نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-12-31

نویدنو  11/10/1395 

 

 

سیاست ضد روسی پنتاگون

احمد سپیداری

خبرگزاری ها خبر می دهند که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در آخرین روزهای زمامداریش، دستور اخراج ۳۵ دیپلمات و تحریم های  تازه علیه روسیه داد و موج تازه ای از رویارویی با روسیه را به قیمت زیر سوال بردن صحت انتخاباتی که خود مسول برگزاریش بود، براه انداخته است.

اخراج ۳۵ دیپلمات روس از آمریکا

در طی انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا که در طی آن دونالد ترامپ برندهٔ انتخابات عنوان شد، دو بار بحث از هک شدن کامپیوترها برجسته شد. بار اول هک شدن  سرور خصوصی خانم هیلاری کلینتون که پوشش حفاظتی کافی نداشت و هک کردن آن اساسا نباید کار امنیتی پیچده ای باشد و بار دوم سرور ایمیل های حزب دمکرات که هنوز روشن نشده تا چه حد از حفاظت امنیتی برخوردار بوده است.
جالب است که در مورد اول خود خانم کلینتون اشتباهش را رسما پذیرفت و پوزش خواست و بار دوم هم رهبری کمپین انتخاباتی حزب دمکرات، مداخلهٔ غیر قانونی و شرم آورش را در پایمال کردن حقوق قانونی برنی سندرز به نفع هیلاری کلینتون پذیرفت و استعفا داد.
در هر دو مورد ویکی لیکس مسولیت افشای این اطلاعات را بر عهده گرفت و اتهام ارتباط با روسیه را هم ظاهرا با دلیل و مدرک تکذیب کرد و شیوه درز اطلاعات هم تا حد زیادی مورد بحث رسانه های مخالف قرار گرفت.
سیاست های افراطی ضد روسی پنتاگون و تاکید ویژهٔ هیلاری کلینتون بر ادامه و گسترش آن، خود بخشی از علل شکست کمپین انتخاباتی حزب دمکرات آمریکا ارزیابی شده است. اوباما تظاهر به آن داشت که او سیاست های ملایم تری از هیلاری کلینتون داشته و در سال آخر به شکل کج دار و مریزی این سیاست ها را پیش برده، اما تعزیه گردانی اوباما آن هم در زمان که پنتاگون تمام توانش را برای ادامه یافتن این سیاست ها در دوران ترامپ بکار گرفته، نشان می دهد، برای باراک اوباما کارگزاری صنایع نظامی آمریکا و لابی های نمایندگی کننده اش، به مصلحت های آمریکا و بشریت ارجحیت دارد.
براستی که، اقدام حزب دمکرات و شخص هیلاری کلینتون و چه بسا خود آقای اوباما در پشت پرده، برای حذف برنی ساندرز از دور رقابت هاست که ننگ آور است و نه افشای آن.
به نظر می رسید این در کشورهای دیکتاتور زده ای مانند جمهوری اسلامی ست که افشاگران دزدی های کلان را به جای خود دزدان دستگیر می کنند. ظاهرا در آمریکا هم سیاست های مشابه بکار بسته می شود.
نه آقای اوباما،
اگر شما واقعا مصالح مردم آمریکا را مد نظر داشتید،  تقاضای استعفای رهبری حزب دمکرات را مطرح می ساختید که با کثافت کاری هایش انتخابات را به مضحک ترین کاندید جناح مقابل باخت و به جای سی و پنج دیلمات روسیه هم، سی پنج نفر از مسوالان امنیتی اطلاعاتی سرویس های ویژه دولت خود را بر کنار می ساختید که عرضه مدیریت حفاظت از اطلاعات کشور در مقابل رقبایشان را نداشته اند.

برگرفته از

  http://siasatvarzi.blogspot.ae/2016/12/blog-post_30.html

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: