نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-05-04

نویدنو  13/02/1397 

 

 

  • این امر نمونه ای از تلاش 65 ساله برای سازندگی است . از سال 1953، زمانی که جنگ در شبه جزیره با آتش بس خاتمه یافت ، کره شمالی و جنوبی – و متحدان نظامی ان ها – به لحاظ فنی با یکدیگر در جنگ باقی ماندند. همایش کیم – مون گام مشخصی به سوی صلح پایدار در بیش از نیم قرن گذشته است.  و با وجود تلاش دونالد ترامپ برای کسب اعتبار ازدست یابی به موفقیت ،این امر کاملا ( نتیجه) تلاش خود مردم کره و نه نتیجه  قلدری ترامپ بوده است . 

 

 

" دیگر جنگی نخواهد بود": زمان آن که سربازان امریکا کره را ترک کنند رسیده است ،

 سی .جی .اتکینز – برگردان : هاتف رحمانی

"عصر جدید صلح آغاز شده است " بیانیه امروز پان مون جون است ، جایی که رهبران دو کره – کیم جونگ اون و مون جاء این – در یک ملاقات تاریخی در منطقه غیر نظامی که دو کشور را از هم جدا می کند دیدار کردند. کیم و مون در بیانیه مشترکی گفتند دولت هایشان به تمام اقدام های خصمانه علیه یک دیگر پایان خواهند داد . با ترسیم اقدام هایی که دو دولت برای ترمیم رابطه بین خود عملی خواهند کرد، رسما اعلام کردند پایان دادن به جنگ کره " یک ماموریت تاریخی است که نباید بیشتر از این به تاخیر افتد."  

این امر نمونه ای از تلاش 65 ساله برای سازندگی است . از سال 1953، زمانی که جنگ در شبه جزیره با آتش بس خاتمه یافت ، کره شمالی و جنوبی – و متحدان نظامی ان ها – به لحاظ فنی با یکدیگر در جنگ باقی ماندند. همایش کیم – مون گام مشخصی به سوی صلح پایدار در بیش از نیم قرن گذشته است.  و با وجود تلاش دونالد ترامپ برای کسب اعتبار ازدست یابی به موفقیت ،این امر کاملا ( نتیجه) تلاش خود مردم کره و نه نتیجه  قلدری ترامپ بوده است . 

رئیس جمهور مون سال گذشته بعنوان نامزد صلح ، با پیروزی در برابر پارک گون هی – دختر دیکتاتور پارک چون هی ترور شده و طرفدارافزایش تنش های نظامی – انتخاب شد . مردم کره جنوبی با رای خود به صورت قابل توجهی تفسیر معاصر از"سیاست آفتاب درخشان" قدیمی آشتی با شمال را مورد تایید قرار دادند. 

در عین حال ،کیم جونگ اون نیز اخیرا چندین قالب قابل توجه برای صلح ارائه کرده است .او با (مشاهده) افزایش نگرانی های همسایگان کره شمالی دستور توقف آزمایش موشک های بالستیک را صادر و توقف برنامه توسعه سلاح های هسته ای کشور را اعلام کرده است . 

شکی وجود ندارد که شی جی پینگ رئیس جمهور چین  نیز در حفظ کانال های باز ارتباطی با پیونگ یانگ در طی زمان و وارد کردن فشار برای باز سازی چهارچوب مذاکرات شش جانبه نقش مثبتی ایفا کرده است .

در این حکایت کسی غیر از ترامپ کنار گذاشته نشده است . او در  پاییز گذشته کره را به باراندن "اتش و خشمی بی سابقه" تهدید کرده بود . دشمن خویی ترامپ در افکار عمومی جهان زمانی که مسئله صلح در شبه جزیره کره مطرح می شود امریکا را بیشتر منزوی کرده است .  

ترامپ اکنون هرکسی را که تا قبل از ماه آینده با کیم دیدار خواهد کرد به یاد  می سپارد ، اما او درحال بازی جبرانی در مسیری است که قبلا از سوی دیگران به ویژه مون طراحی شده است .

اگر او نسبت به درخواست مشارکت برای تضمین صلح پایدار در کره جدی است ، نه تنها در گفتگو های مستقیم با کره ، بلکه در مذاکرات  آشکار در باره پیمان صلح نهایی و قطعی برای پایان دادن به جنگ کره یک بار برای همیشه نیز در گیر خواهد شد .

و البته ، مسئله 25.000 سرباز امریکایی که به اشغال کره جنوبی ادامه می دهند باقی می ماند. چون هم سئول و هم پیونگ یانگ خواستار پشت سر گذاشتن جنگ هستند، زمان آن است که امریکا نیز چنین کند.

زمان برگرداندن سربازان به کشور فرا رسیده است . 

برگرفته از دنیای مردم . ارگان حزب کمونیست امریکا


 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: