نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-12-26

نویدنو  05/10/1396 

 

 

 

پاول گرودینین ، نامزد حزب کمونیست روسیه برای ریاست جمهوری

گزارش از دیمتری کتچکف از تلویزیون کانال 1 – برگردان : هاتف رحمانی

کمونیست ها امروز نامزد ریاست جمهوری خود را بر گزیدند. همان طور که دیروز خاطر نشان کردیم ، حزب کمونیست فدراسیون روسیه در انتخابات با مرد جدیدی حاضر خواهد شد که کارت عضویت حزب کونیست را ندارد .

گرودنین در وظیفه جدیدی ایفای نقش می کند. پیش از این، او در بخش لنینسکی مسکو ، که مدیریت مزرعه ای قوی را که توت فرتگی و سیب پایتخت را تامین می کرد داشت معروف تر بود. او تجربه سیاسی نیز بعنوان نماینده منتخب مجلس منطقه مسکو و شورای شهر مرکز بخش ویدنو را دارد .
پرسیده شد : " شما مزرعه موفقی در منطقه مسکو دارید ،اما در کشور بسیار اندک شناخته شده اید ."

پاول گرودینین گفت " شهرت مهم ترین چیز نیست ، مسئله اصلی آن است که همه حزب کمونیست فدراسیون روسیه را می شناسند و همه از برنامه آن پشتیبانی می کنند."

-      چه کسی ستاد مرکزی انتخابات شما را هدایت خواهد کرد ؟"

پاول گرودینین گفت :" فکر می کنم گنادی اندرویچ زیوگانف"

پاول گرودینین در مزرعه دولتی خود برای ساختن یک سوسیالیسم واقعی تلاش کرد. یکی از بهنرین کودکستان ها در منطقه مسکو، آب خوری ها و غذای گرم در مدارس ، دارو در درمانگاه – همه هم رایگان.

پاول گرودینین گفت" همیشه به ما گفته می شود اپوزیسیون چیزی برای عرضه ندارد . در خانه خودم ، دراشتراک با کسانی که من بیش از 20 سال آن ها را هدایت کرده بودم بود که ما برای نشان دادن آن که اگر ایده های سوسیالیسم لگدکوب نشده بود و ما مسیر، بردار توسعه را تغییر نداده بودیم ، اکنون همگی می توانستیم مانند مزرعه دولتی ما زندگی کنیم همه کار کردیم ."

کمونیست ها آن را" مسیری برای ترکیب کادرهای مجرب و تازه کار" می خوانند: زیوگانف کارزار انتخاباتی گرودینین را هدایت خواهد کرد، ونامزد ریاست جمهوری قول داده است همه اقدام های خود را با ستاد هماهنگ نماید .

اما یک ماه ونیم قبل ، رهبر حزب کمونیست، احتمالا برنامه بسیار متفاوتی برای کارزار انتخاباتی خود داشت . زیوگانف 7 نوامبر در مصاحبه ای با کانال ما گفت که نامزدی او مورد حمایت تمام سازمان های حزبی است .

زیوگانف آن روز گفت " ما با تیمی قوی شرکت خواهیم کرد . من رهبر جنبشم . (نامزدی) او از سوی تمام سازمان ها مطرح شده بود ."

اما اکنون آشکار شده است که سازمان های حزبی از یک نامزد کاملا متفاوت حمایت خواهند کرد .   

گنادی زیوگانف به پرسش " چرا حزب کمونیست نامزدی غیر منتظره را سه ماه قبل از انتخابات معرفی می کند؟" پاسخ داد:" ما تمام سال بحث کردیم ، جلسات مشورتی برگزار کردیم ، به صورت علنی رای دادیم . در نتیجه این رای ، گرودینین از سوی حزب های دیگر، جنبش ها، و عضو های غیر حزبی رای بسیار بزرگی کسب کرد . او در افکار عمومی به برنده واقعی تبدیل شد ."

سرگی لاوچنکو عضو هیئت سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و فرماندار منطقه ایرکوتسک گفت " سه روز قبل گنادی اندریویچ گفت که او دلایل موجهی برای عدم شرکت در این انتخابات دارد . بنا براین ما در باره آن چه گنادی آندرویچ پیشنهاد کرد وارد بحث شدیم –پاول نیکلایویچ گرودینین"

شاید آن ها، به کمک معرفی کردن نامزدی برای همه جدید برای حزب کمونیست، تلاش می کنند از نتیجه انتخابات پارلمانی گذشته، که حزب کمونیست جایگاه دوم را به حزب لیبرال دموکرات واگذار کرد اجتناب کنند.

در هر حال ، رهبر حزب گفت : ضروری است ، کنگره جواب داد : درست است . ابتدا، زیوگانف اعلام کرد که تصمیم به اتفاق آرا اتخاذ شده است . اما پس از شمارش آرا مشخص شد که 11 نفرهنوز خلاف آن رای داده اند .

هیچ کس آشکارا این تصمیم کنگره را مورد انتقاد قرار نداد ، اما نقطه نظر های مختلفی در لابی پژواک داشت .  

یک عضو هیئت سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست ، فرماندار ایالتی منطقه اوریول ، اندری کلیچکف گفت " موضع من دقیقا آن است که نامزد ، هر نامزدی ، غیر از گنادی آندریویچ معروفیت کمی دارد"

ایوان ملنیکف، معاون اول کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه گفت " مخالفت هایی با این نامزدی وجود ندارد ،اما افکار متفاوتی که کدام نامزد برای این انتخابات مناسب تر خواهد بود وجود دارد "

عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه تامارا پلنتوا گفت " نظر من آن است که ما تصمیم رهبر خود را مورد بحث قرار نخواهیم داد."

مدیر مزرعه دولتی بنام پس از لنین، مسلح به برنامه حزب کمونیست فدراسیون روسیه " 10 گام به سوی زندگی با وقار" وارد انتخابات خواهد شد. در میان این گام ها – ملی کردن صنعت نفت و گاز ، صنعتی سازی جدید ، پیشرفت مقیاس مالیات در آمد شخصی و تنظیم دولتی قیمت ها قرار دارد .

در کنگره ، شوخی می کردند که گرودینین می تواند نامزدی برای "همه " خوانده شود، و او با این گفته موافقت کرد . حزب کمونیست یک حزب پارلمانی است ، از این رو جمع آوری امضا لازم نیست و اسناد به زودی تقدیم کمیسیون مرکزی انتخابات خواهد شد .

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: