نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-04-30

نویدنو  10/02/1396 

 

 

بیانیه فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر

 

ما مبارزه‌مان را سازماندهی میکنیم: علیه وحشیگری امپریالیست‌ها برای نیازهای روز مردم و جوانان؛ برای جهانی عاری از جنگ و استثمار!
«
اگر شما فکر می‌کنید با دار زدن ما، می‌توانید جنش کارگری را باطل اعلام کنید- جنبش میلیون‌ها انسان سرکوب شده، میلیون‌ها کارگر که در فقر و تنگدستی زندگی می‌کنند، بردگان مزدی منتظر صدقه – اگر این نظر شماست، پس ما را دار بزنید! اینجا شما یک جرقه را خاموش می‌کنید، اما در همه جا، پس و پیش و در پهنه گیتی، شعله‌های آتش زبانه خواهد کشید. آتشی سهمگین که یارای خاموشی آنرا ندارید.» آگوست اسپایس ۳۱ ساله، یکی از رهبران کارگری که در شهر شیکاگو امریکا در ۲۰ آگوست ۱۸۸۶ به دار آویخته شد.

 

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری به مناسبت روز جهانی کارگر، اول ماه ۲۰۱۷، به تمامی کارگران جهان که در صفوف سندیکاها برای تامین نیازهای خویش مبارزه و تلاش می‌کنند، درودهای رزمجویانه می‌فرستد.

 

اول ماه مه یک نقطه عطف در مبارزات کارگران جهان از سال ۱۸۸۶- که خواست‌های کارگران مهاجر شیکاگو مطرح شد است که تا به امروز ادامه دارد. مبارزات آنان هنوز ادامه دارد و به شکل مبارزه برای داشتن یک کار پایدار، تامین اجتماعی، بهداشت و تحصیل رایگان، زندگی آبرومندانه ادامه دارد. آنزمان کارگران مهاجر شیکاگو، که برای کار به امریکا رفته بودند، در صف اول مبارزات طبقه کارگر ایستادند، امروز نیز میلیون‌ها کارگر مهاجر می‌توانند مبارزات خود را علیه وحشیگری سرمایه‌داری و با شرکت موثر و رزمجویانه در اتحادیه‌ها ادامه دهند.

 

سال جدید با جدال‌های درونی امپریالیست‌ها شروع گردیده است، که خود منجر به تشدید استثمار توده مردم و افزایش خطر یک جنگ همه‌گیر شده است. حوادث جاری در افریقا، خاورمیانه، آسیا و اروپا، تهاجم سرمایه‌داری به جنبش کارگری را اثبات کرده است و هزاران نفر را- برای گریز از مناطق جنگی، وادار به مهاجرت نموده است و درعین حال اتحادیه اروپا و دولت‌های اروپایی تظاهر به کمک به نجات جان پناهندگان می‌کنند!.

 

کارگران در تمامی نقاط جهان نگران تحریکات دولت امریکا، اتحادیه اروپا و متحدانشان – که در صدد تصاحب بازارهای جدیدی برای غارت‌اند، هستند. آنان در حال حاضرمشغول بمباران و کشتار مردم سوریه و فلسطین، اعمال فشار به مردم ونزوئلا – برای راه اندازی یک جنگ داخلی- تهدید بکارگیری بمب اتمی در شبه جزیره کره هستند. آنها بزرگترین بمب غیر هسته‌ای را روی سر مردم افغانستان انداختند. اینان همان امپریالیست‌هایی هستند که از حکومت فاشیستی اوکراین حمایت و با آن همکاری می‌کنند، همان‌هایی هستند که از سیاست‌های اسراییل در خاورمیانه حمایت می‌کنند.

 

این جدال‌های داخلی بین امپریالیستی اوضاع مالی کارگران و بازنشستگان را حتی بدتر کرده است. منجر به کاهش عمومی دستمزدها و حقوق بازنشستگی، خصوصی سازی تامین اجتماعی، بهداشت و تحصیل عمومی، افزایش بیکاری، کار «سیاه» و محدویت آزادی عمل اتحادیه‌ها گردیده است. با این تصویر عمومی طبقه کارگر و توده مردم اول ماه می ۲۰۱۷ را زرمجویانه جشن خواهند گرفت.

 

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری از همه همکاران و دوستانش در اقصا نقاط جهان می‌خواهد که روز جهانی کارگر را به هر طریق ممکن بزرگ داشته و با صدای متحد فریاد بزنند:

 

«ما مبارزات خود را علیه وحشیگری امپریالیست‌ها و برای تامین نیازهای امروزین توده مردم و جوانان و جهانی عاری از استثمار و جنگ، سازماندهی خواهیم کرد»

 

فدراسیون با ۹۲ میلیون کارگر عضو از هر قاره‌ای، همبستگی بین‌المللی خود را با مردم قهرمان کوبا- که مهماندار جلسه رهبری فدراسیون به تاریخ ۳ تا ۵ می خواهد بود – و نیز با کارگران جهان که علیه تشبثات امپریالیست مبارزه می‌کنند، اعلام می‌نماییم.

 

در ۲۰۱۷ بعد از کنگره ۱۷ اتحادیه‌های جهانی، فدراسیون با اعضا و نیروهای نوین و همکاران جدید خود و مهمتر از همه با قطعنامه‌های تصویبی قوی‌تر شده است.

 

همچنین ما در هر کشور و قاره‌ای برای رهایی طبقه کارگر، مبارزه برای تحصیل حقوق و نیازهای خود وعلیه سیستم استثمارگر که باعث فقر، جنگ و پناهندگی می‌شود، اقدامات مشترکی را سازماندهی خواهیم کرد.

 

دشمنان مردم شکست ناپذیر نیستند

این مبارزات تودهٔ مردم است که شکست ناپذیر است.

 

دبیر خانۀ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری

اتحاد کارگر

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: