نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-02-24

نویدنو  05/12/1395 

 

 

سیاست های طبقاتی برای درک ترامپ واتحادیه اروپا حیاتی هستند

بیانیه حزب کمونیست بریتانیا – برگردان : آرش وجدانی

لیز پاین صدر حزب در 15 فوریه به کمیته سیاسی حزب گفت " دایره های قدرتمند شرکت های بزرگ در امریکا تصمیم گرفته اند منافع خود را با تهاجم علیه چین ، روسیه و اتحادیه اروپا افزایش دهند ."

اما هم زمان ، خاطر نشان کرد که ستیزه در داخل ماشین دولتی کشور تفاوت راهکار ها و راهبرد داخل طبقه حاکم امریکا را بازتاب می دهد .

او اظهار داشت " برخی از شرکت های امریکایی ، مانند اکسون موبایل در استخراج منابع نفت وگاز روسیه ، یا در مورد توتون در گیرند و غول های نوشابه سازی ظرفیت های بازار چین را می بینند – در حالی که دیگران از رقابت چینی ها در کشور و خارج از کشور متنفرند یا عامل جغرافیا - سیاسی  و عامل های دیگر را در راستای کامل کردن محاصره نظامی تحریک آمیز روسیه وچین در اولویت قرار می دهند." 

اسرائیل بعنوان یک پایگاه کلیدی برای امریکا در خاورمیانه ، می تواند حمایت کامل ترامپ را دریافت نماید ، همان طور که می توانست حمایت کامل هیلاری کلینتون رئیس جمهور را – اما حتی بدون چاپلوسی برای راه حل دو کشور برای ستیزه اسرائیل – فلسطین  دریافت کند.

خانم پاین ادعا کرد " اما نباید تردید داشته باشیم که راه حل " یک کشور" می تواند " بی کشوری " بی راه حل برای مردم ستم دیده فلسطینی باشد ." 

احیا رقابت داخل امپریالیستی

جان فاستر دبیر روابط خارجی حزب کمونیست گفت که زنده کردن رقابت داخل امپریالیستی کلید درک تحولات سیاسی و اقتصادی اخیر است .

او خاطر نشان کرد که ترامپ و مشاوران کلیدی او نگران بودند که ممکن است کارگران پرت شده به انبار متروک از سوی جهانی سازی سرمایه داری ، همان طور که در سال آخر انتخابات ریاست جمهوری امریکا با حمایت از برنی ساندرز سوسیال دموکرات در برابر هیلاری کلینتون برای کسب نامزدی حزب دموکرات نشان دادند به صورت فزاینده ای به چپ رو کنند.  

" ترامپ ، در دوران کارزار انتخاباتی اقدام های حمایت گرایانه را در راستای دفاع از و ایجاد مشاغل صنعتی و باز توزیع ثروت به سود طبقه کارگر وعده داد – با این حال اکثر شرکت های بزرگ امریکا ، از جمله علاقه مندان عمده در داخل حکومت او ، از جهانی سازی و به اصطلاح " بازار های آزاد " آن سود می برند . "

جان فاستر به توافق جامع اقتصادی و تجاری بین کانادا و اتحادیه اروپا که در همان روز از سوی پارلمان اروپا تصویب شد اشاره کرد.

آن قرار داد به سرمایه انحصاری اجازه می دهد با محدودیت اندک یا بدون محدودیت در سراسر سرزمین های مشترک ، از جمله در بریتانیا به گردش در آید ، و شرکت ها را به تعقیب قانونی دولت های به صورت دموکراتیک انتخاب شده طبق " سازوکار درخواست سرمایه گذار" قادر می سازد .

جان فاستر اظهار داشت این امر می تواند مانع قانونی عمده ای برای ملی سازی دوباره خدمات و تسهیلات عمومی ایجاد نماید .

او هشدار داد که تجارت بزرگ امریکا می خواهد بریتانیا را در آن چه که می تواند به یک جنگ تجاری علیه اتحادیه اروپا گسترش یابد به نزدیکی سمت خود بکشند . 

کمیته سیاسی حزب کمونیست به جنبش کارگری بریتانیا توصیه کرد تا بر اختلاف های خود بر سر رفراندوم اتحادیه اروپا غلبه نماید و با هر نوع پیمان ها و قانون های نئو لیبرالی ، خواه در حال کار در اتحادیه اروپا یا مورد توجه دولت محافظه کار ترزا می  مخالفت نماید .

بن چاکو سردبیر مورنینگ استار با برجسته کردن اثر کاهش هزینه ها در خدمات بهداشت ملی ، و خصوصی سازی شدت گرفته خدمات بیمارستانی در انگلستان گقت " نئو لیبرالیسم مستقیما خدمات عمومی ما را تهدید می کند "

رابرت گریفیث دبیر کل حزب فقدان تحلیل طبقاتی و سیاست های طبقاتی در چپ و در جنبش کارگری را بعنوان یک ضعف  در حال پیشرفت معرفی کرد .

او تاکید کرد " ترامپ و تیم او تعدادی تبعیض جنسی گرا ، نژادپرست و هم جنس گرا ستیز و ضد زن را در بر می گیرد ، همان کاری که رهبری حزب استقلال بریتانیا انجام می دهد – اما ما باید نسبت به منافع طبقاتی آن ها و نماینده سیاسی آن ها ، و آن چه خطر های سنگینی را به کارگران و خانواده های آن ها ، نه تنها به زنان و اقلیت های قومی تحمیل می کند صریح باشیم .  

استیو جانسون دبیر بخش لندن گفت که تمرکز بر فردیت ها ، هر چند فرومایه ، می تواند یک تحلیل روشن را تیره نماید او بر: "نژاد پرستی ، کوکلوس کلان ، کارزار " اهمیت زندگی سیاه پوست" ، تبعیض جنسی گرایی ، همجنس گرا ستیزی ، اتحادیه شکنی ، و اخراج جمعی مهاجران موجود در امریکا قبل از انتخاب دونالد ترامپ " تاکید کرد . 

گراهام استونسون سازمانگر سندیکایی حزب کمونیست گزارش داد که افراد انبوهی در محل های کار خود و جامعه های محلی اشتراک نظری با وسواس رسانه ای نسبت به ترامپ فرای نگرانی های خود نسبت به حقوق ، مزایا ، بازنشستگی ، مشاغل و خدمات عمومی ندارند . دور جدیدی از شیب افزایش قیمت سوخت خانگی، به دنبال آخرین افزایش قیمت متوسط 9.8 درصدی اعلام شده از سوی ان پاور (Npower) ( شرکت تامین برق وگاز بریتانیایی) به میلیون ها فردی که فقیر هستند آسیب خواهد زد .

گراهام استونسون به اهمیت کارکردن کمونیست ها در انجمن های مردمی ، افراد درمانده در برابر کاهش هزینه ها و دیگر جنبش های مردمی پایه ای تاکید کرد .

یک " بدیل مترقی ؟"

لیز پاینه به همایش یادآوری کرد " کمونیست های بریتانیا " مخالفت کامل " خود را با حرکت برای ایجاد به اصطلاح " بدیل مترقی" از کارگران دست راستی ، چپ های افراطی ، و نیروهای لیبرال دموکرات ، که در سال 2010 با تشکیل ائتلافی با محافظه کار ها به میلیون ها رای دهنده خیانت کردند و برنامه تبهکارانه ده ساله کاهش هزینه ها و خصوصی سازی را آغاز کردند نیز اعلام نمایند "

او نتیجه گیری کرد " برای دیگران ، به ویژه سبزها و حزب کارگری های جدید ، برنامه اصلی کارزار ادامه عضویت در اتحادیه اروپا و بازار یگانه نئولیبرالی آن است . آن ها با رهبری چپ گرای حزب کارگر به خاطر احترام گذاشتن به دموکراسی مردمی ، زمانی که همه ترقی خواهان اصیل باید از جرمی کوربین و رفقای او حمایت کنند مخالفت می کنند."

کمیته سیاسی تصمیم گرفت :

انتشارسلسله جدیدی از مواد کارزار برای "سیستم بهداشت ملی ما" و نمایش های اعتراضی " مقاومت علیه نژادپرستی"  در4 و 18 مارس

بسیج برای جشن سازماندهی شده روز جهانی زن از سوی کمیته هماهنگی حزب های کمونیست در کتابخانه یاد بود مارکس در 11 مارس

حضور درسخنرانی مارکس در گورستان های گیت ، در 19 مارس ، که از سوی روچیو مانوئیرا سفیر ونزوئلا ایراد خواهد شد .

استقبال از جشن انجمن صلح بریتانیا در کتابخانه یاد بود مارکس در 24 مارس در گرامی داشت یاد  جی دی برنال دانشمند مارکسیست معروف

درخواست حمایت از گراهام استونسون بعنوان نامزد حزب کمونیست برای شهرداری وست میدلند در انتخابات محلی 4ماه می

ترویج کتابچه جدید مورنینگ استار در باره اتحادیه اروپا اثر جان فاستر و امپریالیسم و خاورمیانه : چالش هایی برای چپ

شرکت در سمینار بین المللی در 1-2 جولای سازماندهی شده از سوی کتابخانه یاد بود مارکس ، موسسه برای حقوق استخدام ، و بنیاد رزا لوکزامبورگ ( المان) در باره آینده اتحادیه اروپا .

سرچشمه : مانیفست قرن بیست ویکم   

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: