نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-10-16

نویدنو  25/07/1395 

 

 

حلقه محاصره علیه حلب محکم می شود

 برگردان : هاتف رحمانی

سربازان سوری در آخر هفته بخش دیگری از حلب را در حالی که رقابت فرانسوی و روسی مانع از تصویب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل شده بود پس گرفتند. 

 روسیه از حق وتو خود برای رد پیش نویس قطعنامه فرانسوی که خواستار آتش بس یک جانبه از سوی نیروهای سوری رزمنده برای آزادی حلب از دست رزمندگان اسلامگرا و متحدهای مورد پشتیبانی غربی آن ها بود استفاده کرد. ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل گفت :" این تلف کردن وقت پسندیده نیست ." 

 یک پیشنهاد مقابل روسی برای کمکی که باید به حلب ارسال شود بعنوان بخشی از ادامه موافقت نامه آتش بس امریکایی – روسی  که شامل اقدام مشترک نظامی علیه جبهه فتح شام وابسته به القاعده می شد با رای اکثریت رد شد .

 در طی مذاکرات بشار جعفری سفیر سوریه در سازمان ملل فرانسه را به بازگشت به دوران قدرت استعماری خود در سوریه متهم کرد .

 او گفت بهتر بود اگر پاریس و دیگر قدرت های غربی ازراهنمایی روسیه پیروی می کردند و از یک روند سیاسی برای پایان دادن به بحران تحت "رهبری سوریه و بدون هر دخالت خارجی" پشتیبانی می کردند.

 ارتش سوریه  روز شنبه بخش اویجا در شرق حلب را با محکم کردن محاصره علیه شورشیان بازپس گرفتند.

 سربازان همچنین حداقل هفت روستا در شرق استان حما را که محل مبارزه مستمر بین احرار شام مورد حمایت امریکا و جبهه رهایی شام شاخه جهاد الاقصا بود باز پس گرفتند. 

 جنگ خونین بین دو شاخته افراطی در نزدیک جنوب استان ادلیب در هفته گذشته شعله ور شد  که  دیروز با عقب نشاندن جبهه رهایی شام توسط احرار الشام از روستاهای بسیاری همراه شد .

 دیروز جهاد الاقصا در فرمانی برای برقراری  متارکه قبل از ان که دولت همه گروه ها را ازحما عقب براندتابعیت جبهه رهایی شام متحد احرار شام را پذیرفت .   

 ساکنان حما حومه دمشق روز جمعه برای بیرون کردن ارتش آزاد سوریه از شهر به ارتش کمک کردند.

مورنینگ استار 10 October 2016

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: