نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-01-16

نویدنو  27/10/1395 

 

 

کردستان سوریه :

دولت سوریه با اعطای خودمختاری موقت به کردهای سوریه موافقت کرده است

Kurdane.com

 

رسانه های پ.ی.د مدعی شده اند که دولت سوریه با اعطای خودمختاری موقت 4 ساله به کردهای سوریه موافقت کرده تا در این دوران گذار فضا برای برگزاری رفراندم درخصوص دائمی شدن خودمختاری مهیا شود. در همین رابطه نماینده حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه در فرانسه اعلام کرد pyd یک پروژه سیاسی برای حل بحران سوریه آماده کرده و حاضر است با دولت مرکزی سوریه در این باره مذاکره کند.

خالد عیسی، نماینده حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه(pyd) در فرانسه در مصاحبه با خبرگزاری فرانس پرس ضمن اعلام این که حزبش به مذاکرات آستانه درباره بحران سوریه دعوت نشده گفت نباید کردهای سوریه نادیده گرفته شوند در غیر این صورت این بحران حل نخواهد شد.

وی گفت: pyd پروژه ای برای حل بحران سوریه تهیه کرده و این پروژه ایجاد فدراسیون دموکراتیک در تمام خاک کشور سوریه است.

نماینده pyd با تاکید بر این که حزبش حمایت بین المللی را پیرامون این پروژه به دست آورده، افزود: ما آماده هستیم در این باره با دولت سوریه گفتگو و مذاکره کنیم.

خالد عیسی ضمن اشاره به این که کردهای سوریه به گفتگوهای صلح ماه جاری سوریه در آستانه قزاقستان دعوت نشده اند، گفت: امیدواریم کردهای سوریه در راه حل بین المللی درباره سوریه کنار گذاشته نشوند.

در همین رابطه به گزارش ZerNews، بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع محلی، رهبران کرد سوریه در پایگاه نظامی حمیمیم در شمال سوریه با مسئولان دولت مرکزی سوریه دیدار کرده اند. در این دیدار مسئولان دولت مرکزی سوریه، با اعطای خودمختاری به کردهای سوریه در دوران گذار این کشور موافقت کرده اند و این پروژه (اعطای خودمختاری به کردها) از طرف روسیه نیز حمایت شده است.
بر اساس پروژه ای که رهبران کرد در این دیدار ارائه داده اند شهرهای کردنشین که هنوز اسامی آنها اعلام نشده، یک دوران 3 مرحله ای را خواهند گذراند. بر این اساس در مرحله اول به شهرهای کردنشین سوریه خودمختاری اعطا خواهد شد. بعد از گذشت 4 سال از این روند یک رفراندوم برگزار خواهد شد که بر اساس آن کردها سرنوشت خود را تعیین خواهند کرد و بعد از آن نیز بر اساس نتایج رفراندوم اقدام خواهد شد.
در تاریخ 11 ژانویه 2017 دکتر فرید سدوم، از شخصیت های کرد دولت مرکزی سوریه پروژه ای که توسط رهبران کرد این کشور تهیه شده است را به حکومت تحویل خواهد داد. همچنین لازم به ذکر است، دکتر فرید سدون، در گفتگو با روداو در این خصوص عنوان کرده است: از این پروژه مطلع هستم در روزهای پیش رو این پروژه را به صورت کامل در پایگاه نظامی حمیمیم بررسی خواهیم کرد.

 

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: