نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-11-27

نویدنو  06/09/1395 

 

 

 

پیام تسلیت کمیته مرکزی حزب توده ایران

 به مناسبت درگذشت رفیق فیدل کاسترو روز، رهبر انقلاب کوبا

رفیق رائول کاسترو
دبیراوّل کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست کوبا
هاوانا، کوبا

 

رفیق گرامی رائول کاسترو،
کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ ایران خبر ناگوار درگذشت رفیق فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا، در روز ۲۵ نوامبر را دریافت کرد. با درگذشت رفیق فیدل کاسترو، جنبش انقلابی جهانی کمونیست‌ها و نیروهای ترقی‌خواه رهبری بزرگ، انسانی با بصیرت و آرمان‌گرا، و مبارزی خستگی‌ناپذیر علیه ستم و استثمار را از دست داد. رفیق فیدل تا پایان عمرش آموزگاری وفادار و از خود گذشته، نمادی از عشق به انسانیت، عدالت، و دموکراسی، و شخصیت الهام‌بخش تزلزل‌ناپذیری برای همهٔ مبارزان راه صلح و سوسیالیسم بود.
رفیق فیدل مدافع منافع مردم کوبا و همهٔ مردم جهان بود که در راه صلح و عدالت اجتماعی مبارزه می‌کنند. زیر رهبری او، مردم کوبا بارها و بارها خصلت حقیقی همبستگی انترناسیونالیستی را نشان داده‌اند. مردم کوبا از مبارزهٔ رهایی‌بخش ملّت‌ها در همهٔ قاره‌های جهان در راه آزادی از ستم استعماری و حق تعیین مسیر آیندهٔ خود فارغ از تحکّم‌ها و مداخله‌های امپریالیسم آمریکا پشتیبانی کرده‌اند. ملّت کوبا منابع خود را که از چنگال مالکیت خصوصی رها شده بود با مردم سراسر جهان تقسیم و تشریک کرده است و آنها را در خدمت بشریت قرار داده است.

کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ ایران به یاد و خاطرهٔ رفیق فیدل و کامیابی‌های او درود می‌فرستد و همبستگی و همدردی عمیق خود را با شما، با خانوادهٔ شما، و با مردم کوبا و حزب کمونیست‌شان ابراز می‌کند. آنچه از رفیق فیدل به یادگار می‌ماند، میراث گران‌بهایی برای همهٔ ملّت‌های جهان خواهد بود.

پاینده باد انقلاب کوبا!
پاینده باد همبستگی انترناسیونالیستی!
زنده باد سوسیالیسم!

کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ ایران

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: