نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-04-28

نویدنو  08/02/1396 

 

 

درخواست همبستگی حزب کمونیست فدراسیون روسیه از حزب های کمونیست و کارگری

 برگردان : هاتف رحمانی


رفقای گرامی 
پس از ویرانی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ، انحراف ها از تمام نرم های عموما پذیرفته شده ،و حمله بر حقوق بشر در روسیه سرمایه داری به رخ دادی عادی  تبدیل شد .در حقیقت ، مبانی قانون گذاری در روسیه مدرن در تیر اندازی به عالی ترین سازمان قانون گذاری کشور در اکتبر 1993 ریشه دارند (1).از آن لحظه به بعد ، تجاوز به حقوق بشر ، به ویژه حقوق زحمتکشان ، که از سیاست حاکمان رنجیده اند و علیه آن اعتراض می کنند ، به صورت مداوم اعمال شده است . 
 نه یک گردهمایی ، نه یک رخ داد عمومی بدون "تایید" اولیه ، و در واقع بدون کسب اجازه از مقامات نمی تواند برگزار شود. نقض این "نظم جدید" از سوی ماشین دولتی تا سرحد زندانی کردن چند ساله تعقیب می شوند .
 گام جدید این تجاوز، به ارائه پیش نویس قانون فدراسیون روسیه برای ممنوعیت عملی برگزاری همایش های رای دهندگان با نمایندگان منتخب در تمام سطح ها بدون اجازه رسمی از قدرت اجرایی برای چنین همایش هایی تبدیل شده است . 
 این لایحه اساسا و مستقیما علیه نماینده های کمونیست است ، که سخنگویان واقعی منافع اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی زحمتکشان، بخش گسترده ای از مردم ، و صدای مقاومت آن ها در سازمان های نمایندگی قدرت باقی مانده اند .
 چنین قوانینی در آخر سال گذشته در مسکو و سن پترزبورگ تصویب شد. واقعیت هایی هم از قبل در باره ممنوع کردن همایش نمایندگان با رای دهنده های معترض علیه اقدام های مقامات و دستگیری نمایندگان مجلس توسط پلیس وجود دارد . نمایندگان کمونیست مجلس این قوانین را در دادگاه رد کردند ، چون هم ناقض قانون اساسی روسیه و هم ناقض قوانین بین المللی هستند ، که برای جلوگیری از ارتباط آزاد و مستقل با مردم ، با حوزه های انتخابی تلاش می کنند.
در حال حاضر ، اکثریت هوادار دولت در پارلمان روسیه  قانونی کردن این دیکتاتوری دوفاکتوی سرمایه و سازو کار بوروکراتیک آن را در سراسر کشور
هدف قرار داده اند.این پیش نویس قانون فدرال در آوریل 2017 در پارلمان روسیه مورد بررسی قرار می گیرد ، و ما ، کمونیست ها ، در مبارزه خود در برابر استبداد  مقامات حزب حاکم به همبستگی و حمایت نیاز داریم .
از  دریافت نامه های ارسالی  شما همراه با ارزیابی از چنین اقدام های غیر دموکراتیک از سوی مقام های روسیه ، آگاه کردن ما از انتشارات خود
در اینترنت و روزنامه در این مورد  ،در باره سخنرانی ها در گردهمایی های عمومی ، در باره موضع نمایندگان شما ، در باره دیگر گردهمایی ها و اقدام ها علیه تجاوز به حقوق زحمتکشان روسیه سپاس گذار خواهم بود . 
با درود های برادرانه 
گنادی زیوگانف 
دبیر کل حزب کمونیست فدراسیون روسیه 
20 آوریل 2017

1- اشاره به حمله نظامی دولت یلتسین در بحران قانون اساسی بین دولت و پارلمان در سال 1993 است ، که یلتسین سعی می کرد با تکیه بر رفراندوم اقدام های خود را توجیه نماید . پارلمان رفتار او را غیر قانونی خواند ، یلتسین را استیضاح و بر کنار کرد و معاون او الکساندر روتوسکوی را جانشین موقت او کرد . اما یلتسین با تکیه بر نیروی پلیس ساختمان دادگاه عالی اتحاد شوروی و دفاتر شهرداری ها  و ساختمان راادیو تلویزیون را اشغال کرد .ارتش که اعلام بی طرفی کرده بود روز 4 اکتبر به دستور یلتسین به ساختمان عالی شوروی حمله و مقااومت کنندگان را دستگیر کرد . مترجم  

 

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: