نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-01-17

نویدنو  27/10/1396 

 

 

 

بیانیهٔ همبستگی فدراسیون جهانی جوانان دموکرات با جوانان و دانشجویان ایران

فدراسیون جهانی جوانان دموکرات همبستگی خود را با جوانان، دانشجویان، و مردم ایران که اکنون با سرکوب، خشونت، و اذیت و آزار نیروهای پلیس و شبه‌نظامی کشورشان روبرو هستند اعلام می‌کند و از آنها حمایت می‌کند.

در دو هفتهٔ گذشته، مردم ایران و به‌ویژه جوانان علیه سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی رژیم ایران، و در راه احقاق حقوق خود دست به تظاهرات زده‌اند و مبارزه‌ای دشوار را در خیابان‌های بیشتر از ۷۰ شهرِ کشور به پیش برده‌اند. پیامدهای سیاست‌های رژیم ایران، گرانی قیمت کالاهای مورد نیاز مردم، بیکاری فراگیر، خصوصی‌سازی گسترده، و فقر مفرط در مقیاس سراسر کشور بوده است. تظاهرکنندگان به نقض حقوق بشر و حقوق دموکراتیک مردم ایران اعتراض دارند، و نیز با سیاست‌های ضدمردمی و قوانین ضدکارگری مخالفت می‌کنند.

فدراسیون جهانی جوانان دموکرات به‌کارگیری شیوه‌های خشن بازجویی از قبیل شکنجه برای در هم کوبیدن حرکت عظیم جوانان و دانشجویان را محکوم می‌کند. کافی است اشاره کنیم که تا کنون دست‌کم ۲۲ نفر در این حرکت‌های اعتراضی کشته و بیشتر از ۱۵۰۰ نفر دستگیر شده‌اند.

فدراسیون جهانی جوانان دموکرات ازمقام‌های ایران می‌خواهد که نام کسانی را که در تظاهرات اعتراضی اخیر دستگیر و بازداشت شده‌اند، و نیز محل حبس آنها را منتشر کند. فدراسیون جهانی جوانان دموکرات، همراه و همگام با جوانان ایران، خواستار پایان دادن فوری به شکنجهٔ بازداشت‌شدگان و آزادی همهٔ کسانی است که توسط نیروهای انتظامی و امنیتی دستگیر شده‌اند. فدراسیون همچنین خواستار بیرون بردن واحدهای امنیتی و نظامی از داخل محوطهٔ دانشگاه‌های ایران است.

به‌علاوه، فدراسیون جهانی جوانان دموکرات همبستگی کامل خود را با سازمان عضو خود، سازمان جوانان توده، و حمایت همه‌جانبهٔ خود از این سازمان عضو را اعلام می‌کند. سازمان جوانان توده در خیابان‌های ایران به بسیج جوانان ترقی‌خواه و مردمی ایران یاری می‌رساند. همچنین، فدراسیون جهانی جوانان دموکرات از جوانان جهان و سازمان‌های عضو فدراسیون می‌خواهد که همبستگی خود را با مبارزهٔ جوانان و مردم ایران و حمایت کامل خود را از این مبارزه در راه صلح، حقوق بشر و حقوق دموکراتیک، عدالت اجتماعی، و مقاومت در برابر طرح‌ها و توطئه‌های امپریالیسم آمریکا، دولت ارتجاعی اسرائیل، و رژیم ارتجاعی عربستان سعودی اعلام کنند.

 

پیروز باد مبارزه در راه صلح و ترقی!

پیروز باد مبارزهٔ مردم ایران در راه آزادی، دموکراسی، و عدالت اجتماعی!

زنده‌باد همبستگی انترناسیونالیستی و ضدامپریالیستی!

 

دفتر مرکزی فدراسیون جهانی جوانان دموکرات

بوداپست، ۱۱ ژانویه ۲۰۱۸ [۲۱ دی ۹۶]

سایت حزب تودۀ ایران

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: