نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-09-16

نویدنو  24/06/1396 

 

 

 

کوبا بعد از ایرما: فراخوانی به ملت رزمنده ما  

رائول کاسترو –برگردان : آرش وجدانی

طوفان ایرما ، با قدرتی ویرانگر ،با شروع خود در صبح روز 8 سپتامبر تا عصر امروز یکشنبه 72 ساعت ، جزیره ما را مورد تهاجم قرار داد . توفان با باد هایی که سرعت آن در مواقعی به بیش از0 25 کیلومتر در ساعت می رسید ، شمال کشور را از بارکوا – که تقریبا یک سال پیش با پدیده دیگری از این نوع آسیب دیده بود – تا حوالی کاردناس در نوردید . اما ، با معلوم بودن اندازه عظیم آن ، عملا هیچ استانی از اثرهای آن بی بهره نماند.

این توفان که از سوی کارشناسان بعنوان بزرگترین طوفان شکل گرفته در آتلانتیک تاکنون توصیف شده است ، سبب آسیب شدیدی به کشور شد ، که دقیقا به خاطر گستره آن ، هنوز باید (خسارت های آن ) برآورد شود . برآورد اولیه شواهدی از ضربه شدید بر مسکن ، سامانه برق رسانی و کشاورزی را نشان می دهد .  

توفان به برخی از مقصد های اساسی توریستی ما نیز آسیب وارد کرد، اما آسیب ها قبل از اغازفصل توریستی تعمیر خواهد شد. ما نیروهای انسانی و مادی مورد نیاز را ، با فرض آن که این امر یکی از منابع اصلی در آمد اقتصاد ملی را تشکیل می دهد در دست داریم.

این روز ها برای مردم ما روز های دشواری بودند ، دیدیم آن چه با تلاش عظیمی ساخته شده بود ، در اندک زمانی مورد اصابت توفان ویرانگر قرار گرفت . تصویر های چند ساعت گذشته خود سخن می گویند ، چون روح مقاومت و پیروزی مردم ما را که با هر بدبختی باز تولید می شود در خود دارند.  

در این وضعیت دشوار ، اتحاد کوبایی ها غالب شده است ، همبستگی بین همسایه ها ، انضباط درپاسخ به باز سازی مطرح شده از سوی ستاد ملی دفاع غیر نظامی وشوراهای دفاع در همه سطح ها ، حرفه ای گری متخصصان در انجمن هواشناسی ، بی واسطگی رسانه های ارتباطی ما و روزنامه نگاران آن ، حمایت سازمان های توده ای ، ونیز همبستگی رهبری  سازمان های شورای ملی دفاع .

به ویژه از تمام زنان ما از جمله رهبران حزب و دولت ، که با اعتماد به نفس و بالندگی رهبری را آماده کردند و با وضعیت دشوار مقابله نمودند باید یاد نمود.   

روز های آینده روزهای کار بیشتر خواهد بود که در طی آن قدرت و اعتماد فنا ناپذیر انقلاب کوبایی ها دو باره اثبات خواهد شد . اکنون زمان مویه کردن نیست ، بلکه زمان ساختن دوباره آن چیزی است که بادهای ایرما برای نابودی آن تلاش کردند.

با سازمان ، انظباط ، و هماهنگی تمام سازمان های خود ، همان گونه که در موقعیت های گذشته انجام داده ایم به پیش خواهیم رفت. کسی نباید گول بخورد ، وظیفه ای که پیش روی خود داریم وظیفه ای عظیم است ، اما با مردمی نظیر مردم ما ، ما درمهم ترین مبارزه یعنی باز سازی  پیروز خواهیم شد.  

در این لحظه بحراتی ، فدراسیون کارگران همراه با انجمن ملی دهقانان خرده پا ، همراه با تمام سازمان های توده ای ، باید تلاش خود را برای حذف تا حد ممکن سربع باقی مانده از این حادثه ویرانگر دو برابر کنند.

یک اصل استوار باقی می ماند : انقلاب هیچ کسی را بی پناه نخواهد گذاشت و اقدام ها از پیش برای تضمین آن که هیچ خانواده کوبایی به سرنوشت خود رها نخواهد شد تصویب شده اند .  

همان طور که مرسوم بوده است هر زمانی که یک پدیده هواسنجی مارا مورد حمله قرار داده است ، اظهار همبستگی بسیاری از تمام نقاط جهان دریافت کرده ایم . سران کشور و دولت ، سازمان های سیاسی ، و دوستان در سازمان های همبستگی اشتیاق خود را برای کمک به ما اعلام کرده اند ، که ما از طرف بیش از 11 میلیون مردان وزنان کوبایی از آن ها سپاسگذاری می کنیم .

ما با نمونه فرمانده انقلاب کوبا، فیدل کاسترو رز، با بازسازی رو در رو می شویم ، که با اطمینان استوار به پیروزی و اراده اهنین خود ، به ما اموخت که هیچ چیز غیر ممکن نیست . در این ساعات دشوار ، ارثیه او ما را قوی و متحد می سازد .

 

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: