نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-08-31

نویدنو  09/06/1396 

 

تساوی کمونیسم و نازیسم غیر قابل پذیرش و تحریک آمیز است

کوستاس پاپاداکیس* - برگردان : هاتف رحمانی 

 

کنفرانس ضد کمونیستی ریاست استونیایی اتحادیه اروپا رخ داد غیر منتظره ای نیست  . رخ داد های ضد کمونیستی همانندی در چهارچوب به اصطلاح " روز اروپایی یادمان قربانیان رژیم های قدرت طلب" ، همان طور که اتحادیه اروپا با بودجه های عظیم برای برگزاری ان در 23 اوت تلاش می کند سازمان داده می شوند. این کارزاری هماهنگ شده است که افترا زدن به سوسیالیسم ، باز نویسی تاریخ ، و یکسان شماری غیر قابل پذیرش و تحریک امیز کمونیسم با هیولای فاشیسم را هدف گرفته است . یعنی یکسان شماری نازیسم با نیروهایی که در شرایط تاریخی آن را متلاشی کردند. 

هدف بنیادی پنهان کردن این حقیقت است که فاشیسم شکلی از قدرت سرمایه در شرایط  ویژه است . در المان ، نازیسم شکل مطلوبی را برای حمایت از سرمایه در شرایط تدارکات نظامی برای غلبه بر بازار های جدید ، در شرایط یک بحران بسیار ژرف سرمایه داری ،در شرایط ترقی اندیشه های انقلابی ، در شرایط افزایش اعتبار حزب کمونیست المان و اتحاد جماهیر شوروی تشکیل می داد . ناریسم از لحاظ سیاسی از سوی بخش هایی از سرمایه المان حمایت می شد ، با انحصارات (کراپ، آی جی فاربن، زیمنس و غیره) شناخته می شد ، از نزدیک با شرکت های بزرگ ( جنرال موتورز، جنرال الکتریک، آی تی تی، فورد، آی بی ام)کشورهای سرمایه داری "دموکراتیک" همکاری می کرد. 

نازیسم – فاشیسم مهلک ترین و مصمم ترین دشمن خود را در جامعه سوسیالیستی اتحاد جماهیر شوروی می دید ، که 100 سال پیش با انقلاب اکتبر بنا گذاشته شد . 20 میلیون کشته شوروی اثبات خونین این مقابله مرگبار بین سوسیالیسم و نازیسم بود. کمونیست ها در هر کشوری مصمم ترین و مبارزترین نیروی ضد نازی بودند ، بعنوان نمونه نمادین نقش حزب کمونیست یونان و ای ا ام در کشور خودمان.

کارزار کمونیست ستیزی اتحادیه اروپا ، کارزار این اتحادیه سرمایه داری ، دست در دست حمله علیه حقوق کارگران – مردم جریان دارد و سال های بسیاری جریان داشته است .

برنامه ضد کمونیستی تاسف آور شورای اروپا در سال 2005 نیروی محرک این تلاش های ضد تاریخی را بنا گذاشت . اما نتوانست در نشست پارلمانی شورای اروپا اکثریت لازم را که می خواست اقدام هایی را که برای کشورهای عضو الزامی بود ضمیمه نماید کسب کند. 

از طریق مشارکت تعیین کننده و بسیج حزب کمونیست یونان ، آن اقدام با محکومیت گسترده  و توده ای مردم یونان و دیگر خلق های اروپا ، اتحادیه های کارگری و دیگر سازمان های توده ای ،و شخصیت های ملی روبه رو شد . دولت های آن زمان یونان ، پرتقال و قبرس عدم حمایت از آن را ابراز داشتند. اکثریتی از نمایندگان پارلمان ، اعضا پارلمان اروپا یی حزب های بورژوازی یونان مخالفت خود را اعلام کردند.

 آن جا در سال 2006 موضوع را با صدور قطع نامه ضد کمونیستی در پارلمان اروپا و به ویژه قطعنامه آوریل 2009 تحت عنوان " آگاهی اروپایی و استبداد گرایی" تعقیب کردند ، باید خاطر نشان شود که هیچ یک از نمایندگان پارلمان اروپای یونان به طرف داری از آن قطعنامه رای ندادند . پس از آن دیگر اعلامیه ها و تصمیم های ضد کمونیستی اتحادیه اروپا را پی گرفتند.     

ورای بیانیه ها و قطعنامه ها ، اقدام های عملی ضد کمونیستی در تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ( مانند لهستان ، مجارستان ، لاتویا، استونییا، بیتوانی ) ، و نیز در کشور های مرتبط با آن ( مانند اکرایین) به پیش برده می شود . ما به ویزه به تعقیب ، شکنجه و محکومیت کمونیست ها ، ممنوعیت فعالیت حزب های کمونیست ، ممنوعیت نماد های کمونیستی و غیره اشاره می کنیم .

 پی آمد بدیهی کارزار کمونیست ستیزی ، توجیه ، آراستن و تبرئه نازیسم – فاشیسم و سبعیت آن است .  در این کشور ها ، با احترام  به همدستان نازی ها حق بازنشستگی و مزایا اهدا می شود و بازماندگان سیاسی آن ها ترویج می شوند.  

امسال ، اتحادیه اروپا سخاوتمندانه "خانه تاریخ اروپا" را در راستای ترویج تغییر ضد تاریخی – ضد کمونیستی ان تامین مالی کرد در حالی که سال ها برنامه ضد کمونیستی "اروپا برای شهروندان" را ، با در گیر کردن شهرداری های محلی ، ان جی او ها و غیره در راستای لکه دار کردن سوسیالیسم سازمان دهی کرده است. 

نیروهای متعددی فرصت فراهم شده از سوی جشن ضد کمونیستی در استونی را برای بالا بردن دستان خود مورد استفاده قرار دادند . کمونیسم ستیزی ابتدایی و خام ، که در آن حزب دموکرات ملی نقش برجسته ای ایفا می کند ، از سوی پاسوک و پوتامی ، همراه با مسیر سپیده دم طلایی نازی ، تمام تبلیغات را با هدف لکه دار کردن سوسیالیسم ، اتحاد جماهیر شوروی ،  با هدف تحریف تاریخ خلق ها رونوشت برداری می کنند. غیبت دولت از جشن ضد کمونیستی ، ضد تاریخی امسال در استونی نمی تواند این واقعیت را که نیروهای سیریزا در جنبش آشکارا یا پوشیده یکسانی استالین با هیتلر را تبلیغ می کنند،  که نقش برجسته ای در تبلیغات ضد شوروی و ضد کمونیستی ایفا می کنند ، که در عین حال رابطه بین سرمایه داری و فاشیسم را پنهان یا تحریف می کنند پنهان کند.

یک نمونه نمادین از ریا کاری دولت این واقعیت است که نماینده دولت سال گذشته در سمینار ضد کمونیستی همانندی در براتیسلاویا شرکت کرد ، چیزی که حزب کمونیست یونان آن را محکوم کرده بود ، در عین حال چند هفته قبل ، در 15 جولای ،" آوگی" نوشتار عوامانه ای را در تبلیغ یکسانی بین کمونیسم و فاشیسم منتشر کرد .

تجربه مردم ثابت می کند که گسترش کمونیسم ستیزی منادی اقدام های ضد مردمی و محدود کردن حقوق مردم ، پیش درآمد به راه انداختن دور جدیدی از جنگ های امپریالیستی است .  مبارزه برای محو آزار ها و محدودیت های ضد کمونیستی ، مبارزه علیه کمونیسم ستیزی ، مبارزه برای ارضا نیاز های معاصر مردم و حقوق آن ها ، به تمامی به مبارزه برای قدرت کارگران ، برای طبقه کارگر و لایه های مردمی بستگی دارد تا از بند های بهره کشی سرمایه داری و اتحادیه های امپریالیستی رهایی یابند ، برای آن که خلق ها مالک ثروتی باشند که تولید می کنند .

هر قدر که آن ها برای انجام ان تلاش کنند ، تاریخ قرار نیست با حروف ابی ، سبز، یا سیاه نوشته شود . تاریخ با خون میلیون ها رزمنده و کمونیست هایی نوشته می شود که با نازیسم – فاشیسم رزمیدند. امروز پیوستن نیروها به کمونیست ها در راستای سپردن سرمایه داری به زباله دان تاریخ  که ، فقر، جنگ ، فاشیسم – نازیسم وحسرت خورندگان آن راایجاد می کند در دستان خلق ها است . 

 

·     عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان و عضو پارلمان اروپای حزب کمونیست یونان

 

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: