نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-01-28

نویدنو  08/11/1396 

 

 

 

حزب کمونیست سوریه (متحد) : برای موشک های اردوغان ، فرقی میان «عرب »و« کرد» وجود ندارد.

برگردان : کوثرال علی محمره

اردوغان تازه ترین تجاوز خودرا به کشور سوریه و حاکمیت ملی آن آغاز کرد. بارشی از موشک های هوایی و زمینی بر «عفرین» و برای ستاندن جان های سوریان عرب و کرد باریدن گرفت.

برای آنهایی که برنامه ریزی و اجرای وحشیانه ترین تهاجم تروریستی ترکیه اردوغانی بر علیه کشوری مستقل راپی گیری کرده اند؛ از تجاوز اخیر اردوغان آنهم پس از پایداری و ایستادگی مردم سوریه و ارتش آن برای دفع این تجاوز شگفت زده نخواهند شد. این مهم برای باطل نمودن طرح ایالات متحده آمریکاو اروپا و حاکمان نفتی خلیجی برای برپایی خاورمیانه ای آرام و مطیع در برابر طمع امپریالسم و صهیونیسم صورت می گیرد.

 حمله ترکیه به عفرین با بمباران آمریکایی بعنوان پیش درآمد آغازگردید. حکومت آمریکا ، آماده سازی ارتشی متشکل از ۳۰۰۰۰ستیزه جو از بقایای داعش و سازمان های تروریستی دیگر با نیت توزیع آن در مرزهای عراق ، ترکیه و شرق رودخانه فرات خبرداد. ارتش مورد بحث به منظور تبدیل پایگاه های موقت این کشور به پایگاه هایی دائم در سوریه و تحمیل طرح تجزیه سوریه بعنوان واقعیتی موجود ، تشکیل شده است.

برخی ساده لوحانه گمان می کنند؛ میان برخی از سیاست های آمریکا و ترکیه در قبال سوریه تضادی وجود دارد. ائتلاف بین المللی علیه سوریه و مردم آن، و به رهبری آمریکا در صدد تقسیم وظایف و به کارگیری شرکای خود برای نجات طرح آمریکایی- صهیونیستی تجزیه سوریه، پس از شکست دولت اسلامی(داعش) در عراق و سوریه و گرفتاری سعودی -خلیجی در یمن، می باشد.

 تجاوز ترکیه ….همانند بحران آفرینی آمریکا در هنگامه ای صورت می گیرد که تلاش های مسالمت جویانه برای رسیدن به راه حلی برای پایان دادن به بحران در سوریه از طریق گفتگو در جریان است.

 -علیرغم احتمال ضعیف موفقیت ( آنهم به دلیل پیش شرط های تریبون ریاض) ، حکومت سوریه با حضور در مذاکرات « وین » به جای « ژنو » موافقت کرده است.

-     کنفرانس « سوچی » برای گفتگو میان سوریان قرار است در پایان ماه جاری ، برگزار گردد.

این تجاوز، نیت آمریکایی ها و شریک های آنان را برای افزایش بحران آفرینی در سوریه و درهرزمان که افق های تازه ای برای حل بحران میان سوریان و سوریه بوجود می آید؛ آشکار می سازد.

ماجراجویی اردوغان در عفرین،، پایان خوشی در پی نخواهد داشت؛ چرا که مردم سوریه ( کرد و عرب ) بهایی خیلی سنگین به او تحمیل خواهند کرد.

دست در دست هم برای شکست تجاوز علیه عفرین!

سرچشمه : النور ارگان حزب کمونیست سوریه

 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: