نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-05-04

نویدنو  14/02/1396 

 

 

خصوصی سازی بازهم فاجعه آفرید!

افزایش سوانح کار٬ پیامد مقررات زدایی و خصوصی سازی برای کارگران

مطابق خبر های منتشره ٬ درپی وقوع انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی واقع در استان گلستان ، شماری از کارگران این واحد بر اثر ریزش تونل  در اعماق معدن  محبوس شده و نگرانی در خصوص زندگی آنها بسیار جدی است. تاکنون جان باختن دو تن از کارگران تایید گردیده و خطر مرگ جان بیش از ۶۰ کارگر  محبوس در تونل های معدن را تهدید می کند. همچنین گزارش ها حاکی است که  حداقل ۳۰ کارگر مجروح شده اند.

این نخستین بار نیست که کارگران میهن ما بر اثر سوانحی از این نوع جان و سلامتی خود را  از دست می دهند. کلان سرمایه داران سود جو که در کنف حمایت همه جانبه رژیم ولایت فقیه و دولت هستند ٬ همواره از رعایت و ایجاد سیستم ایمنی و بهداشت در محیط کار خوداری کرده و جان و زندگی کارگران را وسیله کسب سود بیشتر قرار داده و می دهند. آمار های رسمی و معتبر نشان می دهد که وضعیت ایمنی و بهداشت محیط کار در کشور بسیار وخیم است."ایران جزو یکی از پرحادثه‌ترین کشورها در حین کار است.در بخش حوادث کار، ایران در رتبه دوم یا سوم دنیا قرار دارد."

علت این امر را باید در اعمال و اجرای خشن سیاست تعدیل ساختاری و مقررات زدایی به سود منافع کلان سرمایه داران جستجو  کرد. در سال های اخیر بویژه با توسل به  برنامه جلب و جذب سرمایه خارجی به بهای  نیروی کارارزان٬ اصول شناخته شده و بدیهی ایمنی و بهداشت محیط کار در کشور ما با گستاخی از سوی کارفرمایان بویژه شرکت های وابسته به سپاه پاسداران و بنیاد های انگلی  زیر پا گذاشته شده و پایمال می گردد. از زمان گسترش خصوصی سازی شاهد فاجعه هایی نظیر فاجعه امروز معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی هستیم .عامل اصلی  این  فاجعه ها اجرای برنامه های اقتصادی -اجتماعی  رژیم ولایت فقیه است. این برنامه ها از سوی همه  جناح ها و نامزد های آنها در انتخابات مهندسی شده پیش رو٬ مورد تایید بوده و هست.

حزب توده ایران -حزب طبقه کارگرایران - ضمن ابراز همدردی و تسلیت به کارگران  معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی و خانواده های آنها ٬ خواستار پیگیری قانونی این حادثه و مسئولان آن و تامین نیاز های خانواده کارگران آسیب دیده و مجروح ٬ تضمین امنیت شغلی کارگران پس از این حادثه  و پرداخت غرامت به خانواده کارگران جان باخته و کارگران  صدمه دیده و مجروح است.

ایجاد سیستم کارآمد  ایمنی و بهداشت در محیط کار با حضور تشکل های واقعی و مستقل  سندیکایی خواسته  طبقه کارگر و زحمتکشان است !

 کارگران و زحمتکشان؛ متحد و متشکل علیه  برنامه های اقتصادی -اجتماعی  رژیم ولایت فقیه مبارزه کنید

سایت حزب تودۀ ایران

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: