نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-08-07

نویدنو  17/05/1394 

 

فدائیان خلق (اکثریت): به اعدام زندانیان عقیدتی اهل سنت پایان دهید! 

 

فعالان حقوق بشر گزارش دادند که دیروز دست کم ده نفر از زندانیان عقیدتی اهل سنت به دار آویخته شدند. یک روز قبل از آن حکم اعدام ۲۹ نفر از زندانیان اهل سنت که در زندان رجائی شهر نگهداری می شوند، به دایره اجرای احکام رفته و به خانواده‌های دست‌کم ۲۱ نفر از آن ها اعلام شده بود که برای ملاقات آخر پیش از اجرای حکم به زندان بروند. از میان اعدامی ها، هویت شهرام احمدی، خالد ملکی، مختار رحیمی، بهمن رحیمی، آرش شریفی، کاوه ویسی و کاوه شریفی مشخص شده است. 

دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش ماه مارس خود از شهرام احمدی به عنوان مبلغ مذهبی یاد کرده و محکومیت او به اعدام را نمونه ای از نبود آزادی های مذهبی در ایران خوانده بود. شهرام احمدی و دوستانش به جرم تبلیغ اندیشه‌ها و اعتقادات دینی‌شان دستگیر و شکنجه شدند، ارگان های امنیتی ـ اطلاعاتی برایشان پرونده ساختند و بی دادگاه های حکومت آن ها را به احکام بی پایه اعدام محکوم نمودند. در این مدت اعتراضات بین المللی علیه احکام ظالمانه موثر نیافتاد و حکام انسان ستیز در سالگرد کشتار ٦٧ جان آن ها را گرفتند. 

اعدام انسان ها در رژیم اسلامی پایانی ندارد. در سال
۲۰۱۵ میلادی حدود هزار نفر در این رژیم اعدام شدند و از ابتدای امسال تا کنون آمار اعدام‌ از ۲۵۰ نفر گذشته است. ما اعدام زندانیان عقیدتی اهل سنت را محکوم می کنیم و خواهان توقف اعدام از جمله زندانیان عقیدتی اهل سنت هستیم. 

هیئت سیاسی ـ اجرائی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) 
٣ اوت ٢٠١٦ (١٣ مرداد ١٣٩٥)

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: