نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

1396-05-14

نویدنو  12/05/1396 

 

 

 

همبستگی با ونزوئلای بولیواری

جمهوری بولیواری ونزوئلا هدف کارزاری خشن، بر هم زنندهٔ ثبات، و برانداز کودتایی قرار گرفته است که دولت آمریکا و الیگارشی ونزوئلا آن را به پیش می‌برند. این کارزار بخشی است از تجاوز و تهاجم به ملّت‌های آمریکای لاتین و کارائیب و روندهای تعیین سرنوشت مستقل، ضد امپریالیستی، و ترقی‌خواه در این منطقه؛ تهاجمی است که هدفش تحمیل تسلّط سیاسی و اقتصادی آمریکا بر این منطقه است.

منابع طبیعی غنی و گستردهٔ ونزوئلا، و از همه مهم‌تر ذخایر نفتی آن، هدفِ آزمندی  شرکت‌ های عظیم چندملیتی از مجرای آمریکاست که هرگز حاضر نشدند روند تغییر و تحوّلی را که رئیس‌جمهور هوگو چاوز ۱۸ سال پیش آغاز کرد، بپذیرند.

جنگ اقتصادی، محاصرهٔ مالی، تحریم‌ها، احتکار کالاهای مورد نیاز مردم، بازی سوداگرانه با قیمت ‌ها، عملیات بی‌ثبات‌سازی، اقدام‌های خرابکارانه، اِعمال خشونت مفرط و ویرانی توسط گروه‌های فاشیستی، جنگ رسانه‌یی برای دادن اطلاعات غلط، و خرابکاری‌های گروه‌های کودتاچی برانداز، که چند ماه است در ونزوئلا در جریان است، هدفی ندارد جز حمله به قدرت قانونی‌ای که رئیس‌جمهور نیکولاس مادورو و دولت او و دیگر نهادهای کشور به طور دموکراتیک اعمال می ‌کنند؛ یورش به قدرت مردم ونزوئلاست که از آزادی، دموکراسی، صلح، و قانون اساسی ونزوئلا دفاع می‌کنند.

نیروهای کودتاچی، و آنهایی که در داخل کشور و از خارج از آنها حمایت می‌کنند، با نشان دادن تصویری واژگونه از وضعیت جاری در ونزوئلا (نشان دادن کودتاچیان و تروریست‌ها به صورت «دموکرات» و نشان دادن اقدام مدافعان حقیقی آزادی، دموکراسی، و امنیت و بهروزی شهروندان ونزوئلا به مثابه «سرکوب») و با اعلام خواست مداخلهٔ خارجی با پشتیبانی آمریکا، عملیات تازه‌ای از مداخله و تجاوز را، مانند آنچه آمریکا پیش از این بر ضد ملّت‌ها و کشورهای دیگر به پیش برده بود، به راه انداخته‌اند. این بار این عملیات بر ضد روند بولیواری و ملّت ونزوئلا، و بر ضد دستاوردهای و پیروزی‌های آنها انجام می‌گیرد.

با توجه به آنچه گفته شد، و در دفاع از صلح و استقلال و حق حاکمیت جمهوری بولیواری ونزوئلا، در دفاع از حق ملّت ونزوئلا در تعیین سرنوشت خود، سازمان‌های امضاکنندهٔ زیر:

·       اقدام‌ های مداخله‌ جویانه، جنگ اقتصادی، و تجاوز و حمله به جمهوری بولیواری ونزوئلا و مردم آن را محکوم می‌کنند؛

·       اقدام جنایتکارانهٔ خشونت مفرط توسط گروه‌های تروریستی علیه مردم ونزوئلا، علیه آزادی، امنیت و بهروزی آنها را محکوم می‌کنند؛

·       همبستگی خود را با نیروهای میهن‌دوست، دموکرات، ترقی‌خواه، و ضدامپریالیست ونزوئلا، و به‌ویژه با کمیتهٔ بین‌المللی همبستگی، در دفاع آنها از حقوق و آرمان‌های ملّت ونزوئلا، در دفاع از استقلال میهن خود- جمهوری بولیواری ونزوئلا- و قانون اساسی آن، اعلام می‌کنند.

 

امضاکنندگان:

o      سازمان صلح و همبستگی سراسری هند

o      انجمن دفاع از صلح، همبستگی، و دموکراسی- ایران

o      کانون برزیلی همبستگی با ملّت ‌ها و مبارزه در راه صلح

o      مجمع صلح بریتانیا

o      شورای ملّی صلح بلغارستان

o      انجمن مدنی (غیرنظامی) سربازان علیه جنگ- جمهوری چک

o      شورای صلح قبرس

o      جنبش صلح چک

o      همایش ضدجنگ- ایتالیا

o      اینتال، سازمان همبستگی جهانی بلژیک

o      اتحاد صلح و بی‌طرفی- ایرلند

o      شورای صلح و همکاری پرتغال

o      شورای صلح و همبستگی سودان

o      جنبش صلح سوئیس

  • شورای صلح ایالات متحد آمریکا

سایت حزب توده ایران

 

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: