نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-12-15

نویدنو  23/09/1396 

 

 

 

 

درود پرشور به کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه - مبارزه کارگران برای دریافت دستمزد معوقه ؛ تامین امنیت شغلی و علیه خصوصی سازی

خبر های منتشره در روزهای اخیر حاکی از تداوم اعتصاب متحد و یکپارچه  کارگران بخش های مختلف مجتمع نیشکر هفت تپه است.  کارگران خواستار دریافت کامل دستمزد و دیگر مزایای معوقه  و نیز تامین امنیت شغلی شان ٬ که از هنگام خصوصی سازی این واحد مهم تولیدی کشور نقض و پایمال شده ٬ هستند. نخستین بارنیست که کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه برای احقاق حقوق بدیهی خود دست به اعتصاب و تجمع می زنند.در طول ماه های گذشته کارگران جان به لب رسیده بارها با سازماندهی اعتراضات به اشکال گوناگون ٬ صدای حق طلبانه خود را بلند کرده و دریافت دستمزد معوقه  و تامین امنیت شغلی را طلب کرده اند.

این دوراعتصاب از رو ۱۸ آذر؛  با خواسته دریافت دستمزد معوقه  آغاز و سپس  در دومين روز با مشارکت  گسترده تر کارگران از بخش های مختلف و نیز حضور و فعالیت موثر زنان کارگر شاغل در این مجتمع تداوم یافت. اعتصاب کارگران با وجود تهدید و اجرای سیاست تطمیع که از سوی کارفرما ٬شورای تامین شهر و مسئولین امنیتی و استانداری خوزستان به کار گرفته شده است٬ ادامه پیدا کرده و علاوه بر دریافت دستمزد معوقه ٬ خواسته پایان دادن به  خصوصی سازی مجتمع نیشکر هفت تپه را نیز شامل گردیده است.

مبارزه کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه در این مرحله از اهمیت جدی برخوردار بوده و به نوبه  خود نمودار میزان و ژرفای نارضایتی طبقه کارگر و زحمتکشان از اجرای برنامه های اقتصادی - اجتماعی رژیم ولایت فقیه است . در عین حال این مبارزه باتوجه به مشارکت گسترده تر توده های کارگر و خواسته های مطرح شده در آن که نظیر مطالبات کارگران کارخانه ها و واحدهای بزرگ صنعتی کشور مانند هپکو٬ آذرآب٬  پولاد اهواز٬ منطقه گازی پارس جنوبی -عسلویه ٬ ماشین سازی تبریز٬ پالایشگاه کرمانشاه و واحد های عمده تولیدی نساجی و سیمان سراسر کشور است ؛نشانگر عبور جنبش کارگری و سندیکایی میهن ما از حالت تدافعی به تهاجمی و آغاز خروج از مرحله تدافعی است که از سال ها پیش از جانب رژیم با سرکوب خونین ٬ فشار و ارعاب و مانورهای فریبکارانه به جنبش کارگری تحمیل شده بود.

افزایش آگاهی طبقاتی و در نتیجه حضور گسترده تر کارگران و زحمتکشان در جنبش اعتراضی عملا قدرت مانور رژیم و دامنه تاثیرگذاری تشکل های زرد و همچنین  دستگاه سرکوب آن را به چالش گرفته و امکانات معینی برای ارتقاء  سطح سازماندهی و همبستگی در جنبش کارگری و سندیکایی میهن ما را فراهم می آورد. لازم است با حفظ هوشیاری ٬ استقلال عمل طبقاتی٬ اتحاد عمل فراگیر و استفاده از همه روزنه ها به شکل سنجیده و دقیق و به دور از شتاب زدگی در جهت تشدید  مبارزه حرکت کرد.

اعتصاب کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه  و دیگر اعتراض ها در مقطع زمانیِ رخ می دهد که اولا؛ بحث در باره بودجه کل کشور جریان دارد و دوم اینکه؛ همزمان نیز نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار به هدف تعیین حداقل مزد سال آینده آغاز شده است. از این رو می توان و باید با تداوم مبارزه برای افزایش دستمزد و پیوند ان با مخالفت با برنامه ضد کارگری خصوصی سازی و آزاد سازی اقتصادی که  محور  برنامه  دولت حسن روحانی و خط اعتدال و اقتصاد مقاومتی ولی فقیه است٬  در راه ارتقاء سطح سازماندهی و همبستگی جنبش کارگری گام به پیش بر داشت.

حزب توده ایران -حزب طبقه کارگر ایران ٬ از اعتصاب متحد و یکپارچه  کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه حمایت و از خواسته های به حق آنان پشتیبانی می کند. حزب ما باهمه امکانات خود همگام و همدوش کارگران و زحمتکشان بوده و هست !

از خواسته های  کارگران نیشکر هفت تپه حمایت کنیم !

کارگر متحد همه چیز

کارگر متفرق هیچ چیز

 سایت حزب توده ایران -چهارشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۶

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: