نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

1396-01-30

نویدنو  29/01/1396 

 

 

حزب کمونیست ترکیه :دولت دیگر مشروعیتی ندارد

برگردان : آرش وجدانی

نتایج رفراندم ، که نشاندهنده استبداد ، تقلب و دزدی است هیچ مشروعیتی ندارد . آن هایی که برای تجلیل این نتیجه تلاش می کنند مردم را به سخره گرفته اند .

ما همه مردم ، آن هایی را که تسلیم نشدند ، به اتحاد ، به اقدام  سازمان یافته و عدم پذیرش " عمل انجام شده " دعوت می کنیم . 

یک قدرت سیاسی مشروعیت خود را فقط از آخرین آرایی که دریافت می کند کسب نمی کند. نتایج انتخابات برای تبدیل شدن به دولتی که هر آن چه را مایل است انجام دهد کافی نیست .

رژیم آ ک پ ، که  از اولین روز های خود دشمنی با مردم و منش ارتجاعی را حمل می کند ، از مشروعیت اجتماعی بسیار دور بوده است . علاوه بر آن ، نتایج رفراندم برگزار شده  در 16 آوریل جز تایید این جایگاه نامشروع نیست .    

دادن رای در 16 آوریل به کف رسیده و عبارت تایید و رد اصلاح قانون اساسی منسوخ شده است . بعد از این نقطه ،شانس جامعه برای پذیرفتن  اعلام نتیجه  "آری"  نزدیک به صفر است . به دور از موضعی که هر حزبی اتخاذ کند ، حزب کمونیست ترکیه از قبل اعلام کرده است که این نتیجه را نمی پذیرد .  

این انتخابات نشانه های استبداد و تقلب را دارد. تصمیم دادگاه عالی انتخابات برای پذیرش برگه ها و پاکت های رای مهر نشده بعنوان معتبر با هیچ مفهوم قانونی و بی طرفی تناسب ندارد .

آ.ک.پ از هیچ کاری خود داری نکرد و متوسل به فشار شد . نتیجه کاهش قابل توجهی در رای آن ها و گرفتن نیمی از رای ها با یاری  دست کاری های بی پایان و جعل امضا است .   

قابلیت دولت حزب حاکم نابود شده است ، بیشتر شهر های بزرگ و مراکز شهر هایی را که سال ها حفظ می کرد از دست داده است .

تلاش آن برای "جشن گرفتن پیروزی خود " با وجود این واقعیت ها ، جدا از مسخره کردن مردم ما تنها یک معنی دارد ،: ما این نوع فشار کامل را فراخوانی برای نمایش نهایی حساب می کنیم .زحمتکشان و روشنفکران ترکیه ، همه شهروندانی که به ارزش های جمهوری علاقه مند هستند انرژی خود را برای مقابله با قدرت های ارتجاعی انباشته اند .  

برای حزب عدالت و توسعه ، که حکومت بر این کشور را در خط منافع دشمنان زحمتکشان ، نیروهای سرمایه داری و انحصارات تلقی می کند ، تلاش برای نجات  دوباره با تکیه بر قدرت آن ها بیهوده است.

حزب کمونیست ترکیه مردم را به هشیاری ، عدم پذیرش عمل انجام شده و با این هدف به سازمان یابی فرا می خواند.

کمیته مرکزی حزب کمونیست ترکیه

 

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: