نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-01-12

نویدنو  22/10/1396 

 

 

 برای آزادی بی درنگ کلیه دستگیرشدگان هم صدا شویم

اتحاد جمهوریخواهان: بازداشت شدگان اعتراضات اخیر را آزاد کنید! به سرکوب اعتراضات مردم پایان دهید! 

 

اعتراضات اخیر مردم در شهرها و مناطق مختلف کشور با سرکوب حکومت مواجه شده است. آیت الله خامنه ای به جای شنیدن صدای مردم، این اعتراضات را به «دشمنان» نسبت داده است و حکم سرکوب خیزش اعتراضی مردم را صادر کرده است. دستگاه سرکوب طی روزهای اخیر با ایجاد اختلال در شبکه های اجتماعی و کنترل مجاری انتقال اخبار و اطلاعات، امکان ارتباط مردم با یکدیگر و کسب خبر را محدود کرده است. تاکنون طبق آمار رسمی حدود ۲۳ تن در یورش نیروی سرکوب کشته و حدود دو هزار تن بازداشت شده اند. حداقل ۹۰ دانشجو جزو بازداشت شدگان هستند که اکثر آنان از اعضای شوراهای صنفی دانشجویان بوده و در خانه هایشان دستگیر و به زندان برده شده اند. سینا مطلبی، جوان ۲۲ ساله، یکی از بازداشت شدگان اخیر، در زندان اوین جان باخته است. مقامات زندان اوین مدعی شده اند که او «خودکشی» کرده است. این امر خانواده های بازداشت شدگان را نگران تر کرده است و امکان بروز اتفاقاتی نظیر کهریزک را در اذهان زنده کرده است. 

جمهوری اسلامی به جای به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم با ریختن به خانه های مردم و بازداشت های گسترده، زندان ها را از معترضان پر ساخته است. در جمهوری اسلامی دزدان و غارتگران اموال عمومی، آزادی کامل دارند ولی، مردم معترض به این دزدی ها و فساد گسترده در حکومت، عامل دشمن محسوب شده و با سرکوب و کشتار و زندان مواجه می شوند. این رویکرد نشان می‌دهد که کانون اصلی قدرت در جمهوری اسلامی با تداوم انسداد سیاسی، بر ادامه‌ی وضعیت فلاکتبار کنونی تاکید دارد و برای حفظ آن، از شلیک به مردم و پر کردن زندان ها ابائی ندارد. 

اتحاد جمهوریخواهان ایران در دفاع از اعتراضات مردم و با تاکید برخواسته های برحق آنان، خشونت حکومت علیه معترضان و تعرض به فعالان نهادهای مدنی را محکوم می کند و خواستار آن است که: 

۱- همه‌ی بازداشت شدگان تظاهرات اخیر، همه‌ی زندانیان عقیدتی و سیاسی، بدون قید و شرط آزاد شوند و به حصر رهبران جنبش سبز پایان داده شود. 
۲- آزادی تظاهرات، اجتماعات، آزادی بیان و حق اعتراض مردم به رسمیت شناخته شود 
۳- اختلال در شبکه های ارتباط جمعی و اینترنت پایان یافته، به حق مردم در کسب اطلاعات و خبر رسانی آزادانه احترام گذاشته شود. 
۴- تعرض دستگاه های امنیتی به آزادی و امنیت فعالان صنفی کارگران، معلمان و دانشجویان متوقف شود. آزادی فعالیت تشکل‌های مستقل اعم صنفی و سیاسی به رسمیت شناخته شود. 
۵- آمران و عاملان کشتار معترضان محاکمه و مجازات شوند. 

اتحاد جمهوریخواهان ایران نیروهای آزادیخواه و دمکرات کشورمان را به همکاری و همگامی در جهت دفاع از حقوق اساسی مردم ایران در برابر تعرضات حکومت فرامی خواند و از همه سازمان ها و نهادهای مدافع حقوق بشر می خواهد که از حقوق بازداشت شدگان دفاع کنند. ما از همه‌ی نیروهای آزادی خواه مدافع حقوق مردم ایران می خواهیم که با انعکاس گسترده‌ی اخبار مبارزات مردم کشورمان، صدای حق طلبی آنان را بازتاب داده و با ایجاد شبکه های همبستگی با خیزش اعتراضی مردم، از مبارزه‌ی آنان علیه دیکتاتوری و برای دمکراسی و دستیابی به کار، نان و آزادی پشتیبانی کنند. 

هیات سیاسی اجرائی 
اتحاد جمهوریخواهان ایران 
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۸ ژانویه ۲۰۱۸

 

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) پیرامون زجرکش کردن دستگیرشدگان در زندان ها 

 

فرزندان اسیر میهن دربند را از داعشیان حاکم پس بگیریم 

نگرانی به حق خانواده های بازداشت شدگان و همه ما مردم ایران در مورد خطری که جان فرزندان مام میهن را در زندان های تهدید می کند، با کمال تاسف به واقیعت پیوست. کمیته پیگیری بازداشت‌های اعتراضات سراسری دی ماه ۹۶ خبر داد که
سینا قنبری جوان ۲۳ ساله ای که توسط "سربازان گمنام امام زمان" دستگیر شده بود، «در شب شانزدهم دی ماه در قرنطینه زندان اوین ، جان خود را "به دلایل نامعلوم" از دست داد». محمود صادقی یکی از نمایندگان رژیم در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با "اعتماد آنلاین" گفته است: «متاسفانه خبر فوت سینا قنبری صحت دارد و طبق اطلاعی که از یکی از مراجع اطلاعاتی گرفتم این فرد توسط نیروی انتظامی بازداشت شده و آنطور که گفتند در زندان اوین اقدام به خودکشی کرده است». 

زجرکش کردن زندانیان سیاسی در زندان ها و بازداشتگاه های رژیم ، یکی از معمول ترین شیوه های نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و بازجوهای ددمنش رژیم اسلامی است. سینا قنبری اولین شهید مردم در زندان های رژیم نیست که این چنین جان خود را از دست می دهد. مردم سرافراز میهن ما حالا دیگر نام ستار بهشتی را در حافظه خود ثبت کرده اند. مردم برومند ما نام شهدای کهریزک ؛ محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی، امیر جوادی‌فر، رامین قهرمانی، احمد نجاتی کارگر را فراموش نکرده اند. مردم قهرمان ایران ما نام هدی صابر و شاهرخ زمانی را در قلب های خود هک کرده اند. مردم مظلوم ما نام زهرا کاظمی و زهرا بنی یعقوب از یاد نبرده اند. بر این لیست می توان نام صدها شهید دیگر را افزود. 
‏ 
زجرکش کردن سیناقنبری هشداری است به همه ما. به همه مردم ایران. به هوش باشیم که این جنایت می تواند سرنوشت چندین هزار اسیر رویدادهای اخیر در وطن غرقه در خون باشد. هنوز نام همه بازداشت گان را در دست نداریم. لیست دستگیر شدگانی که به ادعای "سربازان گمنام امام زمان" بصورت پیشگیرانه دستگیر شده است در دست نیست. طبق ادعای برخی از نمایندگان مجلس رژیم، از سرنوشت و محل نگهداری ده نفر از دانشجویانی که اسامی شان روشن شده ، اطلاعی در دست نیست. ارگان های دستگیر کننده جوانان برومند مردم این سرزمین به خون نشسته روشن نیست. معلوم نیست که کدامیک از سازمان های سرکوب؛ وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، اطلاعات قوه قضائیه، نیروی انتظامی، یا "آتش به اختیارهای" بیت رهبری مسئول این دستگیری های هستند. این چنین است که ارگان های رنگارنگ سرکوب در چهارگوشه کشور، جوانان وطن در بند را به اسارت گرفته اند و در زندان ها، خانه های مخفی، بیغوله ها و سوله ها به شکنجه‍ی آنها مشغولند. جان این دستگیرشدگان در خطر است. 

برای نجات جان دستگیرشدگان خیزش عظیمی مردم برومند و مظلوم کشور که ده روز تمام ایران و جهان تکان را داد، باید با تمام نیرو و امکانات وارد عمل شد. نام تک تک دستگیرشدگان را باید ثبت کرد و بر در و دیوار خیابان ها و کوچه ها نوشت؛ در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و از همه مردم خواست به یاری خانواده های دستگیر شدگان بشتابند. باید با ایجاد موج های انسانی، جلو زندان ها و بازداشت گاه ها را به تصرف مردم درآورد. و فریاد " آزادی زندانی " را درچهار گوشه میهن در بند فریاد زد. باید مردم جهان را نسبت به این خطر آگاه ساخت و فشار افکار عمومی بین المللی بر رژیم اسلامی را افزایش داد. نباید اجازه داد فرزندان برومند این مردم قهرمان، در زندان های داعشیان حاکم زجرکش شوند. فردا ممکن است خیلی دیر باشد. 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی 
زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم 
هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) 
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ برابر با ۰۸ ژانویه ۲۰۱۸

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: