نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-12-12

نویدنو  22/09/1395 

 

 

 

درخواست کمونیست های سوری

برگردان : هاتف رحمانی

حزب کمونیست متحد سوریه اطلاعات زیر را منتشر کرده است

رهبری حزب کمونیست متحد سوریه اطلاعاتی در باره تحول در سوریه ، با هدف نشان دادن حقایق واقعی ، و درخواست جمایت بیشتر از مردم سوریه که با دشمن مشترکی رو در رویند تقدیم می کند.

همان طور که به خوبی می دانید ، حزب ما همراه با حزب های مترقی و وطن پرست سوریه ، علیه آن چه که تا کنون یکی از بربرمنشانه ترین تجاوز امپریالیستی دوران پس از جنگ جهانی دوم شناخته می شود مبارزه می کند ، مبارزه ای علیه افراطی ترین وبنیادگراترین  جنبش های رادیکال محکوم شده بین المللی این کشور مانند " جبهه نصرت" ،" داعش " و "القاعده "

این مبارزه تجسم عملی مقابله علیه برنامه های سلطه امپریالیستی در جهان و به ویزه در منطقه است که "خاورمیانه جدید " خوانده می شود.

تا این لحظه ده ها هزار نفر کشته شده اند ، صد ها هزار نفر دیگر زخمی شده اند ، هزاران خانواده مجبور به مهاجرت به مناطق آرام تر در داخل وخارج سوریه شده اند . آسیب ها بی شمارند ، هزاراها کارگاه وکارخانه های صنایع کوچک ومتوسط نابود شده است و نیز بسیاری از ساختار های بزرگ صنعتی ، هدف های زیر ساختی ، مدرسه ها ، بیمارستان ها ، هدف های باستان شناسی وشهرهای باستانی درهم شکسته اند . نفت سوریه و دیگر ثروت های مردم ربوده و به ترکیه قاچاق می شوند که رژیم آن با سازمان های  تروریستی متحد شده است . ارزش این آسیبها حدود 200 میلیارد دلار امریکا بر آورد می شود . 

مردم سوریه همراه با دولت ، ارتش سوریه ، و نیروهای سیاسی ترقی خواه کشور ، شجاعانه در برابر این تجاوز از آغاز آن در سال 2011 مقاومت کرده اند .

تروریست هایی که این حمله را علیه سوریه انجام می دهند از بیش از 80 کشور آمده اند، و از سوی قدرت های امپریالیست جهان ومتحدان آن ها حمایت می شوند.

تهدید اکنون به خارج سوریه و منطقه ، به دیگر مناطق و کشورها ، همچون کشورهای اروپایی نظیر فرانسه ، بلژیک درحال گسترش است . اکنون تروریسم پدیده ای جهانی است ، و دولت امریکا حامی شماره یک این برنامه انجام شده از سوی تروریست ها و مزدورها تلقی می شود . کارشناس های کشورهای غربی و پتانسیل مالی رژیم های ارتجاعی عرب یعنی عربستان سعودی وقطر با همکاری ترکیه حمایت و پشتیبانی برای سازمان تروریستی را فراهم می کنند.

در رو در رویی با این شرایط پیچیده و دشوار ، سوریه از فدراسیون روسیه تقاضای کمک کرد .

مسکو سوریه را با حمایت مورد نیاز برای مقاومت در برابر این تجاوز بربرمنشانه تجهیز کرد .

کمک روسیه  دولت های غربی و رژیم های ارتجاعی منطقه ، ترکیه ، قطر ، عربستان سعودی آشقته کرد ، چون این حمایت به صورت ریشه ای تعادل قدرت را در میدان های نبرد تغییر داد ، و به سوریه برای مقاومت کلی جنگ شش ساله کمک کرد .

سوریه به مبارزه خود در دفاع از مردم سوری و آزادی تمام خاک سوریه از تجاوز ادامه خواهد داد .

دولت سوریه به تمام جوامع جهانی دلیل این کمک از فدراسیون روسیه را اطلاع داد .

1- این کمک به درخواست دولتی قانونی انجام می شود

2- طبق منشور سازمان ملل و تمام قطعنامه های جهانی ، از دخالت هر کشوری برای حمله یا دخالت در امور داخلی هر کشور دیگر ی جلو گیری می کند.

3- هر کشور تحت حمله ای ، طبق قانون های جهانی و قاعده ها حق دفاع از خود را دارد.

سوریه هم زمان که نیروهای قانونی به دفاع از سوریه و آزاد کردن خاک اشغال شده از تروریست هایی ، که تلاش می کنند قانون های به 1500 سال عقب برگشته خود را تحمیل کنند ، و مرتکب تشنه به خون ترین جنایت ها می شوند ، ادامه می دهند ، از راه حل سیاسی بحران بر مبنای پایان دادن به خونریزی ، و  خالی کردن تمام مناطق اشغال شده از نیروهای تروریست خارجی ، و نیز برگزاری انتخابات دموکراتیک در کشور و آغاز کردن گفتگوی فراگیر ملی با گروه های اپوزیسیون به ویژه حزب های کشور حمایت می کند . با این حال تروریست ها ، با داشتن رابطه با گروه های معین اپوزیسیون ، به شکل دائمی به گروه هایشان برای حفظ جنگ با دولت ، و شکست روند های سیاسی مبتنی بر کنفرانس های ژنو 1 و2 و نیز همایش وین و توافق بین طرف های روسیه و امریکا فشار وارد می کنند .

رفقا

هنوز در سوریه به ویژه در شهر حلب ، دومین پایتخت کشور خون ریخته می شود ، 75 درصد از خاک آن از سوی ارتش عربی سوریه ومتحد های آن آزاد شد اما در سوی دیگر تروریست های حلب از هر متارکه ای برای نجات جان غیر نظامی هایی که از آن ها بعنوان سپر انسانی استفاده می کنند خود داری می کنند .  

رفقا  ، حزب ما مایل است حقایق زیر را به اطلاع برساند

ü    متجاوز و قربانی را هم تراز قرار دادن قابل پذیرش نیست .

ü    قانون های بین المللی اجازه دخالت در امور داخلی هیچ کشوری را نمی دهد، کاری که تروریست ها و حامی های آن ها در سوریه انجام می دهند، درخواست برکناری رئیس جمهور اسد در حقیقت موضوعی است که تنها توسط مردم سوریه تصمیم گرفته می شود .  

ü    متجاوز ها تنها طرفی هستند که مسئولیت کامل تلفات و آسیب ها ی کشور را بعهده دارند.

ü    تجاوز علیه سوریه همراه با کارزار رسانه ای امپریالیستی ، که میلیارد ها دلار امریکا از سوی سیا و عربستان سعودی برای آن پرداخته می شود ادامه دارد . از طریق این رسانه حقایق موجود در باره رخ داد ها در کشور تحریف می شوند و این اطلاعات ( تحریف شده ) در سراسر جهان پخش می شود .

ü    عراق نیز تحت تجاوز همانندی است ، و مردم عراق در برابر آن مقاومت می کنند ، و وظیفه تمام نیروهای ترقی خواه جهان حمایت از مقاومت شجاعانه خلق های عراق و سوریه علیه تجاوزهای تروریستی جهان است .  

رفقا

حزب های ترقی خواه سوریه در اصل برای نجات شرایط زندگی مردم ، به ویژه دروضعیت های جنگ و در محاصره اقتصادی نا عادلانه علیه خلق سوریه مبارزه می کنند.

هر چند ، سوری ها ، در تمام سال های تجاوز امپریالیستی ، وطن پرستی ، و حفظ زندگی مستقل دموکراتیک مترقی آن را ثابت کرده اند ، اما مردم سوریه هم زمان از راه حل های سیاسی بحران پشتیبانی می کنند.  

 

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: