف طبقاتی، بحران بازتولید اجتماعی نیروهای کار، خشکسالی و وضعیت حاد زیست‌محیطی، گسست در بازتولید گسترده، و بحران حکمرانی، تصور استمرار حیات درازمدت در ایران را دشوار کرده است. در چنین شرایطی اگر هم راهی برای برون‌رفت از بحران‌ها وجود داشته باشد این راه مستلزم شناخت دقیق بحران‌ها و تلاش و کنش‌گری جمعی برای مهارشان است.

فیلترشدن دسترسی به نقد اقتصاد سیاسی به‌یقین استمرار همان راهی است که تاکنون به تعمیق بحران‌ها انجامیده است و آزادی بیان شرط لازم برای کسب توفیق در مهار بحران‌هایی است که احاطه‌مان کرده‌اند.

از این رو، سایت نقد اقتصاد سیاسی با امید به آینده‌ای بهتر به همان روال شش سال گذشته به کار ادامه خواهد داد. 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: