نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-12-09

نویدنو  18/09/1396 

 

 

 

وزارت خارجه کوبا تصمیم به رسمیت شناختن اورشلیم بعنوان پایتخت اسرائیل را محکوم می کند

برگردان: هاتف رحمانی

وزارت خارجه جمهوری کوبا عمیق ترین نگرانی و محکومیت خود را پیرو بیان یک جانبه شهر اورشلیم بعنوان پایتخت اسرائیل از سوی رئیس جمهور امریکا، که نقض خطرناک و آشکار منشور سازمان ملل ، قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است  اظهار می دارد . 

نیت دولت ایالات متحده برای تغییر وضعیت تاریخی اورشلیم منافع مشروع خلق فلسطین و ملت های عرب و اسلامی را تهدید می کند. که پی امد های خطرناکی برای ثبات و امنیت خاورمیانه خواهد داشت، تنش ها را در منطقه بیشتر افزایش خواهد داد و هر تلاشی در جهت  پیشنهاد گفتگوی صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها را مختل می سازد .

کوبا شورای امنیت را به انجام مسئولیتی که از سوی منشور سازمان ملل برای حفظ صلح و امنیت جهانی به عهده آن گذاشته شده است فرا می خواند تا ، با اتخاذ تصمیم های ضروری از اسرائیل بخواهد که  بی درنگ به اشغال سرزمین فلسطینی و سیاست های تجاوزکارانه و شیوه های استثمارکننده پایان دهد، ونیز به قطعنامه های تایید شده از سوی این نهاد در رابطه با اوضاع خاورمیانه، از جمله مسئله فلسطین تن دهد.

وزارت امور خارجه تاکید می کند که کوبا به حمایت از راه حل گسترده ، عادلانه و پایدار برای ستیزه اسرائیل – فلسطین، بر مبنای راه حل دو کشور ، به رسمیت شناختن حق مردم فلسطین برای خود مختاری آزاد و دولتی مستقل و دارای حق حاکمیت ملی طبق مرزهای پیش از 1967 خود، به پایتختی اورشلیم شرقی ادامه خواهد داد .

6 دسامبر 2017

 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: