نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-10-19

نویدنو  28/07/1395 

 

 

سرنوشت نامعلوم نوع بشر

فیدل کاسترو – برگردان : مهرگان

 

نادانی عظیمی نه تنها این تجربه ، بلکه انواع بی شماری از تجربه ها را فرا گرفته است . حتی اثر انگشت دو قلوهای زاده شده از یک تخمک ، در طی سال ها متفاوت می شود.  به دلیل قطعی ، امریکا، قوی ترین کشور امپریالیست تاکنون موجود جهان ، وقتی که یک بند از بیانیه جهانی حقوق بشر ، " تمام  افراد بشر آزاد به دنیا می آیند و از لحاظ حیثیت و حقوق با هم  برابرند. همه دارای عقل و وجدان می باشند و باید نسبت به یکدیگر مانند برادر رفتار کنند." را بعنوان دکترین خود اعلام می کند خود را فریب می دهد. 

هیچ یک از این ها ( اصول ذکر شده در بیانیه حقوق بشر) قابل انکار نیست . در اصول مذهبی کیفیت های بسیار بیشتری نسبت به اصول سیاسی محض ، با وجود این واقعیت که این اصول به ایده های مادی و فیزیک حیات توجه دارند وجود دارد. همان طور که بسیاری از کارهای هنری الهام بخش به دست اشخاص مذهبی آفریده شده اند ، پدیده ای که ماهیت جهانی دارد .  

انسان های با دانش امروز جایگاه معتبری را در مراکز تخقیقاتی ، آزمایشگاه ها ، در تولید دارو برای حمایت از سلامت بشر ، در غلبه بر فاصله ها ، متمرکز کردن انرژی ، بهتر کردن ابزار های پژوهش که بتواند در زمین وفضا عمل کند اشغال می کنند. کسی باید قادر به توضیح باشد که  نور یک ستاره – که 12 میلیارد سال نوری طول می کشد تا به زمین  برسد- چگونه از یک رصد خانه 5.000 متری بالای سطح دریا می تواند دیده شود . یک مدال طلای باور نکردنی ! این  امر وقتی که استناد ها به گدازش ستاره هایی است که طبق گفته دانشمندان برجسته به نظریه بیگ بنگ (انفجار بزرگ) منجر می شود چگونه می تواند توضیح داده شود.

   وبعد از آن (انفجار بزرگ) چه می تواند باقی بماند؟  هیچ کس ، اما ، نمی تواند بیانیه های دانشمندان برجسته را ، که پس از دهه ها مطالعه شدید، به این نتیجه رسیدند که چنین پدیده هایی کاملا امکان پذیر هستند انکار نماید .و واقعیت مهم قابل توجه دیگر آن است که امکان این پدیده ها کاملا واقعی است . 

در این نقطه ، مذهب ها ارزش ویژه ای کسب کرده اند . در چند هزار سال اخیر ، شاید هشت یا ده هزار سال آخر، هستی باور هایی را که با جزئیات دلبستگی به خوبی پرورده شده اند نشان داده است. ورای این محدودیت ها، آن چه مشخص است (مذهب)احساس سنت های باستانی را که گروه های مختلفی از بشریت خلق کرده اند دارد. من چیزهای قابل توجهی در باره مسیح می دانم ،در حدی که خوانده ام ، و آن چه آن ها در مدرسه های تحت اداره یسوعی ها و برادران لا سال به من آموخته اند ، من از آن ها داستان های بسیاری در باره آدم وحوا ، قابیل وهابیل ، نوح و طوفان ، و مانده که وقتی غذا به خاطر خشکسالی یا دلیل های دیگر کمیاب بود احساس می کردند از بهشت است شنیدم . من سعی خواهم کرد در زمان دیگری ایده های بیشتری در باره این مسئله منفرد ،نقل کنم .  

فراموش نکنیم که یکشنبه جاری، مناظره نامزد ها بر گزار خواهد شد . اولین مناظره ، دو هفته پیش اضطراب زیادی ایجاد کرد . آقای ترامپ که خود را کارشناسی فرهیخته تلقی می کند بی اعتبار شد ، هم او و هم سیاست باراک. اکنون باید به آن ها مدال خاک رس داد .

 October 8, 2016

سرچشمه گرانما انگلیسی

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: