نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-07-06

نویدنو  15/04/1396 

 

 

حزب کمونیست سوریه (متحد) در باره جنگ سوری و بحران قطر

 

به دنبال همایش عادی هیئت سیاسی حزب کمونیست سوریه (متحد) که در 10 جولای برگزار شد ، بیانیه ای در باره ارزیابی از بحران قطر و دیگر تحولات منطقه منتشر شد .

در این بیانیه هیئت سیاسی ح.ک.سوریه (متحد) از موفقیت های به دست آمده توسط نیروهای مسلح عرب ، به ویژه ارتش های سوریه و عراق در همگرایی در مرز مشترک عراق – سوریه ، که بعنوان " نفطه عطف راهبردی در مسیر مبارزه علیه دشمن تروریست تکفیری و امپریالیسم جهانی " توصیف شد قدر دانی کرد. هیئت سیاسی اعلام کرد که " برنامه استعماری غربی برای ایجاد وضعیت ناسازگار بین دمشق و بغداد در حال شکست است ".

هیئت سیاسی نسبت به طرح های ترسیم شده از سوی اردوغان در ترکیه و تلاش برای دور زدن تصمیم های استانه و ژنو در راستای تجاوز به قلم رو های جدید استان سوری ادلب هشدار داد . این حاکی از ان است که دشمنان برای کنترل بخش های معین تروریستی در میان تضاد هایی که در حال ژرفش هستند تلاش می کنند .حزب افزایش تعداد پایگاه های امریکا در خاک سوریه  را خاطر نشان و تاکید نمود که " مردم سوریه با تمام ترکیب آن نسبت به این واقعیت ساکت نخواهند ماند. بیانیه تاکید نمود که مردم سوریه هر نوع فرمانبرداری از غرب و جربان های ارتجاعی عرب را ، هر قدر هم که قربانی شوند رد می کنند.

بیانیه بحران بین عربستان سعودی و قطر را ارزیابی و هر دو کشور را دو سوی یک سکه در جنگ به راه انداخته شده علیه سوریه شمرد . " رژیم ها ، با هدف وابسته کردن خاورمیانه به ابزار عملیاتی امریکا تبدیل و به طور کامل وقف سود شرکت های سرمایه دار انحصاری بزرگ ،و اجرای پروژه کبیر صهیونیست شده اند . 

هیئت سیاسی اعلام کرد که در نوزدهمین همایش حزب های کمونیست و کارگری که در مسکو با شعار" بزرگداشت صدمین سال انقلاب کبیر سوسیالیستی اکتبر" بر گذار می شود شرکت خواهد کرد . بیانیه اعلام کرد که ح.ک.سوریه ( متحد) در همایش  با دبیر کل حزب نمایندگی خواهد شد . 

 

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: