نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

1396-09-17

نویدنو  17/09/1396 

 

 

 

اعتراض بشریت مترقی به فرمان ترامپ در به رسمیت شناختن اورشلیم بعنوان پایتخت اسرائیل 

برگردان : هاتف رحمانی

حزب کمونیست هند (مارکسیست) اقدام امریکا درباره اورشلیم را محکوم می کند

هیئت سیاسی حزب کمونیست هند ( مارکسیست) تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا ، در به رسمیت شناختن اورشلیم بعنوان پایتخت اسرائیل و تغییر سفارت امریکا از تل آویو را به شدت محکوم می کند. 

این اقدام علیه موضع سازمان ملل و جامعه بین المللی است که اورشلیم شرقی از سال 1967 سرزمین اشغال شده از سوی اسرائیل است . دولت مستقل فلسطینی به پایتختی اورشلیم شرقی جایگاهی از لحاظ بین المللی شناخته شده است. امریکا گام رسمی مشروع کردن اشغال غیر قانونی سرزمین فلسطین از سوی اسرائیل را بر داشته است .هیچ کشور دیگری در جهان اورشلیم را بعنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نشناخته است .

امریکا مسئول تاخیر هر امکان گفتگوی صلح بین اسرائیل و فلسطین نیز هست. این تصمیم دونالد ترامپ تنش ها و ستیزه های بیشتری در منطقه را همراه با چند دستگی جهانی به راه خواهد انداخت .

بر خلاف مخالفت جهانی با این حرکت، سخنگوی رسمی وزارت خارجه (هند) با احتیاط افراطی از انتقاد به این تصمیم خود داری کرده است. این وسعت نوکرمابی رژیم مودی به ایالات متحده را نشان می دهد.

هیئت سیاسی خواستار ان است که دولت مودی با قدرت این اقدام امریکا را رد کند چون بر خلاف تعهد دیرپای هند به نهضت فلسطین است .

 

حزب کمونیست یونان : امریکا « به آتش سوزاندن دولت فلسطین به پایتختی اورشلیم شرقی" سوخت اضافه می کند

بیانیه دبیر خانه حزب کمونیست یونان :

امریکا « به آتش سوزاندن دولت فلسطین به پایتختی اورشلیم شرقی" سوخت اضافه می کند

تصمیم امریکا برای به رسمیت شناختن اورشلیم بعنوان پایتخت اسرائیل نشان دهنده بدخواهی ای است که امپریالیسم امریکا فعالانه درجنایتی که علیه خلق فلسطین از سوی اسرائیل و متحدان آن ، اصولا امریکا ، ونیز اتحادیه اروپا انجام شده است مشارکت می کند. تصمیم اخیر ، نه تنها بدون تغییر روابط آن را با اسرائیل ژرف تر می کند ، بلکه مجرم را با قربانی ، با اعلام مبارزه عادلانه خلق فلسطین  بعنوان "تروریسم " برابر می سازد.

نتیجه این سیاست درازمدت ادامه اشغال فلسطین ، خشونت اعمال شده از سوی دولت اسرائیل علیه خلق فلسطین ، کشتار ها ، هزارها زندانی سیاسی ، دیوار، شهرک ها ، به طور مختصر شکنجه کامل یک خلق است.   

اکنون ، امریکا با تصمیم حدید خود به "اتشی" که برای "سوختن" راه حل تاسیس و به رسمیت شناختن دولت فلسطینی به پایتختی اورشلیم شرقی ، در کنار اسرائیل تلاش می کند سوخت اضافه می کند. علاوه بر این ، چنین اقدامی با رخ داد های گسترده در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس ارتباط قطعی دارد ، که در آن امریکا در حال برنامه ریزی برای ترویج ستیزه های نظامی ، تغییر مرزها ، در چهارچوب به اصطلاح برنامه " خاورمیانه بزرگ" ، با هدف کنترل منابع انرژی و سهم بازار ، مسیر انتقال برای کالاها است .   

دولت سیریزا – انل مسئولیت سنگین خود را در این جنایت دارد ، نه تنها به خاطر تبرنه سامان یافته و آرایش امپریالیسم امریکا ، بلکه به خاطر توسعه روابط عمیق تر با اسرائیل ، حتی با دادن خصلت اهمیت راهبردی به ان ها و از این رو درگیر کردن کشور به صورت عمیق تری در تضاد های امپریالیستی . بعلاوه ، مسئول عدم به رسمیت شناختن دولت فلسطین از طریق کاربست تصمیم مربوطه پارلمان در دسامبر 2015 است ، تا جایی که گروه پارلمانی حزب کمونیست یونان اخیرا (عدم اجرای ان را )بعنوان پرسش از وزیر امور خارجه ارائه کرد .

یک بار دیگر ، حزب کمونیست یونان همبستگی خود را با مبارزه عادلانه خلق فلسطین ابراز و به شدیدترین نحو اقدام امپریالیست های امریکایی و متحدان آن ها را محکوم می کند.

 

 بیانیه شورای جهانی صلح

شورای جهانی صلح تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا برای به رسمیت شناختن اورشلیم بعنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت امریکا از تل اویو به اورشلیم را به شدت محکوم می کند.

تصمیم امریکا نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در باره وضعیت شهر بعنوان بخشی از سرزمین های اشغال شده فلسطینی است .  این تصمیم اثبات طرف داری رهبر امپریالیست های جهان و حمایت آشکاراو از اشغال اسرائیل و ادامه آن است .

شورای جهانی صلح با شدت به مردم صلح دوست جهان اعلام می کند این  فرمان تلاش برای تغییر حقایق در بستری یک سویه و دلخواهانه است . وضعیت کل خاورمیانه در صورتی که امریکا بخواهد موضع خود را که گسترش تدریجی میدان جنگ است حفظ نماید تحت تاثیر قرار خواهد گرفت . 

شورای جهانی صلح بر موضع اصولی خود برای راه حل عادلانه و قابل دوام ستیزه با پایان دادن بی درنگ به اشغال فلسطین از سوی اسرائیل و تاسیس و به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی در داخل مرزهای پیش از چهارم ژوئن 1967 به پایتختی اورشلیم شرقی تاکید می کند. ما خواستار حق بازگشت اوارگان طبق قطعنامه 194 سازمان ملل و آزادی تمام زندانیان سیاسی فلطسینی از زندان های اسرائیل هستیم.

ما خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین بعنوان عضو کامل سازمان ملل هستیم !

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: