نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-11-13

نویدنو  23/08/1395 

 

 

 

فراخوان انجمن مطالعات اجتماعی و فرهنگی ایران

 

شناخت و درک درست واقعیت خارج از ذهن و تغییر آگاهانه و بنیادین واقعیت موجود بسود انسان، نیازمند مطلع  بودن به اصول، قوانین واسلوب فلسفی است. ماتریالیسم دیالکتیکی آن فلسفه ای است که راه شناخت جهان عینی و پراتیک انسانی را هموار می سازد. پرهیز از آشفته اندیشی ، رسیدن به یک نظم و نظام فکری، دست یابی به واقع بینی، روشن بینی و ژرف اندیشی و کسب توانایی برای درک عمل انسانی و پیآمدهای آن و تشخیص رابطه  دوسویه  نظر و عمل، با سطح فراگیری ماتریالیسم دیالکتیک تناسب مستقیم دارد. 

در عصر انفجار اطلاعات و همه گیر شدن  وسائل ارتباط  جمعی، هر دقیقه، صدها و هزاران خبر و گزاره به اطلاع  میلیاردها  انسان می رسند. بازتاب انبوهی از اطلاعات در اذهان انسان ها، نتایج بسیار متنوع و نسبی دارد و موجب رفتار و واکنش های نامعین و پیش بینی نشده فردی و عمومی می شوند. ماتریالیسم دیالکتیکی از آن چنان ظرفیتی برخورداراست تا  کثرت گرائی بی مرز امروز را به نظم نسبی مشخصی درآورد و برآیندهایش را در راستای موجودیت، رفاه و خوشبختی انسان قرار دهد. 

"دیجیتالی" شدن زندگی و تضاد فزاینده مابین دنیای واقعی و مجازی، مقوله های جدیدی را مطرح می کند و تضادها و مسائل بی سابفه ای را در مقابل فلسفه قرار می دهد. ماتریالیسم دیالکتیکی دانش و اسلوبی است که انسان را از گسست از واقعیت و فرو رفتن در دنیای مجازی برحذر می دارد و در عین حال  فضای بی مرز مجازی را در اختیار شناخت و شناساندن بی شمار مردم قرار می دهد به شناخت "واقعیت مجازی" می پردازد.  

اگر چه انواع فلسفه های ایده آلیستی وغیر دیالکتیکی به راه خود می روند اما فراگیر شدن فلسفه ماتریالیستی، به عینی  شدن و پاسخگو شدن فلسفه های ایده آلیستی کمک می کند و از واگرائی شدید فکری و روانی می کاهد. از این رو انجمن از فیلسوفان و پژوهشگران و نویسندگان فعال فلسفه ماتریالیسم دیالکتیکی دعوت می نماید تا با تالیف و ارسال مقالات برای انتشار کتاب سالانه فلسفه ماتریالیسم  تلاش نمایند. جوایزی از سوی انجمن برای پرکارترین و دقیق ترین نویسندگان در نظر گرفته شده است:   

جایزه اول: 1500 یوروـ جایزه دوم: 1000 یورو ـ جایزه سوم: 500 یورو

شرایط دریافت جایزه:

·      ـ موضوع مقاله انتخابی است اما محتوای مقاله می بایست بنوعی در راستای رشد و گسترش فلسفه ماتریالیسم دیالکتیکی با نگرش به سطح و روند تکامل تفکر، دانش، منطق، فلسفه و علوم در ایران  باشد.

·      ـ مقاله برای اولین بار برای انتشار، فرستاه شده باشد.

·      ـ حجم تالیف مابین 10 تا 20 صفحه کتاب بقطع رقعی باشد. با برنامه (word) تایپ شده باشد.

·      ـ مقاله حداکثر تا پایان ماه ژانویه 2017 برای هیئت تحریریه فرستاده شود.

·      ـ  هیئت تحریریه حق ویراستاری و چاپ مقاله در کتاب سالانه فلسفه را دارد. (هر گونه ویراستاری و تغییری در نوشته با توافق نویسنده است). 

·      ـ نام برندگان جایزه درمراسم رونمایی کتاب واهدای جوایز، در انتهای ماه فوریه 2017 اعلام می گردد.

لطفا برای طرح هر سوالی از آدرس ایمیل استفاده نمایید و یا پیامک بفر ستید.

انجمن از دوستداران فلسفه ماتریالیسم دیالکتیکی دعوت می نماید برای افزایش میزان جایزه ها و تامین هزینه چاپ و پخش کتاب، هم یاری مالی نمایند.

آدرس ایمیل: falsafeh.maddi@gmail.com 

 تلفن برای ارسال پیامک:0049-0152-13994378

 

انجمن مطالعات اجتماعی و فرهنگی ایران ـ اکتبر 2016

 

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: