نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-01-20

نویدنو  30/10/1395 

 

 

فاجعه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو

بنا به گزارش های منتشره، امروز سی ام دی ماه نود و پنج٬ در پی حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران (مرکز توزیع پوشاک)٬ حدود ۴۰ آتش نشان و نیز تعدادی از کارگران و کارکنان صنف پوشاک در زیر آوار سنگین مدفون شدند که به علت نبود امکانات کافی و آوار سنگین بیم  مرگ ان ها می رود. بعلاوه تاکنون ده ها تن نیز در جریان این حادثه مجروح گردیده اند. معاون امنیتی استانداری تهران در نخستین واکنش علت این آتش سوزی مهیب را: "اتصال برق در یکی از طبقات ابتدایی ساختمان پلاسکو" اعلام کرده است.

به رغم اعلام دولت مبنی بر اینکه "بسیج تمام امکانات دولت برای انجام آواربرداری از این ساختمان" آغاز شده  واقعیت آنست که برنامه نجات و  آواربرداری به دلایل متعدد از جمله نبود تجهیزات ضرور٬ مجهز و نیروی حرفه ای٬ بسیار کند و بی برنامه پیش می رود. عمده مدیریت این بحران بر اساس گزارش خبر گزاری های داخلی بر عهده  شهردار تهران است و تاکنون واکنش مناسب و متناسب با ابعاد این فاجعه  انجام نگرفته است. بر اساس براورد کارکنان سازمان آتش نشانی عملیات نجات و آوار برداری  "چند روزی حداقل طول می‌کشد".

در سال های اخیر بودجه کافی  و لازم به سازمان آتش نشانی  اختصاص نیافته و از این رو تجهیزات ماموران زحمتکش آتش نشانی فاقد استاندارد های امروزین است. بعلاوه آتش نشانان مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور نیز نیستند. این در حالی است که بنیاد های انگلی، کمیته امداد خمینی٬ مراکز و موسسات مذهبی متعلق به رژیم٬  شرکت های وابسته به سپاه و آقازاده ها میلیاردها تومان از بودجه  کشور را به زیان منافع مردم میهن ما بلعیده و به یغما می برند. به این ترتیب مسئول اصلی فاجعه امروز و مدفون شدن آتش نشانان زحمتکش در زیر آوار سنگین، رژیم ولایت فقیه است که نسبت به جان و مال  و  سرنوشت مردم ایران بویژه  زحمتکشان تعهدی نداشته  و ندارد.

حزب توده ایران ضمن ابراز همدردی با آتش نشانان  و خانواده های آتش نشانان مجروح و مدفون٬ خود  را در غم و اندوه این زحمتکشان شریک و سهیم می داند. ما خواستار روشن شدن علل و ابعاد این  فاجعه دلخراش و معرفی و مجازات مسببین ان هستیم، بعلاوه حمایت٬ تامین درمان و امور پزشکی مجانی و پرداخت خسارت و رسیدگی به شرایط  آتش نشانان و خانواده های آنان می باید بی کمترین ابهام فورا صورت گرفته و از زندگی و معیشت آتش نشانان حمایت قاطع و جدی شود



 

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: