نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-12-06

نویدنو  15/09/1396 

 

 

 

همبستگی با کمونیست های لهستان

 برگردان : م . چابکی

روز چهارشنبه 29 نوامبر2017 فعالان حزب کمونیست فدراسیون روسیه منطقه شهری مسکو به منظور اعتراض به محاکمه اعضاء حزب کمونیست لهستان در اطراف سفارت لهستان اجتماع کردند .

دراین جمع " د.آ. پارفیونوف " نماینده پارلمان عضو حزب کمونیست به خبرنگاران گفت: روز دوشنبه دادگاه شرم آوری برای رسیدگی و محاکمه حزب کمونیست لهستان تشکیل شد که نتیجه ای نداشت و ادامه آن به 22 ژانویه سال آینده موکول شد. مشاهده می شود مسئولان راستگرای لهستان هم مانند حاکمان فاشیست در اوکراین که آشکارا قدرت را در دست گرفته اند فعالیت کمونیست ها را غیر قانونی اعلام می کنند. در عین حال با تقویت احساسات راستگرایانه ،با راهپیمائی دستجمعی عناصر فاشیست ملی گرای افراطی در لهستان ، از راه های گوناگون روس ستیزی را با هیستری رسانه های ایالات متحده آمریکا همگام  می کنند.

 درهمایش بین المللی احزاب کمونیست و کارگری به مناسبت 100مین سالگرد انقلاب سوسیالیستی اکتبر به ابتکار حزب کمونیست یونان قطعنامه ای در حمایت از حزب کمونیست لهستان به تصویب رسید.

عضو دومای دولتی" و.ر.رودین " درسخنرانی شانزدهمین جشنواره تاکید نمود "تکرار تاریخ مجازنیست,مااعتراض خود را به پیگرد و مجازات ایدئولوژی کمونیست ها به نیروهائی که بیش از همه منافع ملی و عدالت اجتماعی را دردستور کار خود قرار داده اند اعلام می داریم . ما نمی توانیم نسبت به پیگرد برادران کمونیست لهستانی بی تفاوت بمانیم.

نماینده دومای دولتی فدراسیون روسیه " و . ف . رشکین " اظهار داشت : در کشورهای مختلف فشار بر زحمتکشان جهان از سوی امپریالیسم جهانی به شدت هر چه بیشتر نحمیل می گردد. در اوکراین تعقیب و مجازات همراه با آزار و اذیت کمونیست ها از سوی سرمایه بی رحمانه دنبال می شود. در اوکراین جنگ داخلی براه افتاده است . ساختارهای قدرت دولتی در اوکراین با خدمات دادگاه های  قوه قضائیه در خدمت سرمایه قرار دارند. لهستان اکنون به راه اوکراین می رود جائی که از فعالیت حقوقی حزب کمونیست جلوگیری بعمل آمده و توافقنامه جهانی حقوق بشرنقض گردیده است.

در اجتماع اطراف سفارت لهستان در مسکو " والرا ی فیودروویچ " گفت: ما دراینجا گرد هم آمدیم تا لهستانی ها نقطه نظر حزب کمونیست و شهروندان مسکو را بشنوند. ما از اقدامات سرمایه در لهستان خشمگین هستیم و آنرا محکوم می کنیم ما با کمونیستهای لهستان اعلام همبستگی می کنیم.

اعتراض اعضاء و هواداران حزب کمونیست با شعار " شرم , شرم " د ستمان در دست حزب کمونیست لهستان " پایان یافت.

12 آذر 1396 برابر با 3.12.2017

منبع از گزارش مطبوعاتی " روزنامه پراودا " 1-4 دسامبر 2017/  ضمیمه ویدئو

https://www.youtube.com/watch?v=MA9gkqWMxMo

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: