نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-06-23

نویدنو  02/04/1396 

 

 

فدائیان خلق (اکثریت): پیرامون موشک باران سپاه پاسداران 

 

پیرامون موشک باران سپاه پاسداران 
به جای گسترش حضور نظامی در سوریه، خروج از جنگ سوریه را برنامه ریزی کنید! 

سپاه پاسداران اعلام کرد که مواضع "فرماندهی تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه" را موشک باران کرده است. به گفته فرمانده نیروی هوافضای سپاه "موشک‌ها از ایران شلیک شد و از عراق عبور کرد و در سوریه فرود آمد و با پهپاد‌هایی که از اطراف دمشق به پرواز درآمده بود بر فراز دیرالزور اصابت‌ها را به طور همزمان برای ما در ایران مخابره می‌کرد". در اطلاعیه سپاه پاسداران گفته شده است که شش فروند موشک میان‌برد از نوع ذوالفقار که برد آنها بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر است به مواضع گروه داعش اصابت کرده، و این حمله «موفقیت‌آمیز» بوده است. هنوز از تلفات انسانی حمله موشکی خبری منتشر نشده است. شلیک موشک به خاک سوریه، در انتقام از ترورهای اخیر تهران صورت گرفته است. سپاه در اطلاعیه خود با انتساب غیرمستقیم عملیات تروریستی تهران به عربستان و امریکا برخورد تقابلی رو آورده است. 
جمهوری اسلامی سال ها است که در جنگ سوریه حضور نظامی دارد. بلوک قدرت که سیاست های خاورمیانه ای جمهوری اسلامی را تدوین و پیش می برد، سوریه را به عنوان "عمق استراتژیک" خود و اهداف شرکت در جنگ سوریه را اهداف راهبردی انقلاب اسلامی تعریف کرده و این تلقی از حضور در جنگ سوریه را اشاعه می دهد که اگر حمهوری اسلامی در سوریه با امریکا و عربستان درگیر نشود، مجبور خواهد بود در مرزهای ایران وارد جنگ با این کشورها گردد. 
علیرغم ادعای حکومت ایران، حضور نظامی در سوریه به سیاست ستیز اکثر کشورهای عربی، امریکا و اسرائیل با جمهوری اسلامی میدان وسیعتری داده و تهران را به محل عملیات انتقام جویانه داعش تبدیل کرده است. تا کنون جمهوری اسلامی نیروی نظامی به سوریه اعزام می کرد. اما یک گام دیگر به جلو برداشته و با شلیک موشک به مقر فرماندهی داعش، در جنگ سوریه بیشتر غرق شده است. بعد از اتمام جنگ ایران و عراق، این اولین موشکی است که از خاک ایران به سوی کشور دیگر شلیک می شود. 
به جای شلیک موشک به خاک سوریه، لازم است که تدوین سیاست های منطقه ای و پیشبرد آن از سپاه قدس به وزارت امورخارجه انتقال یابد، از گسترش حضور نظامی خودداری شود، نگاه سیاسی برای حل بحران سوریه تقویت گردد، تلاش برای عملی کردن مذاکره و برقراری صلح در سوریه در راس سیاست های ایران قرار گیرد و خروج از جنگ سوریه، برنامه ریزی و به اجراء گذاشته شود. 

هیئت سیاسی ـ اجرائی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) 
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ (۱۹ ژوئن ۲۰۱۷)

 

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: