نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-10-06

نویدنو  14/07/1396 

 

زنگها با 100 سالگی انقلاب سوسیالیستی اکتبر به صدا درآمد

سومین اجلاس کمونیستهای اتحاد شوروی درمینسک

 تدوین ونگارش : م . چابکی

23سپتامبر2017 مینسک پایتخت بلاروس شاهد برگزاری سومین پلنوم احزاب برادر اتحاد شوروی سابق با پرچم افتخارآمیز سوسیالیستی با شرکت نمایندگان 17 حزب کمونیست در محل موزه تاریخی جنگ میهنی بود .

 مراسم افتتاحیه پس از اجرای سرود توسط هنرمندان گروه جوانان بلاروس آغاز شد.

افتتاحیه پلنوم با پرچم های احزاب برادر و پرچم سرخ اتحاد شوروی با آرم داس و چکش برافراشته بر فراز ساختمان موزه مدرن تاریخ جنگ میهنی , واقع در خیابان وسیع و پر رفت آمد "پابیدتیلی" (پیروزی) , عظمت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی را به نمایش می گذاشت.

هیئت های نمایندگی جوانان بنا به سنت اتحاد شوروی  با نثار تاج گل بر تندیس لنین و بنای موزه عظیم جنگ میهنی ادای احترام نمودند. پیش از آن گنادی زیوگانف درباره تابلوهای نقاشی که از جنایت های فاشیسم در سالن موزه جنگ نصب شده است توضیحاتی به هیئت های نمایندگی داد. گزارشگر کانال 24 روسیه نیز همراه با گزارش مفصلی از برگزاری اجلاس احزاب کمونیستی اتحاد شوروی از محل اولین کنگره سوسیال دمکرات ها، ساختمانی که در شهر مینسک بصورت موزه حفظ گردیده است، فیلمی را به نمایش گذاشت.

در افتتاحیه پلنوم  پیام رئیس جمهور بلاروس « الکساندرلوکاشنکو» توسط وزیر آموزش وپرورش «ای .و. کارپنکو» دبیر اول اسبق حزب کمونیست بلاروس که در سال گذشته به مقام اجرائی ارتقاء یافت خوانده شد  

در افتتاحیه پلنوم گنادی زیوگانف صدر حزب کمونیست فدراسیون روسیه  با درود به حضار از ستاره درخشنده انقلاب سوسیالستی اکتبر یاد کرد. وی در سخنان خود گفت : " در قرن 20 دو بحران نظام سرمایه داری  منجر به دو جنگ جهانی گردید در اولین بحران انقلاب اکتبر درخشید. و در دومین بحران در سال 1945پیروزی ما بر فاشیسم بود. پیش شرط  پیروزی رسیدن به برابری و پیشرفت فن آوری نوین در فضای کیهانی بود."  زیوگانف تاکید نمود،" در پیروزی بر فاشیسم از هر سه خانواده بلاروس  یک فرزند دختر و یا پسر, جان خویش را از دست داده اند".   

زیوگانف خاطر نشان ساخت ، " سرزمین هایی که توسط ارتش سرخ آزاد گردیده اند؛ ارتشی که در راستای سوسیالیسم و خط انسانی و دوستی خلق ها مبارزه می کرد امروز در معرض تهدید ناتو قرار گرفته اند و جهان بسوی فاجعه دیگری می رود."

زنگ ها با 100سالگی انقلاب اکتبر به صدا درآمد

اساس سخنرانی زیوگانف در پلنوم گرامی داشت 100 مین سالگرد انقلاب سوسیالیستی اکتبر و وظایف احزاب برادر بود.  وی تاکید نمود انقلاب بزرگ اکتبر یکی از پدیده های تاریخی است که قرن ها در حافظه مردم حفظ خواهد شد. اما کسانی که برای رهائی از بحران موجود در کشورمان به درو دیوار می کوبند پاسخ موثر به چالش های موجود را تنها باید در برنامه کمونیست ها جستجو کنند. صدر حزب کمونیست چهره افشاگرانه ائی را با ارائه آمار نشان داد که در طول سال های به اصطلاح رفرم به نابودی کشیده شده است بعنوان مثال زیوگانف گفت : 80هزار تولیدی و50 هزار مزارع جمعی توسط سردسته مخالفان ما و دشمنان اصلی نظام اجتماعی – اقتصادی ما پس از تخریب اتحاد شوروی نابود شد و حزب کمونیست به این نتیجه رسید که برای گام برداشتن به سوی یک زندگی مناسب و معقول ، برنامه 10 ساله ای با سیاست لنینی برای جایگزین دوره فعلی جهت اقتصاد نوینی با تولید و صنعت پیشرفته و با تکنولوژی جدید ضروری است .

بازنگری نیروهای کمونیستی

«د.ژ. نویکوف» معاون کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه و معاون اتحادیه سرتاسری کمونیست های اتحاد شوروی آغاز جشن های 100 سالگی انقلاب کبیر اکتبر را در سن پطرزبورگ ، مسکو و در شهر نیوا روزهای دوم و سوم نوامبر اعلام نمود. همایش بین المللی احزاب کمونیست و کارگری در 4 نوامبر صورت می گیرد، و 5 نوامبر مرکز جشن به مسکو منتقل خواهد شد. وی افزود پس از آن رویدادهای جشنواره از میدان سرخ مسکو آغاز می گردد  در شب همان روز یک کنسرت بزرگ در ورزشگاه «لوژینکاه» برگزار خواهد شد.  6 نوامبر نیروهای چپ در مجمع بین المللی شرکت خواهند نمود، 7 نوامبر تظاهرات سراسری روسیه برگزار می گردد. «د.ژ. نویکوف »ابراز امیدواری نمود که میهمانان خارجی در این نمایش بزرگداشت شرکت نمایند.

 ما با همبستگی پیروز خواهیم شد

«پیطرسمینکو» دبیر اول حزب کمونیست اوکراین سخنران بعدی بود . او در سخنانش تاکید نمود "حتی در شرایط دشوار؛ کمونیست های اوکراین وظیفه خود می دانند با انتقال دستاوردهای انقلاب اکتبر حقیقت را به مردم نشان دهند" وی اضافه کرد باید از انقلاب سوسیالیستی اکتبر سپاس گزار بود که اوکراین را بعنوان دولت به رسمیت شناخت و اوکراین در میان ده ها کشور اروپائی به یکی از پیشرفته ترین کشور ها تبدیل شد اما اکنون مقامات فاشیست حاکم بر اوکراین ادعا می کنند که وقایع سال های 1917-1921 "یک انقلاب ملی " بوده است . هدف آنها در واقع ایجاد شکاف بین اقوام اوکراین و روسیه است. تمام ساختارهای دولتی , رسانه های جمعی , سازمان های آموزشی ,علمی و شبه علمی در پیشبرد این هدف با دست یازی به فعالیت های تخریبی برای تبدیل اوکراین به فاجعه ئی جنون آمیز در تلاشند . « پیطرسمینکو» با قدردانی از حزب کمونیست فدراسیون روسیه به خاطر حمایت برادرانه از کمونیست های اوکراین گفت این همبستگی با بهره گیری از مبارزه بلشویکی لنینیستی برای ما ارزش حیاتی دارد.

 دبیر اول حزب کمونیست بلاروس« آ.ن.سوکول» که میزبان احزاب برادر بود با درود به شرکت کنند گان در سومین پلنوم سراسری احزاب کمونیستی با افتخار به سرزمین خود یاد آور شد که پس از فروپاشی اتحاد شوروی بلاروس از فرآیندهای اقتصادی و اجتماعی خارج نشد و تسلیم نظام لبیرالی بازار نگشت ، اصول اخلاقی و مشخصه های اتحاد شوروی را حفظ کرد. به همین دلیل توانست بحران ها را پشت سر بگذراند و به پیشرفت اجتماعی ادامه دهد .« آ.ن . سوکول» اضافه نمود علت حمایت کمونیست ها ی بلاروس از رئیس جمهور «الکساندر لوکاشنکو» بخاطر همین « دولت اجتماع گرا» است .

رهبر حزب کمونیست متحده گرجستان « ت.ی.پی پیا » از حزب کمونیست فدراسیون روسیه و شخص گنادی زیوگانف  و معاون حزب برادر «ک. ک.تایسوو» بخاطر حمایت از حزب کمونیست متحده گرجستان که در سال 2008 در مقابل «ساکاشویلی» رئیس جمهور ایستادند سپاس گزاری کرد و اضافه نمود در حالیکه سایر احزاب با فرصت طلبی با لفاظی های ضد روسی و روسیه ستیزی به مقام های عالی پارلمان رسیدند حزب متحده گرجستان یگانه حزب کمونیست باقی ماند. بنا به پیشنهاد رهبر حزب کمونیست متحده گرجستان از شرکت ناتو در عملیات قفقاز جنوبی با روسیه باید جلوگیری کرد رهبر حزب کمونیست متحده گرجستان در پلنوم خبر برگزاری 100مین سالگرد انقلاب کبیر اکتبر را در زادگاه « ژ. استالین»  در شهر گوری اعلام نمود .

نماینده قزاقستان «و.ِی. شامین » درباره مبارزه کمونیست ها، برای  احقاق حقوق کارگران سخن گفت . او برای نمونه به وقایع شهر «اوراسک» اشاره کرد که در آنجا کمونیست ها علیه افزایش سن بازنشستگی زنان که با تصویب قانون جدید می توانست با 4 سال افزایش به 63 سالگی برسد با یک اقدام اعتراضی موفق شدند.

در پلنوم «گ.ک.کروچ کوف» سخنران دیگری از اعضای کمیته مرکزی حزب کمونیست اوکراین حضور داشت که در رابطه با وضعیت دشوار حزب کمونیست اوکراین به تحلیل پرداخت .

نماینده کمونیست های مولداوی «ی. و.بوندارینکو» با بیان اینکه "کمونیست های مولداوی همچون استخوانی در گلوی سرمایه داری جهانی اند " گفت به همین دلیل عملیات ویژه ای علیه کمونیست های مولداوی انجام گرفت که در نتیجه حزب کمونیست بسیاری ار نمایندگانش را در پارلمان از دست داد . ما اگر چه کانال تلویزیونی نداریم ولی به پخش اینترنتی از رویدادهای انقلاب اکتبر می پردازیم، که در فاصله 3 روز 180هزاربار بازدید داشت . این شاخص برای یک مولداوی کوچک جدی و دارای اهمیت بسیار است.

دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست ارمنستان «ی.یو.گازاریان » در پلنوم احزاب برادر به همتایان خود پیشنهاد نمود در آستانه 19 مین فستیوال جوانان و دانشجویان که در سوچی برگزار می گردد نمایندگان تمام جمهوری های سابق در افتتاحیه این جشنواره یک صدا فریاد "سرزمین ما- اتحاد شوروی است" و"ما عاشق اتحاد شوروی هستیم" را سر دهند. این پیشنهاد با استقبال و کف زدن های تشویقی شرکت کنند گان همراه بود.

«یو.یو.ارمالاویچوس»نماینده کمونیست های کشورهای بالتیک با اعلام آن که «پیروزی سوسیالیسم اجتناب ناپذیر است» گفت: امروز ضربه اصلی امپریالیسم و فاشیسم آمریکا علیه کمونیست ها جهت داده شده اند.  بنابراین باید تمام نیروی خود را در حمایت از حزب کمونیست فدراسیون روسیه به کار گیریم . پس از اتمام سخنرانی نماینده لیتوانی دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست لیتوانی « چ.ی. وسوسکی» پرتره گنادی زیوگانف را با امضاء شخصی خود به صدر حزب کمونیست فدراسیون روسیه تقدیم نمود و از صمیم قلب از گنادی زیوگانف بخاطر رهایی «چیسا ایگنا توویچ» از رهبران برجسته لیتوانی از زندان فاشیستی سپاس گزاری نمود.

 دبیر اول کمیته مرکزی ترانسنیستر(مولداوی) «او.او.هوجان» با یادآوری آن که در جمهوری ما روز بنیانگذاری انقلاب اکتبر" تعطیل ملی" است ، گفت برخی از معاونان مجلس خواستار لغو آن بودند که به ابتکار کمونیستها با جمع آوری 20 هزار امضاء و با سازماندهی تظاهرات گسترده توانستیم تعطیلات 7 نوامبر را ثابت نگاهداریم .

دبیر اول کمیته مرکزی سازمان جوانان فدراسیون روسیه «و.پ. عیسی کف» روی آماده سازی 19 مین جشنواره بین المللی جوانان و دانشجویان متمرکز شد. وی گفت که این جشنواره در سوچی برگزار خواهد شد .«عیسی کف» خاطر نشان ساخت که با حمایت گنادی زیوگانف و پیام های ییگیرانه وی جهت برگزاری این جشنواره به مناسبت 100مین سالگرد انقلاب سوسیالیستی اکتبر جشنواره  در 16 اکتبر افتتاح خواهد شد.

در جمع شرکت کنندگان پلنوم « ی.ی.نیکیتوچوک» دبیرکل تحقیقات سوسیالیستی حزب کمونیست فدراسیون روسیه و نماینده اپوزیسیون دومای دولتی شرکت داشت که با ارزیابی از تاریخ گذشته تحلیلی ارائه داد و  گفت : با توجه به عقب نشینی سوسیالیستی در کشور ما که پس از مرگ استالین آغاز و بتدریج به انحطاط تبدیل شد و هویت سوسیالیستی بسیاری از اعضاء حزب تغییر یافت ؛ از این پس باید به شرایط  پذیرش اعضاء جدید به صفوف حزب کمونیست توجه ویژه ای نمود.

پیام آخر دبیر اول حزب کمونیست قزا قستان در پلنوم چنین بود « ما وارث دوران بزرگ شوروی هستیم»

در انتهای اجلاسیه, صدر حزب کمونیست فدراسیون روسیه , گنادی زیوگانف تاکید نمود که سیاره ما وارد سومین بحران سرمایه داری شده است. کسی نمی داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر در مقابل این بحران قرار نگیریم ، امکان جنگی بزرگ وجود دارد. زیوگانف در این رابطه با اشاره به تهدید آمریکا علیه کره شمالی هشدار داد و تاکید نمود که رهبری کره شمالی برخوردار از اراده است و مردم کره شمالی متکی به قوانین و دارای تمایل به ادامه زندگی می باشند زیوگانف ادامه داد: من تاریخ کره را بخوبی بیاد دارم" در طول 500 سال مردم به استقلال رسیدند آنها تن به هیچ نیروی خارجی نخواهند داد.

زیوگانف درباره تحریم ها علیه روسیه گفت این (تحریم ها) تنها علیه مسکو نیست بلکه شامل همه جمهوری ها خواهد بود زیرا بودجه 77% پخش مواد خام قبل از همه علیه روسیه است "آمریکا 21  پایگاه  در اروپا تجهیز می کند  و کشتی گاز مایع خود ر ابه لهستان آورده است " این بدان معنا است که آنها به هر ترتیب پشت اروپا را خم خواهند کرد". 

 " ما باید در سیاست دور نمای خود را داشته باشیم". زیوگانف ازرفقای بلاروس خواست تا فعالانه در پروژه های مشترک با روسیه شرکت نمایند و به عنوان مثال گفت ما می توانیم 500  نوع محصولات با کیفیت بالا از همان گاز طبیعی تولید کنیم و در اینجا پتانسیل علمی و تولیدی بلاروس می تواند مفید باشد.

زیوگانف همچنین وضعیت خطرناک روسیه را به 4 محور اصلی خلاصه نمود:

1-شکاف فزاینده در جامعه

2-استهلاک تجهیزات در حد 50% یا بیشتر

3-فاجعه جمعیتی که برای نمونه فوت شد گان در نیمه امسال 120 هزار نفر ولی متولدین کمتر

4-اتحاد کمپرادورها , الیگارشی ضد شوروی ( گنادی زیوگانف بارها درباره اتحاد "زیرنیف", "ناوالنی" که خطر جدی برای آینده کمونیست ها است سخنرانی نموده است )

 وی گفت «حاکمیت مانور می کند» اینها هر دو را می خواهند هم آمریکا را و هم وطن پرستی را  اما وزنه سود می چربد و پولها در بانک های خارجی پنهان می شود.

در پایان از سوی گنادی زیوگانف مراسم های یادبودی که تاریخ آن ها نزدیک می شود اعلام شد: 200مین سالگرد کارل مارکس در تاریخ 5 مه 2018 جشن گرفته می شود و بزرگداشت 100 مین سالگرد ارتش سرخ در 23 فوریه 2018 و جشن  100مین سالگرد جوانان کمونیست در تاریخ 29 اکتبر2018 خواهد بود.

11مهر1396 برابر با 03/10/2017

برگرفته از سایت حزب کمونیست فدراسیون روسیه همراه با گزارش فیلم کانال 24 روسیه

http://skpkpss.ru/reportazh-o-rabote-iii-plenuma-centralnogo-soveta-skp-kpss-v-gorode-minske-na-telekanale-rossiya-24/

 

7

 

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: