نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-01-28

نویدنو  08/11/1396 

 

 

 

کمیته صلح ترکیه: نه به دخالت خارجی در سوریه !

برگردان: هاتف رحمانی

باریس درنه گی از سوی کمیته صلح ترکیه بیانیه ای در محکومیت به اصطلاح عملیات عفرین نیروهای مسلح ترکیه در سوریه منتشر کرده است .

عملیات عفرین نیروهای مسلح ترکیه ربطی به منافع ملی کشور ما ندارد . این عملیات آدرس جدیدی از دخالت های حزب عدالت و توسعه علیه حق حاکمیت سوریه است .

حمله نیروهای ارتجاعی مورد پشتیبانی امپریالیستی از سال 2011 کشور را به حمام خون تبدیل و میلیون ها نفر از مردم سوریه را آواره کرده است . اگر چه باندهای جهادی تا حد زیادی دفع شده بود ،اما رخ داد های اخیر ثابت می کند که همه قدرت ها دشمن ثبات و صلح در سوریه هستند.

انحلال دولت اسلامی کافی نیست ، آشکار است که تا زمانی که مردم سوریه کنترل کامل کشور را به دست نگیرند و تمام قدرت های خارج عقب ننشینند صلح دست یافتنی نخواهد بود .

حمله ترکیه با رضایت امریکا و روسیه ، وادار کردن بخشی از سوریه در خدمت امپریالیسم غیر مشروع است .

به ملی گرایی و شوونیسم هم زمان با دخالت نیروهای مسلح ترکیه در دامن زده می شود ، در حالی که جنگ طلبی افزایش می یابد و تلاش می شود جنگ از طریق گفتمانی مذهبی مشروع جلوه داده شود. رد این سیاست که نه تنها در سوریه بلکه در ترکیه بعنوان تفرقه عمل می کند ضروری است .

اشخاص مختلف مورد حمایت امریکا بعنوان تهدید مطرح می شوند . تمام تلاش های امریکا تهدید هایی به شدت خطرناک برای تمام خلق های منطقه ، به ویژه برای سوریه و ترکیه هستند. تمام سیاست های هموار کننده راه برای امپریالیسم ضد مردمی اند.

پایان دادن به تمام دخالت های خارجی در سوریه بی درنگ و بدون قید وشرط ضروری است . امپریالیسم و تمام قدرت های بزرگ باید سوریه را رها کنند ، و مردم باید بتوانند خودشان آینده خود را تعیین کنند.

ما همه کشورهای همسایه و مردم صلح دوست را به اتحاد علیه امپریالیسم و ارتجاع فرا می خوانیم.

سرچشمه :

 http://www.wpc-in.org/statements/no-foreign-intervention-syria

 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: