نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-07-14

نویدنو  22/04/1396 

 

 

شادباش حزب کمونیست عراق به مردم عراق به مناسبت آزادی موصل

برگردان : آرش وجدانی

هیئت سیاسی حزب کمونیست عراق روز 9 جولای 2017 بیانیه زیر را در تبریک به مردم عراق برای پیروزی بزرگ ملی آزاد سازی شهر موصل از دست داعش تروریست منتشر کرد :

موصل اکنون ، با اعلام پیروزی عراق و شکست به اصطلاح "دولت اسلامی" آزاد است. عراقی ها با پاکسازی سرزمینشان از طاعون داعش پیروزی بزرگی کسب کردند.

در طی سه سال گذشته ، نیروهای مسلح ما ، همراه با داوطلبان در بسیج مردمی ، رزمندگان محلی و نیروهای پیشمرگه ، بزرگترین نمونه های قهرمانی و فداکاری را برای آزادی مردم و سرزمین ارائه کرده اند. موصل آزاد شده است ، و قبل از آن امرلی، تکریت ، بایجی ، رمادی ، فلوجه و دیگر شهرها از دست تروریست ها آزاد شده بودند ، ناحیه ها و شهرک های اندکی باقی مانده است که مستلزم تلاش های بیشتری برای آزادسازی آن ها و ادامه روند پیروزی ها است .

عراقی ها سه سال چشم انتظار این روز بودند ، و آن روز اکنون هم دوش با امید به استقرار دوباره ثبات و امنیت ، بازگشت تمام افراد آواره شده به خانه هایشان و باز سازی شهرها وشهرک های آسیب دیده از اقدام های فجیع داعش و عملیات نظامی علیه آن فرا رسیده است.

در این پیروزی نظامی ، که ما همراه با مردم خود به آن افتخار می کنیم ، تمام نیروهای سیاسی و تمام بازیگران موثر اجتماعی به غلبه بر دشواری ها و گشایش افق های جدید برای عراق که می تواند آن را به وضعیتی که کاملا با آن چه اکنون از آن رنج می برد متفاوت است انتقال دهد فرا خوانده می شویم.

پیکار ما علیه تروریسم پس از شکست داعش در موصل وارد مرحله جدیدی شده است .بزرگترین وطیفه ، خشک کردن منابع هنوز باقیمانده آن است ، که بایسته رویکرد همبسته  سیاسی ، اجتماعی ، نظامی ، فرهنگی و رسانه ای است.

این پیروزی بزرگ نظامی ، اگراراده ای وجود دارد امکان ، اعتبار وتعمق در باره درس هایی از آن چه در 10 ژوئن 2014 رخ داد ، زمانی که موصل از سوی داعش غارت می شد می گشاید ، تا مشکلات کشور ما را ، که در خط مقدم آن سامانه سیاسی مبتنی برسهمیه فرقه ای و قومی قرار دارد نشان دهد.این امر مستلزم ایجاد هم ترازی گسترده دموکراتیک ملی است که عراق را از کشور موکلان به کشور شهروندان و عدالت اجتماعی تبدیل خواهد کرد .

  ما تقدیر و سپاس خود را به همه کسانی که در این دست آورد بزرگ شرکت کردند ،و به رزمندگان قهرمان تمام  تشکیلات نیروهای مسلح عراق ابراز می کنیم . 

افتخار بر شهیدان و آرزوی بهبود سریع برای زخمی شده ها .

پیروزی برای خلق ما

 

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: