نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

1396-05-21

نویدنو  21/05/1396 

 

 

بیانیه شورای جهانی صلح در باره قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل در باره جمهوری دموکراتیک خلق کره

برگردان : آرش وجدانی

شورای جهانی صلح نگرانی جدی خود را نسبت به قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل که در روز پنجم اوت 2017 ( 2371/2017) برای تحمیل تحریم های جدید علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره و مردم آن تصویب شد ابراز می دارد .

شورای جهانی صلح در همبستگی استوار با خلق کره برای حق تعیین مستقل و بدون هیچ دخالت خارجی فرصت ها و آینده خود می ایستد ، در عین حال ما تهدیدهای دولت امریکا ومتحدان آن در منطقه علیه حق حاکمیت ملی جمهوری دموکراتیک خلق کره را رد و محکوم می کنیم . ما افزایش مانورهای نظامی امریکا ، کره جنوبی و ژاپن در منطقه و نیز حضور نظامی بیش از 28.000 سرباز در جنوب شبه جزیره کره را محکوم می کنیم . به کار گذاشتن سپر موشکی دفاعی تاد امریکایی در کره جنوبی گسترش بیشتر راهبرد تهدید را ، با هدف توانایی زدن اولین ضربه بدون امکان تلافی را تشکیل می دهد . 

شورای جهانی صلح هوادار محو کلیه سلاح های هسته ای در جهان است اما ما تبلیغات التقاطی علیه"برنامه هسته ای" جمهوری دموکراتیک خلق کره را  نمی پذیریم . هم زمان ما حامی و خواستار حل وفصل صلح آمیز اختلاف ها بین امریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره و جایگزین کردن موافقت نامه ترک مخاصمه 1953 با قرار داد صلح فراگیر بین دو طرف هستیم . 

ما به صورت تاریخی مخالف منزوی کردن جمهوری دموکراتیک خلق کره با تحریم های بیشتر هستیم که در خدمت آسیب رسانی به مردم است و در واقعیت شکلی از تجاوز یا تدارک دخالت نظامی مانند موارد عراق و لیبی در گذشته است. 

نگرانی مشروع جمهوری دموکراتیک خلق کره نمی تواند با تحریم و تهدید ، با تلاش برای خفه کردن ملتی در راستای تحمیل کنترل جغرافیا سیاسی سلطه امپریالیستی ، که به مثابه تهدید واقغی برای صلح و ثبات در منطقه عمل می کنند برطرف شود . ما به ویژه این روز ها را یادآور می شویم که نه تنها امریکا تنها کشوری است که 72 سال قبل از بمب هسته ای در جنایت هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرد ، بلکه حتی امروز ازمنع گزینه حمله هسته ای اول خود داری می کند.

 شورای جهانی صلح بر حمایت خود از مبارزه مردم کره علیه برنامه های امپریالیستی ، دفاع از حق حاکمیت ملی ، از غیر نظامی کردن و خلع سلاح هسته ای منطقه و اتحاد مستقل و صلح آمیز دوباره کره پافشاری می کند .

سازمان ملل باید به اصول منشور بنیان گذاری خود احترام واز آن محافظت نماید و نباید آن ها را نقض نماید .

دبیرخانه شورای جهانی صلح

9 اوت 2017

 

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: