نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-12-23

نویدنو  01/10/1396 

 

 

 

 

قدرت خلق

برگردان : آرش وجدانی 

تشکل قدرت خلق ایتالیا برنامه انتخاباتی جدید خود را که حزب کمونیست ایتالیا، بازسازی کمونیستی ،شبکه کمونیستی ضد سرمایه داری ، جنبش سوسیالیستی رادیکال وسوسیالیسم مستقل به اضافه حوزه گسترده ای از جنبش های اجتماعی، اتحادیه های کارگری و مردمی را در بر می گیرد منتشر کرد . در این بیانیه از جمله می خوانیم : 

« زمان موضع گرفتن است

ما افراد جوانی هستیم که با قرارداد های ساعت صفر ، یا اصلا بدون قرارداد استخدام می شویم ، برای ماهی 800 یورو صرفا برای زنده ماندن کار می کنیم ، یا کسانی هستیم که بی هیچ بدیلی مگر مهاجرت رها شده ایم . ما کارگریم ، مرد وزن ، هدف شرایط کار بهره کشی فزاینده ای واقع شده ایم . ما بیکار یا کارگرانی اضافی شده ایم ، خیلی پیر برای یافتن کار و خیلی جوان برای بازنشستگی . ما بازنشستگانی هستیم ، با وجود آن که تمام زندگی خود عرق ریخته ایم نزدیک به هیچ زندگی می کنیم.ما پدرمادرها و پدربزرگ مادر بزرگ هایی هستیم که هیچ آینده ای برای دختران و پسران خود نمی بینسم .ما زنانی هستیم که علیه مردسالاری ، خشونت جنسی و حقوق برابر برای کار برابر مبارزه می کنیم . ما جامعه دگر باشان جنسی هستیم که روزانه در محل کار و در دستان نهادهای خود هدف تبعیض قرار می گیریم . ما رفت امد کنندگان و ساکنان محیط های پیرامونی هستیم که برای حمل و نقل عمومی شایسته و نابودی خدمات اجتماعی خود می جنگیم . ما بیمارانی هستیم که ماه ها برای گرفتن وعده ملاقات با یک سیستم بهداشت ملی از هم گسیخته انتظار می کشیم ، چون نمی توانیم صورت حساب های خصوصی را پرداخت کنیم . ما دانشجو هایی هستیم که در شرایط ترسناک ،قحطی منابع درس می خوانیم ، و کسانی هستیم که آینده آن ها انکار شده است .ما کارگرانی هستیم که ثروت این کشور را تولید می کنیم .

اما مردمی هم هستیم که تسلیم نمی شویم ، از تسلیم خود به زندگی در کشوری بیش از همیشه فقیر شده تر و نا عادلانه تر خود داری می کنیم .ما هر روز سخت کار می کنیم و در کمیته های محلی ، خزب ها و اتحادیه های کارگری ، در مبارزه علیه سلطه قانون سود ، علیه تبعیض و سرکوب ، و علیه توخالی کردن دموکراسی مان سازمان می یابیم . »

بیانیه در ادامه در بخش هایی با عناوین زیر به توصیف اهداف خود می پردازد:

 

« ما به عدالت اجتماعی و حق خود گردانی زنان ، مردان و تمام خلق های سیاره زمین باور داریم

ما تصمیم داریم در انتخابات سیاسی ملی سال 2018 شرکت کنیم . همه ما 

ما در این انتخابات عمومی برای ایجاد جبهه متحدی علیه بربریت شرکت می کنیم

شیوه ما سیاست ورزی برای زیر و رو کردن همه چیز است 

معنی قدرت خلق ساختن دموکراسی واقعی از طریق عمل روزانه است »

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: