نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-12-05

نویدنو  15/09/1395 

 

 

 

ترامپ وعده صلح می دهد

کنار گذاشتن تغییررژیم ، وارد شدن به همکاری

مورنینگ استار-برگردان : هاتف رحمانی

 دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب امریکا شب پنجشنبه با تعهد به پایان دادن به سیاست های گذشته  تغییر رژیم،  وعده " عصر جدید صلح" را داد . 

ترامپ در تور پیروزی خود در غرب مرکز ی ایالت های ژله ای که ماه گذشته پیروزی اورا تضمین کردند ، با سخنرانی در یک گردهمایی در سینسیناتی اوهایو ، در چهره ای فراتراز تعهد کارزار انتخاباتی خود برای همکاری با روسیه در جهت نابودی داعش ظاهر شد و ، به همکاری با سوریه ایران و لبنان نیز اشاره کرد .

 او گفت " ما خواهان مشارکت با هر ملتی هستیم که خواهان پیوستن به ما در تلاش برای شکست داعش و تروریسم افراطی اسلامی است. ما می خواهیم داعش را نابود کنیم . هم زمان می خواهیم سیاست خارجی جدیدی را که نهایتا از اشتباه های گذشته درس می گیرد تعقیب کنیم . "

 تغییر رژیم دیگر نه

آقای ترامپ ادامه داد " ما سرنگون کردن رژیم ها ، و برانداختن دولت ها ، مردمان را متوقف خواهیم کرد ، هدف ما ثبات است و نه آشوب ، چون می خواهیم کشور خود را باز سازی کنیم . وقت آن رسیده است "

در زمان اوباما رئیس جمهور در حال رفتن – همراه با نامزد شکست خورده هیلاری کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه – امریکا دولت های لیبی و اکرایین را سر نگون کرد و به قیام پنج ساله سوریه برای سرنگونی رئیس جمهور سوریه بشار اسد سلاح و پول واریز کرد . 

 وزیر دفاع جدید

 آقای ترامپ خبر غافلگیر کننده ای هم در آستین داشت وقتی که از ژنرال جیمز ماتیس "سگ دیوانه" بعنوان وزیر دفاع خود نام برد ، شوخی کنان به جمعیت گفت " به کسی نگویید "

ژنرال ماتیس سرباز کهنه کار دخالت های تغییر رژیم امریکا در افغانستان وعراق است ، زمانی او در جنگ های اول و دوم فلوجه ایفای نقش می کرد .

 او از راه حل دو کشور برای اشغال اسرائیلی فلسطین ،پشتیبانی کرده است و می گوید وضعیت موجود " قابل تحمل " نیست و شهرک سازی غیر قانونی در ساحل غربی می تواند به وضعیتی آپارتاید مانند منجر شود .

در حالی که ژنرال ماتیس ایران را تهدید اصلی برای ثبات در خاورمیانه خوانده است ، اما او موافقت هسته ای سال گذشته با تهران را بعنوان قراری انجام شده می پذیرد .

او در سال 2012 از مسلح کردن شورشیان سوریه با اعلام آشکار آن که او ستیزه را بعنوان جنگ نیابتی با ایران می بیند پشتیبانی کرد .  

اوباما کر باید برود

 آقای ترامپ همچنین قول داد تا نیروهای مسلح " خسته" کشور را تقویت و بودجه پلیس را افزایش دهد، ونیز دیوار بزرگی در مرز با مکریک بسازد .

و تعهدهایی را برای جایگزین برنامه بیمه بهداشت "اوباماکر" و تدارک مراقبت از کودک برای مادران شاغل هم تکرار کرد . 

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: