نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-08-17

نویدنو  26/05/1396 

 

 

چراهیچ دلیلی برای نگرانی در باره جنگ با کره شمالی وجود ندارد

گری لئوپ – برگردان : آرش وجدانی

 

من فکر می کنم بهتر است تصور کنیم که تحریم های تحمیل شده علیه کره شمالی از سوی سازمان ملل با حمایت جمهوری خلق چین و روسیه پیونگ یانگ را از تعقیب برنامه سلاح هسته ای باز نخواهد داشت . اقتصاد کره شمالی در سال های اخیر رشد داشته است ، حتی اگر با کاهش صدورذغال هم برخورد کند باز به رشد خود ادامه خواهد داد . 

مردم سال های طولانی رنج برده اند ، و مذهبی وار به احترام گذاشتن به خاندان کیم که مورد نفرت و آزار واشنگتن قرار دارد شرطی هستند. از فشاراقتصادی فروپاشی اتحاد شوروی در سال 1991، و تاثیرات سال های قحطی از 1994 تا 1998 رهایی یافتند. آن ها احتمالا به پذیرش دشواری اقتصادی بیشتر در صورت تحمیل از جانب خارجی هایی که ظاهرا مخالف حق دفاع از خویش جمهوری دموکراتیک خلق کره هستند قادرند. واقعیت آن است که ، امریکا برای تغییر رژیم تلاش طولانی کرده است. (دیک چنی  در سال 2002 زمانی که گفتگو ها را از خط خارج کرد در باره کره شمالی چه گفت؟ " ما با شر مذاکره نمی کنیم ، آن را شکست می دهیم."

اما اکنون وزارت امور خارجه انکار می کند که برای تغییر رژیم تلاش می کند، و آن که خواهان گفتگو با پیونگ یانگ است – به معنی ان که خواهان باز گشت به شیوه متروک پنجاه سال گذشته ، با پس زنی هایی که ما شاهد آن بودیم است. ترامپ حتی در ماه می بیانیه ای غیر معمول صادر کرد که " اگر دیداربا او (کیم جونگ اون) مناسب باشد قطعا این کار را خواهم کرد . باعث افتخار خواهد بود  ." انجام آن برای هرکسی ، که بدیل (آلترناتیو) بودن حمله نظامی از سوی چین ، روسیه ، و به طور کلی جهان محکوم ، و بی درنگ با ویرانی سئول همراه خواهد شد ضروری خواهد بود. ( پیونگ یانگ تهدید کرده است سئول را به "دریایی از آتش" تبدیل می کند)

منطق می تواند غیر ممکن بودن پاسخ نظامی به آزمایش های هسته ای و پرتاب موشک های کره شمالی را مطرح نماید .اما سناتور لیندسی گراهام به ان بی سی گفته است که ترامپ " رو در روی من " گفت که گزارش هایی که (ادعا می کنند) " هیچ گزینه نظامی وجود ندارد"، "دروغ محض" هستند. 

" گزینه نظامی وجود دارد : برای نابودی برنامه هسته ای کره شمالی وخود کره شمالی. (پرزیدنت ترامپ) اجازه نمی دهد این مرد دیوانه (کیم جونگ اون) توانایی موشکی را که می تواند به امریکا ضربه بزند داشته باشد. اگر جنگی برای بازداشتن او وجود داشته باشد ، همان جا تمام خواهد شد. اگر هزاران نفر بمیرند ، در همان جا می میرند. اما آن ها تصمیم ندارند آنجا بمیرند – و او آن را رو در روی خود من گفت ." 

او ذکر نکرد چند هزار نفر. اما کره شمالی یک زرادخانه ( سلاح های متعارف) در سمت خود در منطقه بی طرف دارد که می تواند در اولین ساعت ضد حمله 300.000 هزار گلوله روی جنوب ببارد . ما فرضا برای حفاظت از امریکا از ده ها هزار غیر نظامی کره ای کشته شده در آن جا ، سخن می گوییم . 

نه ، (این امر)نباید اتفاق بیفتد. نمی تواند اتفاق بیفتد.

ژی (رئیس جمهور)چین از دوستی خود با ترامپ برای منصرف کردن او از هر حرکت عجولانه ای استفاده خواهد کرد. (آه، اما شما می گویید ، ترامپ تسلیم چین شده است ، یا چون دریافته است چین مالک کره نیست ، یا چون بر خلاف میل خود تصمیم گرفته است با همسایه خود برای رضایت واشنگتن بجنگد. از این رو او مجبور خواهد بود – چگونگی انجام ان چه را مطرح می کند-  خودش" با کره سرو کار داشته باشد " .)

او (رئیس جمهور چین) ماه گذشته چه گفت ؟ ما "با کره شمالی برخورد خواهیم کرد . ما قادرخواهیم بود با کره شمالی رفتار کنیم . (این کار) انجام خواهد شد . ما هر کار لازم را انجام خواهیم داد "

نظر سنجی اخیر زاگبی آشکار کرد که 52 درصد از امریکایی ها – که می توانند برای هر چیزی یک بار متقاعد شوند- از "حمله پیش دستانه" علیه تاسیسات هسته ای کره شمالی حمایت می کنند. این امر یقینا رتبه قبولی ترامپ را (اکنون 35 درصد) برای چند روز ... ، (یعنی) تا زمانی که چین با عصبانیت اوراق خزانه داری امریکا را حراج و اقتصاد امریکا را نابود نماید بالا می برد. و اگر هنوز در حال عمل باشد، تا زمانی که تصاویر ، از یک شهر قدیمی از ده میلیون شهر همچون منظره ای از سطح ماه روی لپ تاپ مردم ظاهر شود.

زندگی درکشوری که از آتلانتیک تا پاسیفیک گسترده است ، با اقیانوس ها و همسایه های غیر تهدید کننده محافظت می شود ، با ویرانگرترین زرادخانه نظامی که هیچ ملتی تاکنون آن را در اختیار نداشته است ، و سربازان مستقر شده در بیش از 100 کشور جهان ، معتاد به دخالت های نظامی ناگهانی در هر جا و هر زمان – و با این حال ، مورد تهدید کره شمالی و چشم انداز حمله هسته ای بر هونولولو یا دنور که ممکن است – به خاطر دلایل "وجودی" یا هر چیز دیگر – سبب تبدیل سئول به دریای آتش شود بسیار دشوار و پر اضطراب است . و ممکن است در غیر این صورت سرها از چربیدن ابتکار جنگ سوم جهانی او سرد می شود.

ترامپ با سه بار پرسش از مشاور سیاست خارجی در رابطه با سلاح های هسته ای چه کرد؟

" اگر آن ها ( سلاح های هسته ای ) را داریم ، چرا نمی توانیم از آن ها استفاده کنیم ؟" ( چرا فقط یکی از این سلاح های هسته ای کوچک تاکتیکی ، بر سر مرکز پژوهش یونگ بیون فرود نیاید ؟  برای نشان دادن ان که منظور ما تجارت است ؟)

اگر چه ، در هر صورت ،نباید اتفاق بیفتد .

مون جاء این رهبر جدید کره جنوبی با حمایت امریکا درگیر یک "سیاست تابش آفتاب" نوشده خواهد شد . او از پیونگ یانگ دیدار و به سلامتی کیم جونگ اون رهبر برجسته خواهد نوشید . پیشنهاد چین از سوی روسیه برای معامله تعلیق برنامه هسته ای پیونگ یانگ در ازای امتیاز های معقول امریکا همراه با کسب حمایت مشتاق سناتور گراهام حمایت می شود . همه چیز به خوبی تمام خواهد شد .

حل و فصل خواهد شد . پس راحت باشید .

 ***

ساعت یک چهارشنبه . ولف بلیتزر[1] (می نویسد): " خطر های هسته ای بالاتر خواهد رفت ."

آه عجب . باربارا استار خبرنگار پنتاگون ( وسخنگو و مدافع غیر رسمی آن) در سی ان ان می گوید "دانستن آن که رئیس جمهور ترامپ چه تصمیمی خواهد گرفت دشوار است " اکنون واشنگتن پست گزارش می کند و سی ان ان بعنوان "خبر فوری" منتشر می کند که جامعه اطلاعاتی امریکا (که از چنین آوازه جهانی بر خوردار است) می گوید کره شمالی در حال ساختن سلاح های هسته ای مینیاتوری اماده برای موشک است . 

بنا براین ترامپ هیچ بدیلی (آلترناتیو) ندارد ، جز آن که به فوریت ، برای نشان دادن قدرت خود کاری انجام دهد،آیا دیمتری مدودف نخست وزیر روسیه آن را فقط "مهم" نخواند؟ چه چیزی مرد خود شیفته بد طینت 71 ساله را با نا امنی جنسی ژرف ظاهری و اندازه اضطراب موضوع ها دارای احساسی قوی تر از انداختن بمب ها و پرتاب موشک ها می سازد؟ 

بلیتزر در باره مسئله هسته ای کره شمالی (می گوید) : " به نظر می رسد به سرعت در حال حرکت باشد ." بیش از هرکسی تا کنون می داست . میهمان کارکشته او - که  صرفا همان چیزی را که همه تاریخ دان های خارج از کره شمالی بر سر آن توافق دارند که امریکا مسئول جنگ کره نبود بیان می کند - می گوید :" اکنون امور به صورت وخیمی تغییر می کند". من فکر می کنم منظور او آن است که امریکا مسئول جنگ بعدی نخواهد بود .

همه باید فقط خونسرد باشند . 


 

-         روزنامه نگار امریکایی المانی تبار [1]

 

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: