نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-01-17

نویدنو  27/10/1396 

 

 

 

بیانیه حزب کار ترکیه در رابطه با رخ داد های اعتراضی ایران :

 

مردم ایران در برابر سرکوب حکومت، بی‌کاری و استثمار و حفاظت از حقوق خود به خیابان آمده‌اند. حکومت ایران، مانند هر حکومت سرکوب‌گر دیگری، در برابر مردمی که به خاطر مطالبات برحق خود به خیابان سرازیر شده‌اند به اعمال خشونت می‌پردازد و با ریختن خون مردم سعی در سرکوب آن‌ها دارد.
قدرت‌های امپریالیست گوناگون، با انتشار بیانیه‌ها سعی دارند خود را در کنار مردم نشان دهند و طوری جلوه دهند که گویی مبارزه‌ی مردم در راستای اهداف و کمک‌های امپریالیست‌هاست. اما مردم ایران هر اندازه که مخالف سرکوب و استثمار باشند به همان اندازه هم مخالف امپریالیست‌ها هستند و این را با مبارزات طولانی‌شان اثبات کرده‌اند. امپریالیست‌ها که مبارزه‌ی به‌حق مردم ایران را بهانه‌ای برای پروژه‌های مداخله‌ی خود می‌کنند راه به جایی نخواهند برد.
مردم ایران نه به حمایت امپریالیست‌ها بلکه نیازمند کمک سایر خلق‌ها هستند. مطالبه‌ی مشترک همه‌ی خلق‌ها آزادی بیان و تفکر، آزادی سازمان‌دهی، لائیسیته، پایان یافتن نگاه به زنان به عنوان موجودی ثانویه، مخالفت با خصوصی‌سازی و موقتی‌سازی نیروی کار، پایان یافتن بیکاری و گرانی، دموکراسی بیشتر، آزادی بیشتر و مبارزه‌ی مشترک خلق‌ها در راستای اقتدار خود است
طرفداران تداوم رژیم ارتجاعی ایران مبارزه‌ی مردم ایران برای آزادی و دموکراسی را به عنوان ستون پنجم عوامل بیگانه معرفی می‌کنند و با اشاره به حمایت دولت‌های امپریالیست از این مبارزات، مردم ایران را از حمایت مورد نیازشان محروم می‌کنند و در تحلیل نهایی در کنار منازعات بین امپریالیست‌ها موضع می‌گیرند
حمایت خلق‌ها منطقه، در رأس آن‌ها خلق ترکیه، پیروزی زحمت‌کشان ایران را تسهیل خواهد کرد.
پیروزی مردم ایران به معنای پیروزی مردمی در منطقه است که برای دموکراسی در حال مبارزه‌اند؛ پیروزی مردم ایران باعث تقویت مبارزه برای صلح و برادری/خواهری است.
حزب ما، از مبارزه‌ی مردم ایران حمایت می‌کند و کارگران و زحمت‌کشان ترکیه را به حمایت از مردم ایران فرا می‌خواند
پیروز باد مردم فرودست ایران
نابود باد دیکتاتوری

 

توضیح نویدنو : برگردان این بیانیه بدون ذکر مترجم آن برای نویدنو ارسال شده است .

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: