نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-07-14

نویدنو  22/04/1396 

 

 

کمونیست های افریقای جنوبی : "رفتن به ریشه ها"

برگردان : هاتف رحمانی

مرحله دوم ریشه ای انقلاب ملی دموکراتیک – مضمون ، محتوی آن ، و وظیفه های راهبردی ما

مقدمه ای بر اوراق جایگاه کنگره ملی  14 حزب کمونیست افریقای جنوبی

"  رادیکال بودن چنگ زدن به ریشه امر است " کارل مارکس دسامبر 1843-ژانویه 1844، یاری به انتقاد فلسفه حق هگل : مقدمه 

بحران سه گانه حزب کمونیست افریقای جنوبی : مفاد بی واسطه فراخوان به مرحله دوم ریشه ای انقلاب ملی و دموکراتیک 

دو دهه پس ازگسست دموکراتیک اساسی 1994 جامعه ما از سطح های بحرانی بیکاری، نابرابری و فقررنج می برد . این بحران سه گانه برخی جنبه های گردشی دارد که ضربه ، مثلا ، بحران جهانی 2008 را بر اقتصاد ما باز تاب می دهد. اما حتی در دوران رشد نسبتا قوی کشوری در دهه 1990 و اوایل دهه 2000، سطح بحرانی بیکاری، نابرابری و فقر پافشاری می کرد. هسته چالش های اجتماعی و اقتصادی ما آشکارا – بیشتر از آن که نتیجه رکود اقتصادی موقت باشد - دارای ریشه ژرف و سامانه ای  است. به این معنی که پاسخ ما به مسئله نمی تواند صرفا منتظر ماندن برای، یا تلاش برای تحریک تغییر وضع در رشد در امتداد همان مسیر- سمت وابسته مانند گذشته -باشد . 

بر این مفاد بود که ضرورت مرحله دوم ریشه ای انقلاب ملی - دموکراتیک مورد بحث قرار گرفت و در کنفرانس سیاست ملی کنگره ملی افریقا (ژوئن 2012) از آن حمایت شد و در کنفرانس ملی 53 کنگره ملی افریقا در مانگوانگ (دسامبر 2012) رسما تصویب شد. قطعنامه های همایش اتحاد برای دادن محتوی بیشتر به این راه کار تلاش کرد . فراخوان به مرحله دوم ریشه ای هم پوشانی با (محتوی) سخنرانی تحلیف 2014 رئیس جمهور زوما نیز بود . 

بحران سه گانه افزایش نارضایی مردمی را بازتاب می دهد ، احساس رشد یابنده ای از بیگانگی ، ناکامی و برخی اوقات یاس در میان بخش قابل ملاحظه ای از جوانان، بیکاران ،زحمتکشان فقیر، آن هایی که ساکن شهرک های غیر رسمی هستند، و به اصطلاح "طبقه متوسط سیاه پوست" (بسیاری از آن ها حرفه ای های طبقه کارگر یا خویش فرما هستند و اغلب برای کارفرماهای خرد مبارزه می کنند). به طور مختصر ، بحران سه گانه عملا در بین طیف گسترده ای از لایه های میانی حقوق بگیر و بیکار احساس می شود . تعداد  بی سابقه ای از به اصطلاح " اعتراض های شهرستانی ارائه خدمات" ، و کمر بند اعتصاب طولانی و خشن پلاتین نشانه بیشتری از ضربه این بحران هستند. با وجود اکثریت انتخاباتی چشم گیر کنگره ملی افریقا در می 2014 ، حیاتی است که ما موجودیت یک طغیان مردمی سردر گم را ، که در این لحظه تا حد زیادی بی شکل است و بخش اعظم آن اکنون از نفوذ سازمانی و ایدئولوژیک اتحاد کنگره ملی افریقا دور است به رسمیت بشناسیم.

این مضمون فوری فرا خوان مرحله دوم ریشه ای انقلاب ملی و دموکراتیک به مثابه برنامه است که به لحاظ راهبردی قدرت دولت و فعالیت مردمی را ترکیب می کند . اما این فراخوان (این روایت در باره راه پیش رو) تنها "روایت" رقابت برای سرکردگی در واقعیت جاری نیست. درواقع ، چشم انداز مرحله دوم ریشه ای انقلاب ملی و دموکراتیک توسعه نایافته باقی است . آن (مرحله) اغلب به صورتی نابسنده یا گمراه کننده توصیف می شود، و دیگر چشم انداز های رقابت در رسانه ها و قلمرو گسترده تر عمومی اغلب از برجستگی بیشتری برخوردار می شوند .

اقدام حاضر برای کمک به یک گفتگوی جمعی در معنی ، محتوی و مضمون مرحله دوم ریشه ای انقلاب ملی و دموکراتیک تلاش می کند. 

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: